12 אוקטובר 2011

חג הסוכות - חג השמחה, עיתוי מופלא לחזרתו הביתה של גלעד

חג הסוכות הוא חג השמחה.
שלוש פעמים התורה מזכירה את החובה לשמוח בחג הסוכות -"וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ" (דברים טז( 14; "וְהָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ" (דברים טז 15); "וּשְׂמַחְתֶּם... שִׁבְעַת יָמִים" (ויקרא כג 40 ). לפיכך נקרא חג הסוכות "זמן שמחתנו"(מטח). שימו לב: זמן שמחתנו" - לשמחה מקום מרכזי בחג הסוכות הנחשב לחג השמח ביותר מבין חגי ישראל. על פי חז"ל, השמחה מלווה את חילופי העונות וסיום השנה החקלאית, ואת ההיטהרות שבאה לאחר ראש השנה ויום הכיפורים."(זולו-חגים).זוכרים את "התשליך" שלי מהרשומה הקודמת?
אם חובה עלי לשמוח - אז, אני שמחה!
תמיד אהבתי את חג הסוכות. את חג הסוכות 2011, אני אוהבת במיוחד כי גלעד שליט חוזר הביתה. הגיע הזמן! אני מאד שמחה בשבילו, בשביל משפחתו ובשביל כולנו. אמא שלי בחודשים האחרונים לחייה, דאגה לו מאד. כל יום היתה שואלת (בפורטוגזית, כמובן!) על "הילד" ואם הוא כבר חזר הביתה.  בהתחלה חשבתי שהיא שואלת על בני הקטן שהתגייס, אבל כשהיא נקטה בשמו של גלעד, הבנתי שהנושא הכאוב הזה מחזיר אותה למציאות. אלה היו רגעים של צלילות דעת שלה שנוגעים ללב. אני בטוחה, שהיא הצליחה לשגע את כולם שם למעלה עד שהם עשו כדבריה וחתמו על ההסכם לחזרתו של גלעד הביתה. מי שהכיר אותה – מבין על מה אני מדברת... אני שמחה לומר לך, אמא, ש"הילד", שכל כך דאגת לו, חוזר הביתה.
חזרתו של גלעד שליט הביתה למשפחתו משמחת אותי מאד.
אני שמחה שהחוב המוסרי הזה הגיע לסיום טוב!
ואם מדברים על סגירת חובות...יש לי חוב אליכם, אנשים יקרים!
בטח שאלתם, מה לא היית בהפגנת המיליונים? כמובן שהייתי. ובהפגנה, אני שומעת בטוקדה, בטוקדה של ברזילאים...תיכף הצטרפתי אליהם וצילמתי אותם. השמחה הברזילאית פוגשת את הצדק החברתי בככר המדינה בהפגנת המיליונים בכיכר המדינה ב3.9.2011. הנה הסרטון: הוא קצר כי גם רקדתי ובעיקר רציתי להיות נוכחת בהפגנה החשובה.
 שמחה ברזילאית פוגשת צדק חברתי - 3.9.2011
תהנו ותשמחו! חובה עלינו לשמוח בחג הסוכות(כתוב בתורה!!) ואני מזכירה לעצמי ולכם: "נמשיך לשמוח גם אחרי החגים!" יש!
ברוך שובך הביתה, גלעד שליט.
חג שמח לכם ונתראה ברשומה הבאה,
שלכם,
מרסיה

תגובה 1:

  1. מצטרפת לשמחתך בקצב הבטוקדההההההההההה.....
    נשמחה ו.. נמשיך לשמוח תמיד!!
    נשיקות.

    השבמחק

תודה על תגובתך.
מרסיה