26 יוני 2026

מה למדתי השבוע מהנשים שבוחרות לחזור אליי

 יש שבועות שבהם אנחנו עושות הרבה.

ויש שבועות שבהם אנחנו עוצרות להקשיב.

השבוע היה כזה.

השבוע הזה התחיל בשאלה אחת פשוטה.

שלחתי הודעה לכמה נשים שהשתתפו במפגשי הנוירוגרפיקה שלי לאורך השנים.

לא כדי לבקש המלצה ולא כדי לשווק, אלא מתוך רצון אמיתי להבין.

שאלתי אותן שאלות פשוטות:

למה הגעת בפעם הראשונה?

מה גרם לך לחזור שוב?

ומה קיבלת מהמפגשים?

חשבתי שאני כבר יודעת את התשובות.

אבל גיליתי משהו שלא ציפיתי לו.

הסקרנות הביאה אותן

רבות מהנשים סיפרו שהגיעו בפעם הראשונה מתוך סקרנות.

הן רצו להכיר את שיטת הנוירוגרפיקה.

לנסות משהו חדש.

לחוות כלי שלא הכירו.

אחת כתבה שאהבה לצייר אבל שנים לא נגעה בעיפרון.

אחרת סיפרה שהגיעה כי שמעה על השיטה ורצתה להבין איך היא עובדת.

אלה תשובות שהיו לי הגיוניות לגמרי.

אבל אז הגיעה השאלה השנייה.

למה הן חזרו?

כאן התחילה ההפתעה.

אף אחת כמעט לא כתבה:

"חזרתי כדי ללמוד עוד טכניקה."

במקום זה קראתי משפטים שנשארו איתי.

"חזרתי כי רציתי לאפשר לעצמי זמן של התמלאות."

"הייתי בבאסה ורציתי להישלף ממנה לכמה זמן."

"חיפשתי שקט פנימי וזמן לעצמי."

"התחושה הטובה שיצאתי איתה גרמה לי לחזור."

ככל שקראתי עוד ועוד תשובות, התחלתי לראות את החוט המקשר ביניהן.

לא רק ציור

נשים מגיעות אליי כדי להכיר את הנוירוגרפיקה.

אבל הן חוזרות בגלל מה שהן מרגישות בזמן המפגש.

השקט.

הבהירות.

התחושה שמישהו מחזיק עבורן מרחב בטוח.

הרגע שבו אפשר להניח בצד את כל האחריות, ופשוט להיות.

זה ריגש אותי מאוד.

כי לפעמים אנחנו עסוקות בלחשוב שאנחנו מלמדות שיטה.

אבל האנשים שמגיעים אלינו חווים משהו הרבה יותר עמוק.

שיעור גם בשבילי

השבוע הזה הזכיר לי כמה חשוב לשאול.

לא להניח שאני יודעת.

לא לנחש מה אנשים צריכים.

אלא להקשיב.

המילים שבהן הן בחרו לתאר את החוויה הפכו להיות גם המצפן שלי.

פחות לדבר על הטכניקה.

יותר לדבר על התחושה.

פחות להסביר איך מציירים.

יותר לספר מה אפשר להרגיש.

כי בסופו של דבר, הנוירוגרפיקה היא הכלי.

אבל מה שמעניין אותנו באמת הוא מה קורה בתוכנו בזמן שאנחנו יוצרות.

ומה אני לוקחת איתי הלאה?

אני יוצאת מהשבוע הזה עם הרבה הכרת תודה.

על הנשים שהקדישו מזמנן לענות לי בכנות.

ועל ההזדמנות לעצור ולהסתכל מחדש על מה שאני עושה.

לפעמים נדמה לנו שאנחנו מציעות שירות מסוים.

אבל מי שפוגש אותנו מזכיר לנו שאנחנו מעניקות גם משהו אחר:

מרחב.

שקט.

ריכוך.

בהירות.

וזמן של התמלאות.

אלה מילים שאני רוצה לקחת איתי גם להמשך הדרך.

השבוע הזה הזכיר לי שוב למה אני כל כך אוהבת את מה שאני עושה.

לא רק ללמד נוירוגרפיקה.

אלא ליצור מרחב שבו נשים יכולות לנשום, להתרכך ולהקשיב לעצמן.

ואני חושבת שדווקא בתקופה שאנחנו חיות בה היום, מרחב כזה הוא מתנה.

זו הדרך שבה אני בוחרת להיות בעולם, וזו הדרך שבה אמשיך לפגוש נשים גם בהמשך.

ואם קראת עד כאן והרגשת שהמילים האלה מדברות גם אלייך, 

אולי עוד ניפגש באחד המרחבים שאני יוצרת.

תודה,

מרסיה 💜



16 יוני 2026

🎨 על הבאסה, הריכוך, ואיך "מעגלים פינות" בחיים האמיתיים...

 לפני שבוע הבת שלי והנכד המתוק שלי הגיעו לחופשה בארץ.

בחרתי לקחת פסק זמן מוחלט כדי להיות איתם בכל רגע ורגע – בלי משימות, בלי רשימות, ובלי גרם של רגשות אשם או שיפוטיות.

לצערי, החופשה שלהם התקצרה בגלל המצב הביטחוני והמתח עם איראן. כמה שהתבאסתי ונעצבתי. כל כך חיכיתי להתמלא בחברתם ולבלות כל רגע פנוי עם הנכד המתוק. את הזמן שהיה לנו ניצלתי ועשיתי מכל הלב, אך כמה חבל שזה היה קצר בהרבה מהתכנון המקורי.

ואיך בכלל יוצאים מהבאסה הזו וחוזרים "לתפקד רגיל"?

איך עושים את זה כשברקע יש איומים חדשים, בזמן שהמלחמה בצפון ובארץ נמשכת כל הזמן?
הניסיון "לחשוב חיובי" או להכריח את עצמנו להירגע פשוט לא עבד הפעם.


אז בחרתי לא להילחם במחשבות ובבאסה, אלא פשוט לעקוף אותן.

לקחתי טוש, הנחתי יד על דף קטן, שחררתי את הקתרזיס (התפרצות) והתחלתי לעגל פינות.
אין אפילו צורך בכל התהליך הנוירוגרפי השלם כשכל מה שאני רוצה זה רק לשחרר מיד את הבאסה שבתוכי...
הריכוך שקורה על הדף מחלחל מיד פנימה.

ופתאום, בלי ששמנו לב, אנחנו נשלפות החוצה מהעומס והדאגות אל תוך אי קטן של שקט וסיפוק.
אני עדיין לא ב"פול פאוור", אבל אני מכבדת את הגוף שלי ונותנת לעצמי את הזמן.
למדתי מחדש שלהוריד הילוך, להניח למיינד העמוס ולתת מקום לרגשות שלנו – זו התרפיה הכי טובה שיש למערכת העצבים.
מאחלת לכולנו שבוע מלא ברגעים רכים וממלאים,
ונתראה ממש בקרוב עם כוחות מחודשים וציורים חדשים! 🌸
ספרו לי בתגובות – מה הדבר הקטן שאתן עושות השבוע כדי להביא לעצמכן קצת שקט ורוגע בתוך כל הבלאגן? 👇

תודה על ההקשבה,💜
מרסיה🌹

11 יוני 2026

"זה הרבה יותר עמוק ממה שזה נראה" (ומכתב קטן שריגש אותי)

 קבלו שיתוף מרגש שקיבלתי השבוע מאחת המשתתפות המקסימות בסדנאות שלי.

אלה הציורים שרונית פישר צירפה לפוסט שלה בפייסבוק.

כשאישה מצליחה להסביר את הקסם של הנוירוגרפיקה כל כך פשוט ובגובה העיניים, הייתי חייבת להביא את המילים שלה כלשונן:

"פתח להצעה, למי שמכירה, למי שפחות. שווה להתנסות. 

נוירוגרפיקה היא שיטה המשלבת אמנות, פסיכולוגיה ומדעי המוח... 

בעקרון וממש בפשטות, כשמגיעים לעניין המעשי, הטכני, במקום של הצטלבויות, מעגלים פינות (בעצם מדמה את הקשר לנוירונים ולחיבורים).

 חייבת לשתף שיש משהו בזה, כשמתישבים ו'מעגלים פינות'. זה הרבה יותר עמוק ממה שזה נראה. 

עברתי בנוסף הדרכה של 'הכרת תודה' ועוד, אצל מרסיה בריר Marcia Barir, שהתמקצעה בתחום. 

תקראו, תפנימו, תתנסו. אישית, לפעמים לוקחת את זה למקום של הנוירוארט וכך מרגישה פחות מחויבת למקצועיות באופן אישי. עדיין מרגישה שזה עושה את העבודה."

תודה, רונית ואיזה כיף ומרגש היה לקרוא את הפוסט שלך בפייסבוק.🙏

כשקראתי את המילים שלה, החסרתי פעימה. במיוחד החלק שבו היא כותבת שהיא לוקחת את זה למקום שבו היא "פחות מחויבת למקצועיות" ועדיין זה "עושה את העבודה".

המשפט האחרון שלה הוא בדיוק הלב של מה שאני מאמינה בו – הציור הזה לא בא לבחון את היכולות שלכן, הוא לא דורש מקצועיות, אלא רק הסכמה להרפות מהשיפוטיות, להקשיב פנימה ולתת לביולוגיה לעשות את שלה.

זה בדיוק העניין. בנוירוגרפיקה אנחנו לא מחפשות תוצאה מושלמת או ציור למוזיאון. 

אנחנו מחפשות את המפגש שלנו עם עצמנו, את הרגע שבו היד זורמת על הדף והמחשבות נרגעות.

אם את מרגישה שגם את זקוקה לתרגול קצר כזה, שישקיט את העומס בלי שום לחץ או ציפיות קשוחות – אני מזכירה לך שתרגיל 40 העיגולים מחכה לך במתנה. 

הוא דורש רק 10 דקות, דף וטוש, והוא דרך נפלאה להתחיל לחוות את הקסם הזה של עיגול הפינות.

👈 לחצי כאן, קחי לעצמך כמה דקות של נשימה והורידי את התרגיל.


תודה שאת כאן איתי, ומאחלת לנו סוף שבוע מלא ברגעים רכים,

מרסיה 🌸

05 יוני 2026

הקשבה רכה בתוך הרעש (ומתנה קטנה לחודש יוני)

 

רגע אחרי שחודש יוני נפתח, נתקלתי במשפט של הדלאי לאמה שמאוד אהבתי, והוא מיד גרם לי לעצור ולחשוב:

"כאשר אתה מדבר, אתה רק חוזר על מה שאתה כבר יודע. אבל כאשר אתה מקשיב, אתה עשוי ללמוד משהו חדש".


המשפט הזה לקח אותי מיד אל ההקשבה המיוחדת שקורה לנו בזמן שאנחנו מציירות נוירוגרפיקה.

בנוירוגרפיקה, הציור הוא קודם כל תרגול של הקשבה פנימית עמוקה. 

אלו רגעים שבהם אנחנו מסכימות להשתיק את הרעש מסביב, 

להוריד את הלחץ והשיפוטיות ופשוט להתמסר לקו ולדף. 

איך המשפט הזה פוגש אותך היום? 

אני תמיד אוהבת לקרוא אתכן, אז את יותר ממוזמנת לשתף אותי במחשבות שלך כאן בתגובות. תודה!




אנחנו לא מתכננות את הציור מראש, אלא מקשיבות לתנועה של היד ולקצב הנשימה. 

משם, משהו בפנים תמיד מתרכך, ומגלה לנו משהו חדש על עצמנו.

במיוחד בימים האלה, כשכל כך רועש ומטלטל בחוץ, 

ההקשבה פנימה היא לא פריבילגיה – היא צורך אמיתי כדי לייצר לעצמנו איים קטנים של שקט ואיזון.

אני בעצמי חוזרת על התרגיל הזה המון פעמים, 

וכל פעם מחדש מגלה תוצאה אחרת לגמרי – רק מתוך הבחירה לשחק בכל פעם עם טושים, עפרונות או מרקרים בגוונים אחרים. ✍️🎨


כדי לעזור לך לעצור, להשתיק את הרעש הלבן ולהחזיר לעצמך אנרגיה וביטחון, 

אני רוצה להעניק לך במתנה את תרגיל 40 העיגולים בנוירוגרפיקה .

זהו תרגיל קצר, פשוט ונגיש של 10 דקות בלבד (בלי שום צורך בידע מוקדם או כישרון ציור), 

שמיועד כולו להמיס תקיעות ולהחזיר לגוף ולנפש תחושת הרמוניה ומסוגלות.

הנה הקישור לדף הנחיתה למתנה:

https://lp.smoove.io/ijnh

משם תועברי לקבוצת הוואטסאפ השקטה שלי"מציירות נוירוגרפיקה עם מרסיה", 

שם תמצאי את סרטון ההדרכה בתיאור הקבוצה.

אם תהיינה לך שאלות – אני כאן.

מאחלת לך תרגול מהנה ומרגיע, מחכה לראות את היצירה שלך בקבוצה,

מרסיה 🌸

28 מאי 2026

מה אומרים הקווים שלך? על קציר, צ'אקרות וריכוך פנימי (כולל תרגיל)

הטנא שלי - 5.2025

חודש מאי היה בסימן חג השבועות שהוא אחד החגים האהובים עליי ביותר. 

יש בו שילוב של טבע, ביכורים, חגיגיות ותחושה פנימית של שפע. 

השנה, החג הזה והחודש כולו קיבלו משמעות עמוקה עוד יותר עבורי.

החודש נענו בין שני קטבים מופלאים של חיבור בין הגוף לנפש: 

בתחילת החודש, מצאנו מרחב של שקט ומרכז בסדנת איזון נוירוגרפי של הצ'אקרות



ולקראת סוף החודש, חקרנו את השפע האישי שלנו בסדנת "נוירו-טנא"  המיוחדת לשבועות. 

שאלנו את עצמנו: 
אילו פירות קטפנו השנה? 
אילו פירות הנבנו בעצמנו מתוך התמדה ועבודה מכוונת? 
ומהם הביכורים החדשים שלנו? ונתנו ביטוי נוירוגרפי לכל אלה.

כשאנחנו נפגשות במרחב אינטימי נשי, בלי שיפוטיות ובגובה העיניים, קורים דברים מופלאים. 

בתוך מרדף החיים המודרני, אנחנו נוטות להציב לעצמנו מטרות קשוחות וציפיות גבוהות שיוצרות כיווץ, לחץ וחוסר איזון אנרגטי. 

בשיטת הציור הנוירוגרפיקה, התנועה היא של ריכוך ואיזון.

העברת הקווים הנוירוגרפיים על הדף מאפשרת לנו לגלות מקומות חדשים בנו. 

כשאנחנו מגיעות להצטלבויות של הקווים ומעגלות את הפינות, 

אנחנו למעשה ממיסות את התקיעות ומאפשרות למרכזי האנרגיה (הצ'אקרות) ולנפש שלנו להסתנכרן מחדש ולמצוא הרמוניה. 

הציור הופך למרחב בטוח שבו מותר פשוט להיות נוכחות ללא שיפוטיות.

הקציר של החודש האחרון הוכיח לי שוב שהקווים שאנחנו מציירות על הדף הן לא רק אמנות – הן שינוי תודעתי וגופני ממש המשפיע על המציאות שלנו.

לכבוד ההתחדשות, אני מזמינה אתכן לעצור לרגע של הזנה אישית ולתרגל בבית: 

קחו דף חלק וטוש, הקשיבו לצליל של הטושים שנוגעים בדף, 

וחשבו על החלומות או ההרגלים הקטנים שאתן רוצות לאפשר לעצמכן בתקופה הקרובה. 

ציירו עיגול רך עבור כל אחד מהם ועטפו אותו בקווים זורמים ומאזנים.

תרצו לשתף אותי בביכורים שלכן או לחוות את תהליך האיזון הזה יחד איתי? 

הדלת שלי ברמת אביב ובזום פתוחה תמיד עבורכן.

שלכן, מרסיה💜