21 מרץ 2016

להיות בשמחה ולשרבט אזני אמן בחג הפורים

התלבטתי מה לכתוב לקראת חג הפורים.
זהו חג שאני מאד אוהבת, בעיקר בגלל השמחה שהוא משרה מסביב.
לראות תהלוכה של ילדים מחופשים ושמחים בפורים
תמיד משמח את ליבי.
זה מזכיר לי את הקרנבל בארץ הולדתי, ברזיל.
אני בטוחה, שכל אדם הצופה בעדלאידע בפורים,
החיוך לא מש מפניו והשמחה חודר עמוק לליבו. גם כשליבו עצוב...
"חייבים להיות בשמחה!" זו החוויה המרכזית של חג הפורים.

אז, מה זה אומר להיות בשמחה?
האם עלינו להיות שמחים תמיד? לא נראה לי...
כמעט בלתי אפשרי עם כל מה שמתרחש בחיינו הפרטיים ובחיים בכלל.
איך עלינו להיות בשמחה כשאנחנו עצובים? או למרות העצבות?

איך כן להיות בשמחה?
לדעתי, הכוונה היא שעלינו לקבל את אותם הדברים שקורים לנו ולחיות איתם בשלום.
זה נשמע כמו קלישאה וזו אכן קלישאה.
יחד עם זאת,יש לנו בחירה איך להרגיש.
למדתי שהכל קורה מדוייק ונכון עבורי, גם כשאני לא מבינה את התמונה הכוללת.
במהלך חיינו קורים דברים חיוביים ושליליים.
לרוב, את הדברים החיוביים, אנחנו שוכחים מהר ואת הדברים השליליים, אנחנו זוכרים ולא שוכחים.
זהו הטבע שלנו.
בשנים האחרונות, כל פעם שקורה לי דבר טוב, אני עוצרת כדי לחגוג ולהתמלא בטוב.
אני רושמת את הדבר הטוב שקרה לי במחברת שלי "לבחור באושר" ואני חוגגת.
ואם במקרה, אני עצובה או דברים עצובים קורים מסביב, אני פותחת את "לבחור באושר" שלי,
קוראת את מה שאני כתבתי, מחייכת וזוכרת שישנם רגעים שמחים גם כשעצובים. 
עלינו פשוט לזכור את זה!
כמו שהנסיך הקטן אמר "יפה שקיעת שמש ללב עצוב"...

מה אנחנו יכולים לעשות כדי "להיות בשמחה" ולא רק בחג הפורים?
שפע דברים גורמים לאנשים להיות בשמחה. כל אחת ואחד, וטעמה/ו.

אני בחרתי להשתעשע ולשרבט אזני המן.
כשאני משרבטטת, אני מרגישה בשמחה ופחות עצובה...

הנה השרבוט שלי

אזן המן – צורתו כמשולש. צורה שמשתמשים הרבה בשרבוט.
בצד שמאל, תמצאו רעיונות לשרבוט משולשים של אזני המן.
במרכז, תראו מנדלה מקסימההמורכבת משרבוטי אזני המן.

תנסו גם אתם, להתשעשע בימי החג ולשרבט אזני המן.

אשמח לראות את השרבוטים שלכם וגם לפרסם אותם בבלוג שלי.

מאחלת חג פורים שמח ושתמיד נדע להיות בשמחה.

מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה