30 ינואר 2012

מה למדתי כש"גברת ביקורת עצמית" קפצה לביקור...

מתח מוציא אותי מאיזון.
מתח מוציא אותי מפוקוס .
במצב כזה, אני יודעת שהמוח ההישרדותי שלי "תופס פיקוד", 
המוח הלימבי (המוח הרגשי) מתנהג "כפי שהוא יודע"
והמוח החושב, "כמעט מנוטרל לחלוטין"...

וזה מה שקרה לי, כש"גברת ביקורת העצמית" קפצה לביקור אצלי בשבוע שעבר. מוכר לך? 
אנסה להסביר את השתלשלות הדברים...  
לפני כחמישה חודשים, עשיתי קורס של לירון מור בנושא ודיאו שיווקי, בו היא מדריכה אנשים כמוני, איך להכין סרטונים ולהפיץ אותם ברשת האינטרנט. 
קורס מעולה ולירון מור מפיצה אור ואנרגיות לכל אלה שבסביבתה.
במהלך הקורס, הכנתי הרבה סרטונים ואחדים הפצתי בין המנויים שנרשמו לקבלם במייל. 

התלהבתי מאד וצילמתי הרבה סרטונים בהם אני מדגימה תרגילים לשחרור מתחים בשיטת  "תרגילי מוח", ה- Brain Gym
הקורס הסתיים ונשארתי עם הרבה חומר גלם במחשב שמחכה לעריכה ולהפצה. 

בשבוע שעבר, החלטתי שהגיע הזמן לערוך ולהמשיך להפיץ את סרטוני הוידאו-טיפ שלי בקרב המנויים הנאמנים שלי. 
התחלתי לצפות בחומרי הגלם שברשותי,  והנה קופצת לה "גברת ביקורת עצמית
ואומרת לי: "הם לא ראויים"! OK... בואי נראה...
נזכרתי, שצילמתי שוב את אותם התרגילים.  
חיפשתי אותם במחשב וראיתי אותם, אך "גברת ביקורת העצמית" שוב קפצה לה וצעקה ש"היא עדיין לא מרוצה מהתוצאה"! 
ואני... שוב גנזתי את החומר... 
והמוטיבציה שלי? אתם יכולים להבין שהיא ממש לא משהו...

במהלך כל השבוע שעבר, "גברת ביקורת העצמית" חגגה אצלי ולא עזבה עד שאמרתי לה: די!! רגע! עצרי לשניה ונדבר. אולי החומרים שלי לא כל כך נוראים? אולי אוכל לנצל אותם בצורה אחרת, יצירתית יותר שגם את, "גברת ביקורת עצמית", תהיי מרוצה? 
באותו רגע של עצירה ודיאלוג, קרה משהו בי. 
הרגשתי שהצלחתי לחשוב. פשוט לחשוב.

פתחתי במו"מ עם "גברת ביקורת העצמית". 
מה אני צריכה על מנת להשתחרר ולהמשיך הלאה?
אני יודעת.  כן! אני רוצה תעוזה! 
אני רוצה להעז להפיץ את הסרטונים שלי אפילו שהם לא מושלמים. 
לקחתי את התעוזה שלי והעמדתי אותה מול הביקורת העצמית שלי והתחלתי לנוע לקראתה. 
פתאם, הרגשתי שאני כבר לא תקועה... חשתי בגוף שלי פחות מתוחה ופחות נעלבת. 
הרגשתי מעין שחרור ונינוחות. 
אזמה אם הסרטונים לא מושלמים? 
אבל, אני  יודעת שהם מביאים ערך רב לאנשים שצופים בהם וזה העיקר!

נכון שחומרי הגלם לא השתנו. הם עדיין לא הכי מוצלחים.
אני בטוחה שאצליח להפיק מהם תוצרים מעניינים. 
אערוך אותם בצורה יצירתית ובכיף אשלח את הסרטונים בעתיד הקרוב למייל שלך. 
לא על מנת לקבל ביקורת אלא ללימוד ולהנאה...

ומה אני לומדת מהמקרה אם הייתי מגיעה למרסיה לסשן ב"תרגילי מוח"? 
הצלחה של זיהוי של אמונה מעכבת? יש! 
זיהוי של אמונה מקדמת? יש! 
מתחתי קו רצף בין שתי האמונות והתחלתי לנוע לקראת האמונה המקדמת. 
עם התנועה החדשה, התחלתי לראות דברים אחרים. 
המוח ההישרדותי והמוח הלימבי נרגעו והמוח החושב התחיל לחשוב ולהיות יצירתי. 
הגוף חש נינוחות ואני חזרתי להנות מהדרך.
מתיחת קו בין התעוזה לביקורת העצמית והרגשתי בטוחה לצעוד בו.
יכול להיות שאתקדם קדימה ויכול להיות שאחזור אחורה. אבל, כשאני נמצאת על קו, זה מקנה לי בטחון ואומץ.
ואני חשה נינוחות לבצע שוב צעדים לקראת האמונה שמקדמת אותי - התעוזה.

ומה יהיה כש"גברת ביקורת העצמית" תחזור לביקור? 
לפני מספר שנים למדתי לא לשים את הסוסים לפני העגלה...
וסרטוני הוידאו-טיפ שלי? בקרוב בתיבת המייל שלך.

אשמח לשמוע ממך,
בברכה,
מרסיה

3 תגובות:

  1. גב' בקורת עצמית תמיד קופצת לביקור
    בזמנים הרגישים שלנו (ועוד במפתיע..)
    אוייש, היא בלתי נסבלת!
    אצלי היא התמקמה והתקרצצה בדרך קבע..
    וכמה שאני מסבירה לה שהיא לא רצוייה..
    היא מתעקשת להשאר...
    בשפתה של מורתינו הדגולה.. קוראים לזה "קול הטורף"
    וכיום אנו יודעות היטב לזהותו...
    "באמת תודה, אבל לא תודה! קולך אינו רצוי כאן!"
    ואת? מרסיה יקרה, המשיכי בעשייתך במלוא האנרגיות המופלאות שלך!!!
    אני מקבלת דרישות שלום פה ושם מאנשים שחווים אותך..
    והאמיני לי, אם גב' ביקורת עצמית (הטורפת) הייתה שומעת את אותם פידבקים עליך.. היא הייתה מתביישת!!
    אוהבת,
    דלית

    השבמחק
  2. דלית האהובה!
    תודה על הפרגון.הסמקתי:)
    חיבוק
    מרסיה

    השבמחק
  3. מרסיה יקירתי

    אני קוראת אותך ומתרגשת!!!
    אין לי מילים לתאר את ההתרגשות שאוחזת בי בקריאת דברייך...
    בדרך עקיפה אני מקבלת ממך כוחות ואנרגיות בתהליך שבו אני נמצאת עכשיו, ולומדת ממך שהשמים הם הגבול והכל אפשרי אם רק מעזים.

    כל פעם שאני קוראת על הדרך שלך ועל העשייה והלמידה שלך, אני ממש גאה בך!
    אין זה טריביאלי (ותסלחי לי, אבל אני משווה אותך לדור הוריי) לפתוח עסק בגילך ולקדם אותו באמצעות המחשב והאינטרנט כפי שאת עושה!!!
    כותבת בלוג, מכינה סרטונים, יש לך מנויים, עושה סדנאות והיד עוד נטויה.

    תודה על השיתוף, האנרגיות והכוחות שאני מקבלת ממך!

    שבת שלום :-)

    השבמחק

תודה על תגובתך
מרסיה