06 מאי 2021

חוויות אישיות בעקבות היום הבינלאומי ללא דיאטות

 היום, 6 במאי, מציינים ברחבי העולם, יום ללא דיאטות, במטרה להעלאת המודעות לסכנות שבדיאטות.

כיום, המילה "דיאטה" מעלה הרבה התנגדות...

זו היצירה שעשיתי ביומן הויזואלי שלי.

זהו נושא מאד חשוב, שנוגע בנו במגוון רבדים בנפש.

טוב שיש יום שמיועד להעלות מודעות לסכנות הדיאטות והפרעות אכילה.

אנסה לשתף כאן מעט מהחוויות האישיות שלי ותובנות מהשנים האחרונות.

דיאטה הוא נושא רגיש אצלי ואני מודעת שלא רק אצלי...

הייתי ילדה שמנה וכל חיי עשיתי דיאטות.

כילדה "עשו" לי דיאטות כדי שאתאים ל"נורמות החברתיות"... מוכר לך?

להתאים את עצמנו לנורמות החברתיות הוא אתגר קשה מנשוא!  גם היום שאני במודעות!

במהלך חיי, עשיתי הממוווון דיאטות, מכל הסוגים והמינים,

במיוחד כדי שאוכל להיכנס לחנות ולקנות מכנס או בגד ים ולהרגיש נורמלית...

למען האמת, עד היום זו חוויה לא הכי נעימה... מקוה שאתן לא חווות את זה כמוני.

כשבגרתי ונהייתי אמא, הלכתי לעשות "דיאטה נורמלית" בשומרי משקל.

כל כך הצלחתי שם, שהלכתי להיות מדריכה בקבוצות של שומרי משקל.

אבל, כמו שתמיד קורה לי עם דיאטות... לא הצלחתי לשמור על "משקל הזהב" ועזבתי.

עם השנים, לשמחתי, עולם "הדיאטות" עבר שינוי וגם אני השתניתי...


כיום לא מדברים על דיאטות אלא על סגנון חיים ועל אורח חיים בריא.

אכן שינוי מבורך.

חשוב לנהל אורח חיים בריא שמשלב פעילויות גוף ונפש, פעילויות המשפיעות על איכות חיי היום יום שלנו.

אורח חיים בריא משפיע על החיוניות והחיוביות של האדם במגוון תחומים.

איך עושים את זה?  

אינני מומחית לאורח חיים בריא או לשינוי הרגלי תזונה.

אני משתפת כאן במה שאני תופסת כאורח חיים בריא ואשר מתאים לי.

וזו הנקודה החשובה! מה מתאים לי, למרסיה. אולי לך, יתאים משהו אחר...

נקודת ההתחלה היתה אצל רופאת המשפחה לבדיקת מצב הבריאותי ובהתאם לכך להמשיך לפעול.

פעילות גופנית? מה את אוהבת לעשות? שחיה? הליכה? יוגה? פלדנקרייז?

אני אובהת שחיה, התעמלות במים, יוגה ופלדנקרייז. ומדי פעם הליכה.

מתמידה בהם כי אני אוהבת

כשתתחברי לעפילות גופנית מסויימת, תצליחי להתמיד בה. 

תנסי, תתנסי ותבחרי מה שמתאים לך. רק את תדעי מה מתאים לך וכך תצליחי להתמיד בה.

דבר חשוב נוסף הוא המיינד שלנו או הסטייט אוף מיינד, שהוא הלך רוח. 

הוא עוזר לי לשמור על איכות חיי בחיי היומיום שלי. לצערי, לא מצאתי תרגום רשמי בעברית למילה "מיינד".  אולי מודעות מתאימה להסביר את המילה "מיינד". מה דעתך?

המיינד משפיע על דפוסי החשיבה שלנו, על המוטיבציה שלנו ועל הפעילויות שלנו בחיי היומיום.

מודעות היא שם המשחק. בכל דבר ובמיוחד להתמדה ולקיום של אורח חיים בריא.

כשציינתי שגם אני עברתי שינוי וחיפשתי דרך לשפר את איכות חיי, הבנתי שעלי להתחיל בי.

עלי להתחיל לאהוב את עצמי ולאהוב את גופי.

וזה מה שעשיתי. התחלתי בתהליך של "לכבד את עצמי".

זו עבודה מאתגרת במיוחד כשאני מתבגרת.

אני אינני כבר בת ארבעים או חמישים אלא בת שישים וחמש.

אני עדיין מרגישה צעירה בתוכי אך כשאני מסתכלת במראה, אני רואה את עצמי עכשיו.

ולא תמיד אני אוהבת את מה שאני רואה...

כאן, נכנסות לתמונה החמלה והכרת התודה.

אינני מעמידה פנים שאני צעירה אלא אני מבקשת להזדקן בהכרת תודה. 

וזה מה שאני עושה. את זה אני מתרגלת מול המראה.

כל יום, בכתיבת הבוקר שלי, אני מודה למיינד שלי ולגוף שלי שתומכים בי במסע חיי.

וזה השינוי הענק שחל בי. הכנסתי לחיי אהבה עצמית וחמלה עצמית.

אני מכבדת את מה שאני רואה במראה.

צעד אחרי צעד, תרגלתי פרגון עצמי ולהגיד לעצמי מילים חיוביות, במיוחד מול המראה (דבר לא פשוט ומאד מאתגר, מוזמנת לנסות).

המבחן האמיתי הוא להיכנס לחנות לקניית זוג מכנסיים בלי לצאת משם מתוסכלת או כועסת על עצמי.

התרגול עוזר במבחן המציאות כי לצערי הנורמות החברתיות בחנויות לא השתנו בהרבה.

אלה הן החוויות האישיות, שצצו בי כשנודע לי שהיום הוא יום ללא דיאטות.

ומה איתך? מהו אורח חיים בריא מבחינתך? מה את עושה כדי לשפר את איכות חייך?

אשמח לקרוא את החוויות שלך ואם את רוצה תמיכה, אני כאן!

דה,תו

💜מרסיה בריר
מנחה לשינוי חיובי ולצמיחה אישית עם כלים יצירתיים
0505919599

*************************************

רכישת השיעור הדיגיטלי "לצייר צמיחה-לצייר נוירו-עץ",

בסך 57 ₪ בלבד בהעברה בביט 0505919599

https://wa.me/972505919599



תגובה 1:

  1. מרסיוש יקרה ויפה שאת! כי את כל כך יפה מבפנים וגם מבחוץ! פוסט מקסים. לא ידעתי שאלו חוויות הילדות שלך. גם שלי, בנושא הדיאטות שעשיתי מגיל צעיר כולל שומרי משקל, וגם חוויות קניית בגדים. אף לא אהבתי מה שמדדתי בחנות. כל כך מזדהה עם רגשותייך. שהיום שמת מאחור, כי את פועלת בשבילך,למענך. פוסט יפה ואפשר לומר מדוייק. וכל אחד יכול לקחת אותו למקום שלו. אמיצה את. שיתוף כנה. חיבוק קרידה🤗♥️♥️♥️

    השבמחק

תודה על תגובתך.
מרסיה