19 יולי 2012

עכשיו אני! הקליעה למטרה שלי. המפגש השני יצא לדרך...

אני משתפת אתכם, בתוכן המרתק של המפגש השני, "עכשיו אני!", שיצא לדרך ובהצלחה רבה ביום שלישי האחרון.
נושא המפגש היה הגדרת מטרה אחת מתוך החלום, שהיה הנושא במפגש הראשון.
להתנסות בהגדרת מטרה אחת ממוקדת ומדוייקת הוא חוויה מעצימה.
הסיבה הראשונה טמונה בקושי בלהגדיר מטרה אחת.
הסיבה השניה היא להגדיר מטרה רצויה תוך פרק זמן מוגדר במהלך המפגש. 
האם פעם התנסית בחוויה זו? את החוויה הזו, אני זימנתי למשתתפות האמיצות במפגש.
במצבים כאלה, המוח החושב שלנו מוריד הילוך ולרוב יש לנו בלאק אאוט. 
מים, נשימות, קלפים באים לנו לעזר לשחרור מתחים ולמיקוד במשימה.

המפגש התחיל עם המשחק קליעה למטרה. 
האם קלעת פעם עם חיצים למטרה? ממליצה בחום.
גם במשחק קליעה למטרה, אנחנו מבטאות את מה שאנחנו בחיים האמיתיים. "האם אני מקשה על עצמי? האם להתקרב או להתרחק מהמטרה? מה היתה המשימה? איזו עוצמה אני צריכה להפעיל כדי לקלוע למטרה ולא להחטיא? ואם אעשה פדיחה, איך ארגיש? מה יהיה אם אכשל?" ועוד מחשבות כאלה...



התחנה הבאה היתה לבחור תחום כדי להגדיר את המטרה הרצויה.
תורו של החץ לקלוע בול במטרה!!!
ישנם ארבעה קריטריונים להגדרת מטרה על פי שיטת תרגילי מוח והקינסיולוגיה החינוכית.
ח.פ.צ. חיים הם ארבעת הקריטריונים:
ח= חיובית  == > המטרה צריכה להיות מנוסחת באופן חיובי,
פ = פעילה == > המטרה צריכה להיות פעילה וברת השגה,
צ = צלולה == > המטרה צריכה להיות מנוסחת באופן צלול וברור (רצוי עם לו"ז),
חיים = אנרגטית == > המטרה צריכה להיות להלהיב אותי לפעולה.
ארבעת הקריטריונים-ח.פ.צ. חיים, עוזרים לנו להגדיר מטרה רצויה לנו, נכון לעכשיו, כלומר בזמן הווה.
ומה קורה לנו כשאנחנו מגדירים מטרה?
כל הפחדים עולים וצצים.
כל הקשיים והתירוצים חוזרים לבקר.
כל האמונות המעכבות קופצות לומר שלום!!
מרסיה, מה לעשות? שאלו אותי משתתפות הסדנה. 
הצעתי להן שזהו זמן מתאים לשאול ולחקור את עצמנו ובעיקר לכתוב את הפחדים, את התירוצים ואת האמונות המעכבות. 
נבחן אותם, נתיידד איתם, נמצא להם תחליף ואז נשחרר אותם.
נכון שציינתי כבר שלהגדיר מטרה הוא חוויה מעצימה?
למשתתפות הסדנה ולי, יש שיעורי בית עד למפגש השלישי בעוד שבועיים.
 אני כבר מתרגשת לפגוש אותן שוב.

נזכור מה שהנרי פורד אמר:
"מכשולים הם הדברים המפחידים שאתה רואה, כשאתה מסיר את עיניך מהמטרה שלך".

מאחלת לכם, לקלוע בול למטרה שלכם
ומזמינה אותכם להירשם לסדרת המפגשים שלי "ללמוד לחיות ברוגע כדי להנות בדרך".

סוף שבוע נעים ורגוע
להתראות ברשומה הבאה
♥מרסיה

6 תגובות:

  1. אנונימי20 יולי, 2012

    מרסיה יקרה
    כמשתתפת מפגש אני רוצה להגיד לך כמה זה נפלא למקד את המטרה שלי לפי 4 הקריטריונים של ח.פ.ץ חיים. זו שיטה נהדרת ויעילה מאוד. עכשיו אני בשלב החקירה, ואני מודה שזה לא קל לגלות את כל מה שמתגלה :) גם אני מחכה כבר למפגש הבא ואני מקווה שאגיע אליו עם כמה "שחרורים" מאמונות מעכבות.
    תודה רבה לך על מה שאת, ועל השפע שאת מעניקה.
    נירה

    השבמחק
    תשובות
    1. נירה היקרה!
      תודה על תגובתך הכנה והמפרגנת.
      אני שמחה להכיר אותךומסכימה איתך ש4 הקריטריונים של ח.פ.צ. חיים עוזרים לנו להתמקד במטרה שלנו, לחקור אותה ולהביא למודעות גורמים, אמונות וערכים שקשורים לנושא.
      תודה על השתתפותך בסדנה שלי ולע הפרגון.
      להתראות במפגש הבא
      ♥מרסיה

      מחק
  2. מרסיה יקירה, מעולם לא חשבתי כך על משחק קליעה למטרה.
    נתת לי הרבה חומר למחשבה... אחזור אליך כמובן...
    את תמיד תוקעת אותי מול המחשב, בוהה ושקועה במחשבות.
    תודה אהובה על חכמתך ועל העדינות הרבה בה את מציעה אותה לאחרים

    שלך מכל הלב
    גל-יה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך גל-יה היקרה!
      תגובותך חשובה לי מאד.
      אשמח אם תשתפי אותי בתבונותיך.
      חיבוק חם
      ♥מרסיה

      מחק
  3. מרסיה היקרה
    אני כמו שאת יודעת ניתקעתי מול השאלות
    אבל בסופו של דבר בחרתי את המטרה
    היא קשה ומסובכת מקווה
    להתמוד איתה ולהצליח
    המון תודה
    יעל

    השבמחק
    תשובות
    1. יעל היקרה!
      בכל שלב בו אנחנו נמצאות - יש לנו את הרגשת התקיעות.
      זהו השלב שאנחנו בוחנות את עצמנו, חוקרות, חושבות, מוסיפות ידע ומרחיבות את זויות המבט שלנו.
      ואז, קורה דבר נפלא - אההה!!! ועם ה"אההה" מגיעים הפתרונות.
      סומכת עליך שתצליחי ואני איתך לאורך כל הדרך.
      כל הכבוד ובהצלחה!
      ♥מרסיה

      מחק

תודה על תגובתך.
מרסיה