02 אוגוסט 2012

"כן! אני יצירתית!", המפגש השלישי יצא לדרך ...ובהצלחה!

אתחיל את הרשומה שלי עם ציטוט של סיבֵל, 
מעל דפי הפייסבוק, לאחר השתתפותה במפגש "כן! אני יצירתית!":
 
נו, לא עושה לכם חשק להשתתף גם?! 
הירשמו עכשיו למחזור הבא של הסדרה שלי.

אשתף אתכם בנושאים והפעילויות המגוונים שהיו במפגש השלישי בסדרה שלי "ללמוד לחיות ברוגע  כדי ליהנות מהדרך!", אשר התקיים ביום שלישי האחרון – פעמיים כי טוב...ואני משוכנעת שתרצו גם...
המפגש היה מצוין, מרגש ומעצים. מוח ימין, המוח היצירתי, היה פעיל במיוחד, כי עסקנו בשחרור היצירתיות תוך הקשבה להרחבת זוויות המבט שלנו.
יצירתיות שמה דגש על  גמישות מחשבתית של האדם, המובילה אותו ליצירת רעיונות חדשים, דרכים חדשות להתמודדות עם מצבים מסוימים, או לתוצרים מקוריים בעלי משמעות. להבדיל מדפוסי החשיבה וההרגילים שלנו המוכרים לנו כל גך...
משתתפות המפגש הגיעו אל המפגש השלישי עם מטרה אחת ממוקדת (מהמפגש השני.(
יחד עם המטרה הממוקדת, צצו ועלו גם כמה פחדים וחששות.
המפגש השלישי נוצר על מנת לברר את מידת הרצון להשיג את המטרה מול החששות והפחדים לפעול. 
תרגילים לשחרור מתחים, "פניה" למוח ימין, המוח היצירתי והקשבה של רעיונות חדשים של משתתפות הקבוצה היו בשפע במפגש על מנת להרחיב זויות ראיה ומגוון דרכים להתמודדות עם סיטואציות מוכרות.

המסע היצירתי של משתתפות המפגש התחיל בשיחה על מחשבות ותובנות מאז המפגש האחרון.
הן הציגו את המטרה שלהן עם הפחדים והחששות בפני הקבוצה.
כל אחת בתורה חוותה הקשבה אמיתית וזכתה להעניק לרעותה מנסיון חייה להעשרת דרכים להתמודדות עם מטרות, חששות ופחדים. התנסות מעצימה ומרגשת.
הדרך לפתרון יצירתי מתחילה בתחושת תסכול שאנחנו חשים על חוסר היכולת למצוא תשובה לבעיה... למעשה, זהו שלב חיוני בתהליך היצירתי אבל יש בו הרבה מתח. דווקא, כשאנחנו מניחים בצד את השאלה, התשובה מופיעה. לפעמים,  כשאנחנו מספרים על פתרון יצירתי שמצאנו, אנחנו "שוכחים" להזכיר את השלב הזה בתהליך ומספרים רק על פריצת הדרך היצירתית שלנו. מוכר לכם?

בחלק המרכזי של המפגש, הפתעתי את משתתפות המפגש בתרגיל הפונה ישירות למוח הימין (לתת למוח שמאל לנוח...). שמו של התרגיל: "שרבוט כפול ,"משרבטים בשתי הידיים, מוצאים צורות וכותבים סיפור ביד הלא דומיננטית. 
ואכן הן הופתעו, במיוחד מהתוצרים שלהן.
אחת המשתתפות כתבה: "תרגיל השרבוט הכפול היה עבורי חוויה נהדרת. פעם ראשונה שהתנסיתי בציור ביד שמאל. נהניתי להמציא סיפור מהצורות שמצאתי בציור והופתעתי מהדמיון שהפעלתי כדי לשלב את כל המילים פסקה אחת".




האוירה במפגש היתה תומכת ומאפשרת. היתה פתיחות ועזרה הדדית. באמצעות קלפים יצירתיים הועלו רעיונות מגוונים עם אפשרות לראות את הבעיה/המטרה מנקודת ראיה חדשה.
בסיומו של המפגש, הפחדים והחששות נמוגו ומשתתפות המפגש הרגישו נינוחות לפעול בצעדים בטוחים לקראת הגשמת המטרה שקבעו לעצמן. 
אני מתרגשת לקאת מפגש הסיום בעוד שבועיים.

באמירה אופטימית זו, 
אאחל לכם יום אהבה שמח,
סוף שבוע נעים ויצירתי.
להתראות ברשומה הבאה
מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה