30 אפריל 2017

ניגודים...וחוק המשיכה

ככה חוויתי אני את חודש אפריל, חודש שמסתיים היום.

השנה, חודש אפריל הינו חודש של ניגודים.
היה זה חודש בו שמענו וסיפרנו הרבה סיפורים עם מצבים מנוגדים,
שחשפו הרבה רגשות מנוגדים שהעלו מתוכנו הרבה תחושות מנוגדות.
עבורי, זה היה חודש מטלטל.

מה היה לנו?
פסח – מעבדות לחירות.
שמענו, קראנו ואף סיפרנו הרבה סיפורים בנושאים האלה.
השנה, לא כתבתי על הנושא הזה בבלוג שלי.

עוד דוגמה?
יום השואה – משואה לתקומה.
שוב שמענו, קראנו, צפינו ובטח היו כאלה שגם סיפרו סיפורים בנושאים המנוגדים.
השנה, העיניים שלי דמעו כל הזמן ...

וזה עוד לא נגמר... כי הניגודים נמצאים גם בתחילת חודש מאי.
מהכאב והעצב העצום והאין סופי של האבדן ביום הזכרון לחללי צה"ל
לשמחה ולחגיגות של יום העצמאות של מדינת ישראל.

ואני מטולטלת בין כל הניגודים האלה...
ואיפה האיזון?
האם אני בכלל מחפשת איזון??

אולי העיסוק בניגודים האלה והטלטלות האלה,
 יביאו לחיי דברים חדשים ומרגשים?
אולי... בואו נראה.

מהו ניגוד?
"ניגוד", לפי המילון  הוא סתירה, הבדל, שוני, מילה הופכית; הֵפֶך.

לפני כשנתיים כתבתי על עקרון ה"ונהפוך הוא" , שהוא אחד הרעיונות המרכזיים במגילת אסתר
וגם בשיטת העבודה של ביירון קייטי, ישנו עקרון ההיפוך.

בהמשך אותו הפוסט , כתבתי את עקרון ההיפוך שלי, שאני ממליצה עליו, 
שהוא עקרון פשוט לישום עם זאת מאד מאתגר ופותח אפשרויות חדשות.

ניגוד וחוק המשיכה
הפעם, הניגודים לקחו אותי לספר "חוק המשיכה" של מייקל ג'. לוסייה,
בנושא זיהוי השאיפות שלנו ואיך ניגוד עוזר לנו לדעת מה אנחנו רוצים. (פרק 3).

שלב 1: זהו את השאיפה שלכם
השלב הראשון בהפעלת חוק המשיכה לטובתנו הוא ידיעה ברורה של מה אנחנו רוצים. הבעיה היא שרוב האנשים יודעים מה הם לא רוצים. וזה מצוין כי הידיעה מה אנחנו לא רוצים תהפוך לכלי לדעת מה אנחנו כן רוצים.

מהו ניגוד?
"ניגוד" לפי חוק המשיכה הוא כל דבר שאנחנו לא אוהבים, שלא נעים לנו או שגורם לנו להיות במצב רוח שלילי. אלה גורמים לנו לשדר תדר שלילי וחוק המשיכה מגיב לתדר השלילי שלנו ונותן לנו עוד מאותו הדבר.
ואת זה אנחנו ממש לא רוצים! נכון?

האם הניגוד מועיל?
התשובה היא כן! הניגוד עוזר לנו לדעת בבהירות מה אנחנו כן רוצים.
באמצעות תשומת לב למה שאנחנו לא אוהבים, יתבהר לנו מה כן אנחנו אוהבים.
אז, בואו נשאל את השאלה "אז מה אני כן רוצה?"
יש סיטואציות שאנחנו חווים ניגוד לזמן קצר וישנם תחומי חיים שבהם אנחנו חווים ניגוד במשך זמן רב... למשל, מערכות יחסים, בריאות, קריירה, כסף ועוד...
באופן כללי, עדיף להקדיש מעט זמן למתן תשומת לב , אנרגיה והתמקדות לניגוד.

תהליך הבהירות דרך ניגוד
תהליך זה יעזור לבהירות רבה לגבי הרצונות שלנו.

איך עושים את התהליך הזה?
·        בוחרים תחום
·        עורכים טבלה עם 2 עמודות: 
     ניגוד – דברים שאני לא אוהבת (צד א) 
     ובהירות – דברים שאני אוהבת (צד ב).

·        עורכים רשימה של דברים שאני לא אוהבת הקשור לתחום שנבחר – זוהי רשימת הניגוד.
·        עורכים רשימת הבהירות – על כל ניגוד, שואלים "אז מה כן אני רוצה?" וזו התשובה בצד הבהירות. אחרי שכותבים את התשובה בצד ב, מוחקים את הניגוד המקביל בצד א.

כמה ניגודים לכתוב? 
כמה שיותר. ככל שמזהים ניגוד רב יותר, כך מגיעים לבהירות רבה יותר. 
מייקל ג' לוסייה ממליץ בין 50-100 פריטים.
אני מצרפת את דף העבודה "בהירות דרך ניגוד", כפי שמופיע בספר.

אלה הן ההוראות:
  • בחרו תחום בחייכם שאותו אתם רוצים לשנות.
  • בצד א, רשמו כל הדברים שמטרידים אתכם לגבי המצב בו אתם נמצאים.
  • הקדישו זמן, אפילו כמה ימים, להשלמת רשימת הניגוד הזאת. הוספת פריטים רבים יותר לרשימה תספק לכם בהירות רבה יותר.
  • קראו כל פריט ושאלו את עצמכם: "אז מה אני כן רוצה?" והשלימו את צד ב של דף העבודה.
  • אחרי שתגיעו לבהירות, מחקו את פריט הניגוד התואם.
  • וכך תזכו להבנה טובה יותר של מה שאתם כן רוצים.

בהצלחה!

אני מקוה ששוב עזרתי במשהו...
נזכור שאלה כלים האמורים לסייע בידיינו לשפר את איכות חיינו.
נעשה את זה ברוגע ונהנה מהתוצאות.
תמיד נוכל לדייק ולשפר תוך כדי תנועה, כי הכל משתנה.גם אנחנו.

בהצלחה ובהנאה!
מרסיה 

נב: אם תרצו עזרה לדייק בבהירות דרך ניגוד, דברו איתי ונקבע פגישה, 0505919599

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה