20 מרץ 2013

שאני אשפשף?? רוצה בקלות... חלק ראשון

אביב הגיע – פסח בא וגם הנקיונות.
זהו בעיקר חג הנקיונות, לא?
כולנו מבינים את חשיבותם של ארגון, סדר וניקיון, אך לא כולנו נוהגים להקפיד עליהם.
לכן, חשוב לשלב ניהול שגרת סדר וניקיון קבועה בחיי היומיום שלנו.

בטח אתם שואלים מה הן התועלות לניהול שגרת סדר וניקיון קבועה?
אם מדובר בסביבת עבודה שלנו, כיף לעבוד במקום מאורגן ועם אוירה נעימה ולהרגיש  נעים לארח בו מבקרים.
אם מדובר בביתנו, תמיד חלמנו להגיע הביתה ולמצוא אותו מסודר ונקי, לא ככה? 
או רק אני חלמתי על זה?
כמה נעים וכיף לחיות בבית מסודר, מאורגן ונקי המשרה אוירה נעימה וחמה על בני הבית ועל המבקרים בו. 
מצד שני, כמה מאתגר לשמור על סדר ונקיון בשגרת היום כמו שלנו: עבודה, בית, ילדים, חברים, חוגים, הסעות ועוד... מוכר לכם? 
עלינו למצוא את שביל הזהב בין בית מסודר, מאורגן ונקי לבין בית שנעים לגור בו... מה דעתכם?

אני רוצה לשתף אתכם בכמה טיפים שאימצתי בשנים האחרונות לניהול שגרת סדר ונקיון בביתי, שבמקרה הוא גם מקום עבודה שלי בשנה האחרונה.
אלה הם טיפים שעוזרים לי למצוא את שביל הזהב שלי... 
תנסו, מקסימום זה יצליח לכם!😍
הוספתי טיפים שקיבלתי מחברות טובות מהפייסבוק. 
תהנו ואם יש לכם טיפים שעוזרים לכם, אנא שתפו אותי ואפרסם כאן לתועלת כולנו.

טיפ #1 לנקיון פסח 2013 - להגדיר זמן ומטרה

החומרים הדרושים:
1. טיימר
2. קליעה למטרה
זהו טיפ שאימצתי לכל תחומי החיים שלי.
תמיד שאני מגדירה מטרה ותוחמת אותה בזמן – אני מצליחה לסיים אותה... מכירים את זה ?
אני בעד צעדים קטנים: מגדירה מטרה ומקציבה זמן קצר (הגיוני).
איזה כיף זה לסיים את המשימה והטיימר עוד לא צלצל? בהצלחה!

טיפ #2 לנקיון פסח 2013 - "פרוק לאחור".
טיפ של  חברתי דורית היימן
"ברשותך מרסיה, רוצה להוסיף טיפ- פשוט רשמו את תאריך הסיום של הניקיון וממנו תגזרו פעולות לתוך היומן שלכם. מה שנקרא "פרוק לאחור". בהצלחה לכל המנקות ולמרסיה היצירתית."

חברה נוספת, חנה קרמר, מוסיפה "טיפ מצויין שאני נוהגת לפיו כבר שנים, גם בנוגע להכנות לליל הסדר כשאני מארחת - תכנון שמאפשר לי לנוח בצהריים (גם מנוחת הצהריים רשומה ביומן) לפני הסדר ולהגיע לשולחן רעננה וערנית".

כמה פשוט ככה חכם! הגדירו תאריך סיום המשימות, החליטו מה תעשו בכל יום ואל תשכחו לשלב ביומן זמן למנוחה! אם לא כתוב – זה לא יהיה! בהצלחה!

טיפ #3 לנקיון פסח 2013 - טיהור בכל הבית.
תודה לנטע קירש על טיפ.  
"אני ממליצה בחום בסוף הנקיונות לעשות טיהור בכל הבית. 
אפשר עם הבערת מרווה, נר דולק בכל חדר וקטורת".

אני בטוחה שהבית כבר מלא באנרגיות חיובית...
אני נוהגת לעשות את זה הרבה. בהצלחה! 


טיפ #4 לנקיון פסח 2013 - ילדים מסדרים את חדרם בשמחה.
איך? יפעת דננברג ממליצה:
"לא צריך לחשוב על קייטנה או פעילות לחופשת פסח הארוכה.
סדר פסח עושים עם הילדים ומרוויחים."
 
גם חוסכים, גם מסדרים וגם תורמים. אחלה טיפ!
 מה דעתכם להכין שלושה שלטים: להשאיר, לזרוק ולתת! להקל על תהליך המיון של החפצים?

ואפשר להוסיף עוד אתגר... זוכרים את הטיימר מטיפ #1? ערכו תחרות נגד הטיימר. מי יצלצל ראשון?
או ערכו "תחרות הערימה הגדולה ביותר" ...
ועוד כיד הדמיון שלכם או של ילדיכם...אבל, אל תשכחו לתגמל אותם...
במחשבה שניה, זה עובד גם עלינו, לא? אז, איזה תגמול בא לכם לקבל? בהצלחה!

זהו, אלה הם ארבעה טיפים שעוזרים לי למצוא את שביל הזהב שלי בניהול שגרת הסדר, הארגון והנקיון לקראת חג הפסח – חג הנקיונות.

אשמח לפרסם טיפים והמלצות שעובדים עבורכם.

בינתיים, שאני אשפשף? לא! רוצה ועושה בקלות... 

להתראות בחלק השני של הפוסט ...בקרוב!

ביי,
מאחלת לכם חג אביב שמח
באהבה
מרסיה

2 תגובות:

  1. מרסיה היקרה,

    מכתבך הכולל טיפים עשוי כהלכה, מעוצב ומודפס יפה ובצורה אסטטית, נעים לקריאה ו...מלמד איך לנהוג. תודה על תשומת הלב ברכות לחג שמח לכולנו.

    עמנואל כבירי - עלמון

    השבמחק
    תשובות
    1. עמנואל היקר!
      שמחתי לקבל תגובתה כל כך חמה ומפרגנת.
      אני מקוה שהטיפים יהיו לך לעזר.
      להתראות בפוסט הבא.
      חג שמח
      מרסיה

      מחק

תודה על תגובתך.
מרסיה