05 מרץ 2012

מהו הקשר בין יום האישה הבין לאומי ופורים

השנה, יום האישה הבין לאומי וחג הפורים חלים באותו יום – יום חמישי ה- 8 למרס.
אני אישה שאוהבת לשאול, להקשיב, לחשוב ולכן העלאתי את הסוגיה הזו ב"קיר" שלי בפייסבוק:
    "מהו הקשר בין שני המועדים?
    
אישה במסכה?
    
אסתר וושתי - גיבורות?
    
להתחפש לאישה מועצמת?"
 שתי חברות יקרות שלי האירו והוסיפו זויות מבט שלהן.
נוגה אומרת לי : "למה להתחפש לאישה מועצמת? להיות אישה מועצמת. לחוות את העוצמה באישה. הקשר בין יום האישה פורים? אולי העוצמה הרכה. אסתר הצילה עם שלם ברכות ובנועם שלה.ושתי הייה מוכנה לשלם מחיר כדי להיות נאמנה לעצמה .זוהי עוצמה-החופש לבחור".
לנוגה עניתי: ש"אהבתי את העוצמה הרכה. פעם אמרו עלי שבגלל שאני גמישה, אני לא נשברת...נקודת מבט - זהו כל הסיפור. תודה!"

חברה נוספת,  גל-יה, אומרת לי:  "פאם פאטל מרסיה... יודעת מה הכוחות והעצמות שלה ולא מסתירה אותם... משתמשת"...
גלשתי מיד לויקיפדיה, לבדוק את הדמות של פאם פאטל... "מצרפתית: האישה הקטלנית - פאם פאטל הוא מכלול מאפיינים של דמויות נשיות בספרות, בקולנוע ובמיתולוגיה. המאפיין המובהק של דמות הפאם פאטאל הוא נטייתה לנצל לרעה את עוצמתה של המיניות כדי להפיל ברשת את הגיבור חסר האונים".
"צעקתי" לה מעל גבי ה"קיר" שאני לא כזו... אולי רק בפורים...חהחה
בסבלנות רבה, גל-יה הסבירה לי ש"דיברנו רק על פורים... חיפשת רעיונות לתחפושת. להתחפש בעייני זה להפוך לדמות שהיא הניגוד הגמור שלי... במראה וגם בניואנסים... זה נורא מצחיק... עד לפני כמה שנים כל החברים שלי היו מתחפשים ותמיד היו מפתיעים. גם את עצמם. וחוץ מזה גם התלוצצתי... אל תעלבי לי בובה".
עניתי לגל-יה שלא נעלבתי ושאני אוהבת לשאול שאלות כדי לשמוע דעות של אנשים אחרים ולצמוח וגם לשמוח.

 בעצם, כשאני חושבת על זה, אף פעם לא הכנתי תחפושת לעצמי כשאני מודעת לנקודות שגל-יה העלתה... זה יהיה מעניין לנתח את התחפושות שלי לאורך השנים דרך הפריזמה שגל-יה הציעה...לפני שנתיים, למשל,  התחפשתי עם חברה לדף לבן ובאמת התאים למצב שלי דאז... מעניין...
הודיתי לגל-יה על נקודות המבט שלה והבטחתי להפוך את הרעיון לפוסט. הבטחתי ואני מקיימת.  נותנת את הקרדיט בהתאם... גל-יה אהבה את רעיון התחפושת שלי: "דף לבן... "אין עליך יקירתי... מתה על הראש שלך ובמיוחד על הפתיחות הכובשת שלך". גל-יה היקרה! גם אני אוהבת את הראש היצירתי שלך ואיזה כיף שיש פייסבוק, כך יכולנו להכיר ולהתחבר.

אם נחזור לשאלה שלי, מהו הקשר בין שני המועדים?
מדבריה של נוגה, אני לוקחת את העוצמה הרכה והקביעה של להיות אישה מועצמת ושעוצמה היא החופש לבחור.
דבריה של גל-יה חדרו עמוק והתחלתי לשחזר ולחשוב על כל התחפושות שלי...האם כשהתחפשתי, שאפתי להפוך לדמות שהיא הניגוד הגמור שלי?... במראה וגם בניואנסים? או שזו דמותי האמיתית שזועקת להתגלות ברוב עוצמתה הרכה? או שזו הדמות של האישה המועצמת שבידיה החופש לבחור? האם אני שומרת על זהותי בסוד, מסתירה את כוונותיי כדי להשיג את מטרותיי בהפתעה? האם התחפושת מעניקה לי אומץ וכדאי לי להתחפש כל השנה? האם אני חופשית לבחור?

כן, אני אוהבת לשאול שאלות ולהקשיב... אלה הם נושאים מרתקים: המסכה, התחפושת, השמחה, העצב, האומץ, הדמיון והמציאות.
אשמח לקרוא את המחשבות שלכם על הקשר בין המועדים האלה, כאן בתגובות

מאחלת לכם חג פורים שמח ועליז.
מאחלת לכן יום האישה הבין לאומי מעצים עם הרבה עוצמה רכה ועם חופש לבחור.
להתראות ברשומה הבאה
שלכם
מרסיה

6 תגובות:

  1. איך פספסתי דיון שכזה על קירך בפיסבוק??
    אני כבר לא מוצאת זמן "לבלות" שם, גם לא לכתוב...
    אבל מתאמצת לקרוא אותך!
    הפוסט הזה בהחלט העיר בי סוגיה המלווה אותי שנים
    (ולא רק בפורים..); האם אני שומרת את מהותי בסוד?
    הרי ש.. לא רבים האנשים המכירים בי את הצד "המופרע"..
    זה שמשטתה, זה שמתפרע, זה שמבטא מיניות,
    זה שמרגיש חפשי בהתנהלות הפיזית והמילולית, זה שלא
    חושש מביקורת....
    ובכן, מעניין למה אני כ"כ אוהבת את חג הפורים?
    ומעניין למה התחפושות האהובות עלי הן: מוקיון מגוחח,
    אינדיאני, פיראט, זונה וכל דמות הזויה ומגוחחת..
    מעניין.

    השבמחק
    תשובות
    1. דלית היקרה לי!
      אני שמחה שאת עדיין "קוראת" אותי ואפילו מוצאת זמן להגיב. תודה:)
      חג פורים מאפשר לנו לא לחשוש מביקורת.
      ננצל את המועד המיוחד הזה ונעשה צעד קטן.
      נחליט להשטתות פעם בחודש למשך שעה מסויימת
      בחברה מסויימת...יהיה נחמד לעשות את זה ביחד.
      חיבוק עם חיוך פרוע
      אוהבת,
      מרסיה

      מחק
  2. מתאים לי!!!!
    איטס א דייט!!!!
    חג שמייח ומבדייח
    נשיקות מצחיקות,
    דלית

    השבמחק
    תשובות
    1. דלית!!!
      איטס נוט אונלי הדייט!
      וי מסט מרק הדיי טו הדייט!
      מה את אומרת, דייט בחוף הים, עם שקיעה...
      עם בירות, מוסיקה ברזילאית לריקודים
      והרבה צחוקים ושיגועים...
      פעם בחודש - תבחרי יום בשבוע.
      מה את אומרת?
      מרסיה

      מחק
  3. את יודעת לפתוח לי את הצ'אקרות את...
    אמממממ... יום חמישי? מתאים?

    השבמחק
    תשובות
    1. בטח סגרנו - איזה כיף!
      יום חמישי מול השקיעה - מושלם:)
      חיבוק עד לפגישה
      מרסיה

      מחק

תודה על תגובתך.
מרסיה