16 מרץ 2015

בין בחירות לקבלת החלטות, תרגיל לשחרור מתח–פוסט לא פוליטי

נו, כבר בחרתם? קיבלתם החלטה?
מחר כולנו נלך לקלפי, המתח הולך ומתגבר, עד שנשמע את התוצאות ולא חשוב לאיזה מחנה משתייכים.
זהו פוסט לא פוליטי, למרות שהוא עוסק בבחירות ובקבלת החלטות.
העיתוי פשוט מושלם לכתוב פוסט על "בחירות וקבלת החלטות" , לבדוק איך אנחנו בוחרים ומקבלים החלטות ובנוסף, רציתי לשתף אתכם בשינוי שחל בי ובהתנהגות שלי בנושא.
מוכנים? אז, קדימה! לאלה שפרשו כאן, אני מאחלת בחירות טובות.

בחירות, קבלת החלטות והמתח שביניהן...
מדי יום, אנחנו נדרשים לבחור בין חלופות שונות ולקבל אין-ספור החלטות.
לרוב, אנחנו בוחרים ומחליטים באופן אוטומטי, בלי לשים לב, בלי "לבזבז" זמן ולעשות דרמות.
אך לפעמים, כשאנחנו נדרשים להחליט בסוגיות משמעותיות, אנחנו נתקלים בקושי לבחור ולהחליט. גם לי! "אני צריכה לחשוב"; "אני צריכה לבדוק"; "זה יקר לי"; "אני צריכה לעשות סקר שוק"; "צריך להשוות"; "יש להתייעץ עם בן/בת-הזוג/ילדים" וכד'... האם המשפטים האלה מוכרים לכם?

הקושי לבחור ולהחליט
אז, למה כל כך קשה לנו לבחור ולהחליט?!
הרבה תיאוריות ודעות נכתבו על הנושא.
אני חושבת שאולי, מפני שאנחנו חוששים מהתוצאות?
מפחדים להיכשל? אולי מפני שיש יותר מדי חלופות ולא בחרנו נכון?

עבורי - כל התשובות נכונות! 
לכן לוקח לי הרבה זמן לבחור ולקבל החלטות.
האם גם אתם חוששים מהתוצאות? האם גם לכם לוקח זמן להחליט?
כשאני נמצאת במצב כזה, עוברים לי בראש המון מחשבות, אני מרגישה מבולבלת וחשה את המתח שמצטבר בגוף...
ואז, "אני מחליטה לא להחליט" או "אני מחליטה לדחות את ההחלטה למועד מתאים יותר". מוכר לכם?

וכל זה למה?! כי אני מפחדת מהתוצאה!
הפחד מכשלון הופך כל בחירה וכל החלטה שלי לתהליך קשה, מסובך וכואב.
אני שומעת שוב ושוב את הטענה: "אוי, אני לא מסוגלת לבחור ולקבל החלטה"...
כדור השלג השלילי הולך וגדל...עד שהפחד משתק אותי ואני תקועה...

זהו! די! נמאס לי להיות תקועה... 
רוצה לנוע ולהרגיש קלילות, ולא אכפת לי אפילו לטעות.
למה לא, בעצם? מטעויות לומדים, לא? (*שימו לב שהשתמשתי במילה טעות ולא כשלון)
זהו זה! זה מה שאני רוצה! אני רוצה ללמוד לבחור ולקבל החלטה בקלות וברוגע.
כן! אני לומדת לנוע, לבחור ולקבל החלטות בקלות!

תרגיל לשחרור מתח בזמן בחירות וקבלת החלטות
כשאני מוצפת מהמחשבה "אוי, אני לא מסוגלת לבחור ולקבל החלטה", אני מרגישה מתח בכל הגוף.
כשזה קורה, אני נעזרת בעקרון ההיפוך כדי להפוך את כדור השלג לחיובי שממגנט דברים טובים עבורי.

הנה ההיפוך: "אני בוחרת ומקבלת החלטה בקלות וברוגע".
איך? כל בחירה וקבלת החלטות שתלויות בי, אני משחקת ב"עץ או פלי".
הי, שמעתי את הצחוק שלכם עד לכאן... אבל, למה לא בעצם?
במילא, אני לא יכולה לדעת מראש את התוצאות ובגישה הזו, אני מתייחסת לתוצאה כטעות ולא ככשלון משתק. 
מה כבר יכול לקרות? שאצליח?
ואם בחרתי לא נכון? תמיד אוכל לתקן תוך כדי תנועה או לבחור מחדש... 
אתם עדיין איתי?

אתן לכם דוגמה, לקח לי המון זמן להחליט לפרסם את המפגש שלי "לשחרור מתח בקלות" שיתקיים ב31.3.15. כבר מאוקטובר 2014 רציתי לקיים את המפגש, אך הפחד שיתק אותי. היו לי שפע תירוצים למה לא לעשות אותו. ממש פחדתי מהתוצאות. באחת השיחות עם עצמי, שאלתי את עצמי "מה כבר יכול לקרות? שלא יהיו נרשמים? אז, מה? לפחות ניסית... שיחקתי "עץ או פלי" וקיבלתי תשובה: אני רוצה לעשות את המפגש הזה!  
ביד רועדת ופרפרים בבטן, פתחתי את היומן וקבעתי תאריך 31.3.15, כתבתי מייל ופרסמתי את המפגש. והתוצאות? ישנן נרשמות ואני מחכה לעוד. איזה אושר. ממש שפע!

אם עוד לא קראתם על המפגש שלי לשחרור מתח בקלות, הנה הלינק להרשמה למפגש שיתקיים ב31.3.15. 
שם תוכלו לבצע הרשמה מהירה. זו הזדמנות שלכם לשחק ב"עץ או פלי"... מחכה לכם !

ישנם אנשים שיקראו את הפוסט הזה ולא יבינו על מה אני מדברת, כי זו דרכם לבחור ולקבל החלטות בקלות. אצלי זה חדש ועדיין בלמידה. והכל מדוייק!
חכמים ממני טוענים, שבחירה וקבלת החלטות מהירות הן אחת התכונות המאפיינות אנשים מצליחנים. אולי... אינני יכולה לאשר או לשלול טענה זו כי זו דרך חדשה עבורי ואני צועדת בה בצעדים קטנים.
אשמח לשמוע איך אתם בוחרים ומקבלים החלטות.
אני עדיין לוקחת את הזמן לחשוב, לשקול ולבדוק את החלופות אך יחד עם זאת, תהליך הבחירה וקבלת ההחלטות שלי נעשה בקלות ופשוט יותר. אני לא מרגישה תקועה, אני ממשיכה הלאה ובודקת אם יש צורך לדייק.

והתוצאות? כשהן טובות, אני חוגגת ומעגנת את תחושת ההצלחה.
וכשהן פחות טובות, אני מנסה לדייק אותן עד לשביעות רצוני. נסו גם אתם!
אבקש להזכיר לכם ולעצמי את עקרון ההיפוך, את "האיך"
ותמיד נוכל לדייק ו/או לבחור מחדש.  וזה בסדר!

מאחלת לכם, בחירות טובות,
ושניפגש אצלי ב31.3.15
♥מרסיה


נ.ב.: מקוה שנתראה ב"חוויה של מפגש – לשחרור מתח בקלות" ב31.3.15 בתל אביב. 
ערכת De-Stress במתנה לכל נרשמת! להרשמה מהירה – הקליקו כאן!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה