20 דצמבר 2018

קינטסוגי – הסדקים, השברים והיופי הלא מושלם. כולל תרגיל התנסות

ליבי ואני התרגשנו רק מלקרוא את הכותרת הזו...

קראתי את המאמר "פילוסופיית הקינטסוגי היפנית: השברים והפגמים דווקא מוסיפים לנו ערך ויופי"  ומיד התחלתי לעשות גוגל כדי למצוא עוד פרטים על הקינטסוגי הזה ובמיוחד איך עושים את זה.

לא יכולתי להפסיק לחפש עוד ועוד מידע "על השברים, הסדקים ועל הפגמים שמוסיפים ערך ויופי לחיים".

ומאותו הרגע, הרגשתי שאני חייבת ליצור "את זה".

לא אתפלסף הרבה בפוסט הזה, אשאיר את זה לפוסטים הבאים... ;)
כרגע, אני מעדיפה להראות עוד כמה דוגמאות של האמנות עם המסר הכל כך עוצמתי.
בסוף הפוסט, ישנו תרגיל התנסות בשיטה קינטסוגי להנאתנו... וגם מהמקורות שנעזרתי בהם.
דוגמאות של היופי הקינטסוגי

מכאן



האמנית Rachel Sussman מתקנת בצבע זהב סדקים ברחובות.   
היא טוענת, שהסדקים שברחובות, במדרכות ובכבישים זקוקים לתיקון אך הם אינם מטופלים כראוי. כך שסדקים בצבע זהב יקבלו את תשומת הלב הראויה להם. 


צביעה הסדקים בכביש, מזכירה לי את שיטת הציור הנוירוגרפיקה שלמדתי השנה, שעל השיטה אספר עוד בעתיד.

כאן, אפשר לצפות בסרטון (באנגלית) המסביר "איך לתקן כלים שבורים, בשיטת הקינטסוגי". 
עוד מאמר שמצאתי עם כותרת שריגשה אותי: "אוספים את השברים: נחשף סוד הקסם היפני"
כאן כתוב הדבר המרגש הזה: "הטיפול בכלי השבור מתוך חמלה יוצר רגשות הזדהות עם החפץ ומאניש אותו במידה מסוימת. הטכניקה פועלת, כמובן, כמעין משל הומני על היחס שלנו כלפי "שריטות" וטראומה גם אצל אנשים."

אני מודה ליקום ששלח לי את המסר העוצמתי הזה בתקופה זו של חיי.  
הייתי צריכה את זה, תודה!

קינטסוגי - אמנות ופילוסופיית החיים
פירוש המילה קינטסוגי הוא "חיבור הזהב".
היפנים אוספים את השברים של חפצים שנשברים ומדביקים אותם בטכניקה מסורתית עתיקה, בדרך כלל בצבע זהב.
בד"כ, כשחפץ נשבר אצלי, אני פשוט זורקת לפח. ואיך זה אצלך?
על פי התרבות היפנית, השבר ו/או הסדק מוסיף יופי לחפץ, כי הוא חלק טבעי מהחיים ולא הסוף שלהם. 
ומתוך המאמר:
"אמנות הקינטסוגי מסמלת את האמת שתיקון דורש טרנספורמציה", טוען פושצ'אק. היפנים עושים זאת באמצעות אבקת זהב, אחרים עושים זאת על ידי קעקוע, ואנחנו יכולים לעשות זאת בכל דרך יצירתית אחרת שנמצא. העיקרון הוא כזה: לא בוכים על חלב שנשפך - חוגגים אותו. מה שקרה לנו הוא חלק ממי שאנחנו, מרכיב יסודי שעיצב את האישיות שלנו. השברים מספרים על הוותק ועל כוח העמידות שלנו, ולא על התיישנות או על בלאי. אנחנו לא אותו אדם שהיינו בילדות, עברנו שינוי ונמשיך כל הזמן להשתנות, ועם הזמן השינוי יכיל עוד ועוד פגמים. זו הבחירה שלנו אם לצבוע אותם באבקת זהב ולהפוך לשלם הגדול מסך שבריו."

נכון מרגש?
פילוסופיית החיים והאמנות הקינטסוגי נתנו לי עוד זווית מיוחדת להסתכל עלי ועל חיי וללמוד עוד על עצמי.... 
כי גם אני לא מושלמת. 
יש לי אוסף מכובד של פגמים, שברים וסדקים. וככל שהשנים חולפות, הם מתרבים ואף מתעמקים, לא ככה?
וכמה זה מעצים אותי לחשוב שאותם הפגמים מוסיפים לי ערך ויופי... מרגש!

נוכל לבחור לצבוע אותם בזהב ונפאר אותם או שלא. זו הבחירה שלנו...רק שלנו.
אנחנו כל הזמן משתנות ומשתנים.
אנחנו כל הזמן צוברות וצוברים שברים וסדקים.
הם חלק בלתי נפרד מאתנו ומהשינוי שלנו בחיים.
בואו נכבד אותם, נחבק אותם ונהיה גאים בהם.
קינטסוגי – לחיי היופי הלא מושלם
תודה!

ועכשיו לתרגיל התנסות בשיטת הקינטסוגי:

החומרים הדרושים: תמונה יפה, דף לרקע, דבק וטוש בצבע זהב.

אופן ההכנה:

תקרעו את התמונה;

הרכיבו את התמונה על הדף כשיש רווח קטן בין הקרעים;

הדביקו אותם בדף המשמש כרקע

צבעו את הסדקים/שברים בטוש בצבע זהב

ותהנו מהיופי הלא מושלם.




הקליקו על הריבוע המסומן באדום, כדי לצפות בסרטון במסך מלא.


בהצלחה ובהנאה.

אשמח לקרוא את התגבות על הפוסט וגם לראות את היצירות הקינטסוגי שלכן-ם.

תודה על זמנכן-ם

מרסיה

מקורות המידע, שעזרו לי בכתיבת הפוסט הזה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה