23 נובמבר 2017

"לוח חזון, האם הוא באמת עובד?"

 "לוח חזון, האם הוא באמת עובד?"

זו שאלה שאני נשאלת די הרבה.

האמת היא שאין לי תשובה חד משמעית
.
בפעם הראשונה, שהציעו לי להכין לוח חזון,
הייתי מאד סקפטית, מוכר?
למען האמת, זו היתה הפעם הראשונה שהקדשתי זמן, לחשוב מה אני באמת רוצה בחיי.
עד אז, חייתי את חיי, משפחה, ילדים, עבודה, חברים וכאלה...ואף פעם לא עצרתי לרגע וחשבתי אם זה ככה אני רוצה לחיות את חיי.

בפעם הראשונה, שהכנתי לוח חזון אישי, הרגשתי שכיף לי לחפש תמונות, לגזור ולהדביק תמונות ומשפטים כדי ליצור לוח חזון שלי. רק שלי!

אני חושבת שהגשמתי רק חלקי חלומות,
 אבל, היי, עבורי זו היתה התקדמות מדהימה, לעצור ולחשוב מה אני רוצה ...ממש לא מובן מאליו!

מתוך סקרנות, התחלתי לחפש את הסיבות למה לוח חזון האישי שלי לא עבד...
היו לי המון תירוצים וסיבות. אבל רציתי לדעת מה קורה אצל אחרים...
האם גם להם זה לא עובד...

ככל שלמדתי יותר, פגשתי דעות לכאן ולכאן.
אני יכולה להתחבר לדעות שבעד (חוק המשיכה, "אם אני יכולה לדמיין את זה, אני יכולה להגשים את זה")
וגם לדעות שמתנגדות ליצירת לוח חזון אישי ("אם רק תסתכל ללוח החזון, החלומות שלך לא יתגשמו מאליהם").

אני בחרתי בדעות שבעד, כלומר, להמשיך ולהכין לוחות חזון אישי ואף להעביר סדנה בנושא .
אני באמת מאמינה שלוח חזון אישי עוזר לאדם בכל גיל, לקחת פסק זמן ולברר עם עצמו מה הוא באמת רוצה בחייו.
על גבי לוח חזון אישי, אנחנו מרכזים את כל הרצונות המתורגמים לתמונות ומשפטים חיוביים, כך שנוכל "לראות את הרצונות שלנו".
חוצמזה שזה יצירתי וכיף לבצע אותו. אז למה לא?

אחרי שלוח החזון האישי מוכן, ניתנת לנו את הבחירה לפעול להגשמתם או שנמשיך לחלום על הגשמתם...

למרות שלוח חזון אישי נחשב למפתח להגשמת החלומות שלנו, עלי לציין שזה לא מספיק.

שלב נוסף בהגשמת החלומות שלנו הוא להגדיר מטרות חיוביות, ממוקדות וספציפיות (רצוי גם לו"ז).

"לוח פעולה" נכנס לפעולה.
זהו לוח בו מפורטים אילו צעדים עלינו לעשות להגשמת החלומות שלנו.

לביצוע של לוח פעולה, ניעזר במודל וולט דיסני להגשמת חלומות, מתוך שיטת ה-NLP.

במודל וולט דיסני, שלושה חדרים:

חדר #1חדר החולמים - מאפשר לחולם לחלום ללא גבולות ולפתח רעיונות.

חדר #2חדר המציאותיים – חדר בו  מאפשר למתכנן לתכנן תכנית פעולה ולהוציא לפועל את החלומות.

חדר #3חדר המבקרים – חדר בו מאפשר למבקר לבקר ולחשוב על מה יכול להשתבש.

עם כל הנתונים האלה בידינו, נשאל את עצמנו איך נוכל להפוך את החלום שלנו למציאות...

מסקרן אותי לדעת מה דעתך על מודל וולט דיסני?

ואם נחזור לשאלה שבתחילת הפוסט, "האם לוח חזון באמת עובד?"

אני מאמינה במשפט הבא:
"חזון ללא פעולה הוא חלום
פעולה ללא חזון זה פשוט להעביר את הזמן.
פעולה עם חזון עושה שינוי חיובי". ג'ואל ברקר

ומה דעתך על המשפט?

*יש חשיבות לעשות את הצעד הראשון.

*לקחת פסק זמן ולברר מה באמת אנחנו רוצים בתחומי החיים השונים.

*לתרגם את הרצונות לתמונות ולמשפטים, זה נותן מוטיבציה להגשים אותם.

*עם מודל וולט דיסני, נוכל להפוך את לוח החזון שלנו ללוח פעולה להגשמת החלומות שלנו.

את הצעד הראשון שלך, 
אני מזמינה לעשות אצלי בסדנה ליצירת לוח חזון אישי 
ביום שלישי הבא ב28.11.17, 19:00-21:00

עוד פרטים על הסדנה, אפשר לעשות לקרוא כאן!

להרשמה – 0505-919599

אשמח לארח אותך בסלון ביתי.
מאחלת סוף שבוע נעים
ומקוה שניפגש בסדנה
מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך
מרסיה