12 פברואר 2012

הרגל – ידיד או אויב? Habits


"כי ככה אני רגילה"  "ככה אני לא רגילה"
כמה פעמים אני אומרת את זה לעצמי ולאחרים וכמה פעמים אני שומעת את זה. 
 נשמע לך מוכר?
הרגלים. Habits.  
התחלתי להתעניין ב"הרגלים" שלי והחלטתי לצלול ולחקור את הנושא. 
מצאתי את התמונה ברחבי האינטרנט והיא נראית לי מתאימה לנושא.
זו רשומה קצת אחרת. 
אני מעלה שאלות ואסוציאציות מבלי לחפש תשובות והגדרות. 
רוצה להבהיר לעצמי את מושג  "הרגלים Habits." 
אשמח בעזרתך, כדי שאוכל להרחיב את נקודת המבט שלי על הנושא.
לשליחת תרומתך לנושא, למייל: marciabarir@gmail.com   
 או בתיבת התגובות המופיעה בסיום הרשומה.
שנתחיל? זה מה שהעלאתי עד כה...
הרגלים רעים, הרגלים טובים,
הרגלים מעכבים, הרגלים מנצחים,
הרגלים מגונים, הרגלים מזיקים,
הרגלים בריאים, הרגלים מנומסים.
הרגלים – זה טוב או לא טוב?
הרגלים מלחיצים או מרגיעים?
מי קבע ששינוי הרגלים הוא הכרחי?
למה שינוי הרגלים הוא תהליך קשה?
אילו הרגלים לשנות?
איך משנים הרגלים?
האם אפשר לשנות ברגל?
האם שינוי הרגלים מתרחש בבת אחת או בתהליך?
כמה זמן לוקח לשנות הרגל?
כמה זמן לוקח לתרגל הרגל?
כמה זמן לוקח להתרגל להרגל?
כמה זמן לוקח להפנים הרגל?
איך מתמודדים עם שינוי הרגלים?
למי מפריע ההרגלים? לעצמי? לסביבה?
מהו הרגל רע? מהו הרגל מגונה?
איך משמרים הרגל טוב?
הרגל הוא רצף של פעילויות?  האם אפשר לפרק ולהרכיב מחדש? או בצורה אחרת? או אפשר לשנות פעילות אחת או מספר פעילויות? האם מקבלים חיזוק בסופה?
כוחו של הרגל – טוב או רע?
מאחורי כל הרגל, מסתתר רגש שמנהל אותנו?
האם מחשבה זה הרגל?
האמנם אפשר לשנות הרגלים?
מהו הרווח ומהו ההפסד בשינוי הרגלים?
שינוי קוסמטי או שינוי אמיתי?
שינוי בתודעה? שינוי מנטלי?
שינוי בתחושה? שינוי במעשים?

זהו. מה דעתך עד כה?
מקוה שעזרתך תגיע מהר כדי שאוכל להתקדם לשלב הבא 
ולהרכיב רשימה של הרגלים, תודה!

שולחת לך ברכה חמה עד לרשומה הבאה
מרסיה