10 יוני 2016

האומץ להיות מה שאני רוצה...

זהו פוסט אישי, קצת שונה, נדרש ממני קצת אומץ...ואולי לא...


אתמול סיימתי קורס תרפיה באמצעות צילום ווידאו בבי"ס חשיפה שבכפר הירוק.
הלימודים היו מרתקים. 
העשרתי את ארגז הכלים שלי כמטפלת רגשית בנושא שחרור טראומה. 
למדתי והתנסיתי בכלים מתווכים מאד עוצמתיים ומשמעותיים. היינו מקבץ של אנשים מדהימים שהגיעו לקורס והיה חיבור מעולה בינינו. המנחות המצויינות הצליחו להעניק לנו מהידע ומהנסיון שלהן, הובילו אותנו בבטחה בעולמות החדשים של התרפיה עם מצלמת סטילס ומצלמת הוידאו ואנחנו התמסרנו וחווינו את האיכויות של הכלים החדשים. 
מרגש עד כמה כלים מתווכים בכלל ומצלמת סטילס ווידאו בפרט, יכולים לעזור ולתרום לתהליך טיפולי ו/או לתהליך חוויתי.

מאז שבחרתי להיות מטפלת רגשית ולעזור לאנשים לשחרר מתח ולהרגיש טוב יותר עם עצמם וסביבתם, כל קורס שאני עושה, אני רואה בו הזדמנות להתנסות באופן אישי ולהמשיך לצמוח ולהתפתח. 
בכל קורס חדש שאני לומדת, אני בוחרת נושא בו אני רוצה להתרכז ולהתעמק. הפעם, בחרתי להבין למה לבי סגור בפני מערכת זוגית חדשה. חשבתי שבעזרתם של הכלים המתווכים עוד שכבה תתקלף ממני וההבנה תגיע...
כאמור, זה היה הנושא שבחרתי להתמקד בתחילתו של הקורס. 
במהלך הקורס, דברים קרו...

נושא אחר צץ והעסיק אותי: היכולת שלי לתת פומביות במה שאני עוסקת ולשווק את עצמי בקלות ובטבעיות. 
במילים אחרות, להיות פגיעה...
אני חושבת,  שאם אמשיך לחפור ולדקדק, אראה את הקשר בין הנשואים השונים.

עברתי מסע מטורף, עמוק ומשמעותי. 
הרבה דברים צצו ועלו. 
בעזרת הצילומים (כן, פיתחנו צילומים שצילמנו) והוידאו למדתי לראות רבדים נוספים. 
התחלתי לשים לב לפרטים, לצבעים, לקולות ולקומפוזיציה שמופיעים על גבי הצילומים או בסרטוני הוידאו. 

עבורי כמטפלת, אני רואה בהם כלים היוצרים בסיס לדיאלוג ונפתחת האפשרות לשאילת שאלות מגוונות ולבירור נושאים לעומק והכל בצורה פחות מאיימת.

בחרתי לשתף אתכן/ם בתרגיל אחד מני רבים שחוויתי.
זה התרגיל האחרון שעשינו בשיעור האחרון של וידאותרפיה. 

התרגיל נקרא "הדמות האופטימלית".

כאמור, זה היה בשיעור האחרון של וידאותרפיה. המשימה שלנו היתה להמציא דמות אופטימלית שאנחנו רוצים עבורנו.
ניתנה לנו היכולת לברוא דמות אופטימלית. אנחנו כותבים את התסריט ומביימים את הסצינה, כך שבידינו השליטה המלאה בכל הפרטים של הדמות האופטימלית שאנחנו בוראים. 
צילום הסרטון כמו בסרט עלילתי. זהו תהליך מרתק. 
בכל שלבי התרגיל, ניתן להגיע לרבדים עמוקים בנפש שלנו ועם זאת הכל בשליטה מלאה שלנו, כי אנחנו התסריטאים והבמאים. הפעם לא היינו צלמים כי עבדנו בזוגות.

היה מדהים להיווכח שוב עד כמה עוצמתי מצלמת הוידאו ככלי מתווך בשילוב עבודת התסריט של הדמות האופטימלית שבחרנו להיות. במהלך הצילומים, הזכרנו לעצמנו לחזור ולהיות בדמות האופטימלית בזמן צילום התרגיל כי מאד קל "לברוח חזרה אלינו". אותן החוויות שמעתי מהחברים מהקבוצות האחרות.

העבודה עם מצלמת ווידאו הוציאה ממני דברים אחרים ומאד מפתיעים. החוויות הן עוצמתיות ומערבות את כל החושים. אני יודעת שבעתיד אני מתכננת לשלב אותם בטיפולים הפרטניים שלי ואף בסדאות שאני עורכת.

הנה תקציר התסריט שלי: הדמות האופטימלית שלי היא מאי, אישה ספונטנית, בלי בעיה לקחת וידאו ולהפיק סרטוני שיווק בעלי ערך עבור הלקוחות שלה. היא מצלמת סרטונים עם טיפים מדהימים שעוזרים לאנשים רבים לשחרר מתח בקלות ולחיות את החיים שהם באמת רוצים לחיות. מאי יודעת שסרטוני וידאו הם כלי שיווקי, עוצמתי ועדכני, המגיע לקהל רחב בקלות ובמהירות. זהו אותו הקהל שיצרוך את הטיפולים האישיים ואת הסדנאות שלה. מאי אוהבת ויודעת להפיק סרטוני וידאו בצורה ספונטנית ומפיצה אותם ברחבי הרשת בקלות ובפשטות. בצורה הזו, היא מרחיבה את קהל לקוחותיה. היא יודעת שהידע שברשותה הנו בעל ערך ואנשים רבים מחכים לסרטונים שלה. 
זו מאי, זו הדמות האופטימלית שלי. יש לה רעיון לסרטון בעל ערך, היא מפיקה אותו ומפיצה אותו ברשת בקלות ובלי פחד ובלי להמציא מיליון תירוצים.

במהלך הצילומים, השתדלתי לשמור את הדמות של מאי לנגד עיניי. לא קל! 
כבר בתחילת הצילום, התחלתי לגמגם ושכחתי מה רציתי לומר. 
הקולגה שלי הזכיר לי "לחזור ולהיות מאי"... 
רק בטייק השלישי יצא משהו שניתן לכנות את זה כ"רציף ובשטף". אבל רחוק מלהיות מושלם. 
אני יודעת שמאי היתה מיד מפיצה את הסרטון ברחבי הרשת ולא מוצאת ים של תירוצים שונים ומשונים למה לא לעשות זאת...

מההתנסות הזו הבנתי עד כמה הפחדים מנהלים אותי. זה לא מצא חן בעיניי...
הבנתי עד כמה אני מפחדת להיות פגיעה מול הביקורת של האנשים שיצפו בסרטונים שלי.
אני מכירה את זה ולא תמיד נוח לי להתמודד עם זה.  
הפעם, היו בידיי כלים חדשים שעזרו לי לעסוק בנושא מבלי להיבהל. 
זו הבנה מאד משמחת.

למחרת השיעור הזה, קראתי כתבה בפורטוגזית "האומץ להיות שונה".  הכתבה עוסקת בתגובות האלימות והגזעניות שטוקבקיסטים מרשים לעצמם לכתוב בסיום מאמר ו/או כתבה, אם במקרה נושא הכתבה או התגובות לא קולע בדיוק לדעתם. אלה הן תגובות פוגעניות, משפילות ולא מכבדות. זה קורה בכל העולם ובכל השפות.

מצא חן בעיניי שבסיום הכתבה, כותב הכתבה פונה לקוראיו בשתי בקשות:
"בקשה ראשונה מופנית לכל אותם האנשים שלא סובלים את השונה/האחר: זכותכם לחיות את החיים לפי השקפת עולמכם ולמצוא בו את האושר שלכם, אבל אל תכנו את אלה שיש להם אומץ לבחור בנתיב אחר "משוגעים", כי זה לא כך. זה לא מטורף ללכת אחרי צו הלב. זה מצריך אומץ להטיל ספק ולשאול שאלות.

הבקשה השניה פונה לכל האמיצים והאמיצות שיש להם/ן את האומץ להיות שונה, לחשוב בצורה עצמאית וללכת אחרי צו ליבם/ן: המשיכו כך למרות הקשיים ותחושת הבדידות. תשמרו על היחודיות שלכם/ן. יש לכם/ן את הזכות להיות שונה ולא ללכת עם העדר. תחיו את החיים שבחרתן/ם לחיות, מבלי לעשות את מה שמצפים מכן/ם. תהיו חופשיים/ות באמת ומאושרים/ות."

כשסיימתי לקרוא את הכתבה, נזכרתי במשפט "שכל מה שאני רוצה, נמצא בצד השני של הפחד". 
ללכת על פי צו הלב ולעשות מה שבאמת אנחנו רוצים מצריך אומץ ותעוזה. 
אמרתי לעצמי, אני אוזרת אומץ לשתף בחוויות שלי מהקורס ובחרתי בתרגיל של הדמות האופטימלית. התרגיל בו בראתי את "מאי", הדמות האופטימלית שלי.

הסרטון רחוק מלהיות מושלם (אתם תראו) אבל הוא מסמל עבורי אבן דרך, מן מבחן אומץ שכזה... 
הוא נותן לי אומץ ומאותת לי שאני יכולה לעשות את זה. 
שאני יכולה לספר ולשווק מה אני עושה, מבלי להתבייש ולהמציא לעצמי אלפי תירוצים למה לא...

החשיפה. הפומביות. השיווק העצמי הם הפגיעות שלי. 
הם נקודת התורפה שלי, של מרסיה. 
עם זאת, דמותה של "מאי" עזרה לי לעשות צעד ולשתף אתכם/ן.

הצעד להיות פגיעה ולפרסם כאן את הסרטון בו "מאי" מופיעה ומדברתזהו הישג עבור מרסיה.
יש הרבה טעויות בסרטון, ללא עריכה, הצלם מתזכר אותי לחזור ולהיות "מאי", יש הרבה רעש רקע אבל יש טיפים שווים לשחרור מתח בקלות שכדאי לכם/ן לשמוע.

לסיום הפוסט האמיץ הזה, אני רוצה להזמין את אלה שרוצים להתנסות בתהליך מרתק וחדיש לשחרור מתח בקלות באמצעות פוטותרפיה-צילום סטילס ו/או וידאותרפיה-צילום וידאו.

דברו איתי, ואני מבטיחה שהנושא בו תעסקו, יתבהר וישתחרר ותרגישו חופשיים לעשות את הצעד הבא שלכן/ם.

מאחלת סוף שבוע נעים ושבועות שמח!
להתראות בפוסט הבא
מרסיה♥
נב: הפוסט הזה מתפרסם כי אזרתי אומץ לשתף אתכם באחד התרגילים שחוויתי.

נב1: זהו הסרטון של "מאי" הדמות האופטימלית - תרגיל בוידאותרפיה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה