17 נובמבר 2017

"המסורת המתוקה של ימי ההולדת..."

"המסורת המתוקה של ימי ההולדת, שבה מכבים את הנרות על העוגה ומבקשים משאלה סודית בלב, מתאימה לעולמם הקסום של ילדים קטנים – עולם שבו מתעופפות פיות, בעלי חיים יודעים לדבר ונסיכות של דיסני רוכבות על כרכרה לעבר זוהר השקיעה. הבעיה מתחילה כשרבים מדי מאמצים גם בבגרותם את המסורת הזאת – ולא דווקא בימי הולדת – וממשיכים להסתיר את משאלות לבם מאחורי אמונות טפלות. וכך זה ממשיך, מדור לדור.
למדו את ילדיכם ואת הסובבים אתם לשתף ולדבר על משאלות לבם."

זהו קטע מתוך הספר "הרשימה, חלומות צריך לצעוק", עמ' 73, מאת יובל אברמוביץ'.

כשקראתי את הקטע הזה, נפל לי אסימון...
אני חושבת שכל אחת ואחד מאתנו, כשקוראים את הקטע הזה, מסכימים איתו. 
כולנו חווינו ו/או חווים את זה...וכולנו מעבירים את אותה "המסורת המתוקה" לדורות הבאים, לא?
תודה ליובל אברמוביץ' שהעלה את הנושא למודעות ומשם לכתב וגם הוציא אותו לאור. 

עלינו ליצור מסורת מתוקה חדשה וללמד קודם כל את עצמנו לומר בקול את המשאלות שלנו.

כולנו חווים את רגע הדלקת הנרות, את עצימת העיניים, את בקשת המשאלה הסודית בלב ואת כיבוי הנרות בעוגת יום ההולדת החגיגית שלנו...
וגם את מחיאות הכפיים ואת הברכות. לא ככה?

וכמו כולנו, אנחנו מחכים שהמשאלה תתגשם... 
לפחות, רובנו מחכים שהמשאלה שלנו תתגשם, לא?

הפעם, לא אכתוב על הדרכים להגשמת החלומות/משאלות/רצונות.
הפעם, אני מלמדת את עצמי, את ילדיי, את נכדיי ואת הסובבים אותי לדבר על המשאלות לבם. פשוט לדבר עליהן ולהקשיב למשאלות לבם של אחרים ללא שיפוט.
פשוט לדבר עליהן ולהקשיב...


וזה קורה כבר מחר...
מחר אני חוגגת יום הולדת.
תהיה עוגה עם נרות והפעם, את המשאלה שלי, אגיד בקול רם.

השנה, זכיתי לתואר נוסף, המדינה העניקה לי תואר "אזרחית ותיקה". וואו! אני לא מאמינה שזהו גילי...

ממרום גילי, מחר, זו תהיה השנה הראשונה בחיי, שאביע את המשאלה שלי בקול רם ורק אח"כ אכבה את הנרות בעוגה החגיגית שלי....

כן! אימצתי את ההמלצה של יובל אברמוביץ' "לצעוק את החלומות שלי",
אעשה את זה בשמחה ואת המסורת המתוקה הזו, אעביר הלאה באהבה רבה.

האם המשאלות שלי תתגשמנה?
אולי כן ואולי לא, מה שבטוח שאני אדע שאני אמרתי אותן בקול...

כי לחלומות אין אף פעם תאריך תפוגה J

ואני רוצה להמשיך לרצות ולחלום עוד ועוד.

אף פעם לא מאוחר להביע משאלות ולהגשים חלומות. לא ככה?

אמשיך לשתף אתכן-ם במשאלות ליבי, 
ואם תוסיפו רעיונות ועצות – אשמח ואני מודה לכן-ם מראש.



השנה, המשאלות שלי הן:
*אני רוצה בריאות. נכון, בגלל הגיל ;)
*אני רוצה לבלות עם הילדים שלי ועם הנכדים שלי.
*אני רוצה לגוון את שעות הפנאי שלי.

השאלות האלה יעזרו לי בדרך להגשמת המשאלות שלי:
-מה אני עושה לשיפור ו/או לשמירת הבריאות שלי?
-מה יאפשר לי בילוי זמן איכות עם ילדיי ונכדיי?
-מה ואיך יאפשר לי לגוון את שעות הפנאי שלי?

אלה המשאלות והשאלות שלי. ומהן שלך?

להגשמת החלומות שלנו, אנחנו כבר יודעות שעלינו להתעורר ולהתחיל לעשות, נכון?

אני מבטיחה להתעורר אחרי חגיגות יום ההולדת שלי... קבענו?

כילדת יומולדת, אני רוצה לברך אתכן-ם בבריאות טובה ובשפע חלומות מתגשמים.

תודה על זמנכן-ם.
באהבה,
מרסיה
נב: ההרשמה לסדנה ליצירת לוח חזון אישי 28.11.17 נמשכת. דברו איתי :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה