02 ספטמבר 2023

"כיצד תהליך הצבת מטרות מחווט את המוח שלנו להגשים אותן?"

 כשפתחתי את המייל, הכותרת מיד תפסה את תשומת ליבי.

בול מה שאני מחפשת! אין מקריות, הא...

ככל שאני מתקדמת בקריאת המאמר,

אני מבחינה בכל מה שלמדתי ועוד...

וואו! אמרתי לעצמי שאני חייבת לשתף אתכן

בתובנות שעלו לי תוך כדי הקריאה

וגם איך כל זה מתחבר בצורה מופלאה עם כל מה שאני עושה,

כולל הנחית סדנאות נוירוגרפיקה.

אתחיל במשהו קליל דווקא.

בחוברת במתנה שכתבתי בזמן הקורונה "10 פעילויות יצירתיות לשינוי חיובי",

אחת הפעילויות היא:

"אם את רוצה להתמקד במטרה – ציירי רשת ומטרה".


קליל, לא? אז, שנצייר רשת ומטרה כדי להגיע למטרה?

ועכשיו לווידוי אישי, רציני יותר...

תמיד התקשיתי להציב מטרות. כן! זו עובדה.

כשחקרתי לעומק את הסיבה,

הבנתי שפחדתי להתחייב...

איך ארגיש אם לא אשיג את המטרה?

מה תהיינה התגובות מהסביבה?

פחדתי להתאכזב. פחדתי מכשלון... פשוט פחדתי. מוכר לך?

כשהתחלתי את הדרך שלי להתפתחות אישית,

בלימודי הקינסיולוגיה ותרגילי מוח

למדתי איך לנסח מטרה במסגרת תהליך איזון קינסיולוגי.

זה ממש לא היה קל כי המשפט התחיל עם צמד המילים

אני רוצה...!

וואו! עלי לנסח מטרה גדולה ומרשימה (אחרים...)

וכל הפחדים קצפו החוצה! 

ואני ממש לא ידעתי מה אני רוצה...

כן! מאז למדתי לנסח מטרה. 

עליה להיות חיובית, ברורה, ממוקדת ומניעה לפעולה.

אפילו הייתי טובה בלהנחות אחרות איך לנסח מטרות. כמובן שהרקע החינוכי שלי עזר לי...

אבל בתכל'ס, המשכתי להיות מבולבלת..

ובנובמבר 2009, הגשמתי חלום ישן שלי – צניחה חופשית,

תסכימו איתי שזו מטרה ממש גדולה ומרשימה, נכון?

ומה הרגשתי אחרי הצניחה? שנגמרו לי כל המטרות בחיי...

זו היתה הנקודה שהכריחה אותי לחפש מטרות חדשות.

אני עדיין לא ידעתי לומר מה אני באמת רוצה...

כי בעצם, הפחד להיכשל ולהתאכזב צרובים בי.

ולא רציתי עוד מזה!

בלימודי הNLP (ניתוב לשוני-עצבי), נחשפתי למודל הצבת מטרות בשם מודל ה-SMART

(Specific -מפורט, Measurable -מדיד, Attainable -בר השגה, Relevant -רלוונטי ו Time bound-תחום בזמן)

ובמודל להצבת מטרות היחודי של שיטת הNLP בשם "תוצאה מעוצבת כהלכה", 

המבוסס על מודל  SMART בתוספת אלמנטים להגברת הרגש והמוטיבציה להשגת המטרה.

בקיצור, ככל שהצבתי מטרות, למדתי לדייק אותן ובעיקר – אותי.

למדתי שמטרות יכולות להיות קטנות.

למדתי שאת ההצלחות אני צריכה לחגוג אותן.

למדתי שאפשר לחלק מטרה גדולה לחלקים קטנים... כך שהפחדים פחות מפחידים...

ולמדתי שכשזה מתאים לי ולא לאחרים, אז, זה הכי מדוייק... לא ככה?

במאמר מזכירים ש"בזכות תהליך של נוירופלסטיקה (גמישות מוחית), 

הצבת מטרות ממש משנה את מבנה המוח כך שהוא יפעל באופן אופטימלי להשגתן".

וכאן המקום להתחבר לשיטת הציור הנוירוגרפיקה, שאני מלמדת.

כשמציירים נוירוגרפיקה, אנחנו מעצבים נתיבי נוירונים חדשים במוח או מעמיקים נתיבי נוירונים קיימים.

בנוירוגרפיקה, אנחנו יכולות לבטא כל נושא בצורה גרפית.  

גם הצבת מטרה אפשר לצייר!

מבחינתי, זו היתה הקלה!

 אני יכולה לצייר מטרה גדולה ומפחידה (מבחינתי), 

הפחדים שלי מתמוססים בקווים הנוירוגרפיים,

אני יכולה להכניס הרמוניה, שקט, תנועה ויציבות לציור 

לקבלת תמיכה ומוטיבציה בדרך להשגת מטרות.

מאז, שגיליתי הצבת מטרות בתהליך נוירוגרפי, אני נעזרת בו.

זהו תהליך עוקף שכל, משחרר מתח ואמונות מגבילות

והיצירה היפה שמתקבלת נותנת מוטיבציה לפעול ולהגשים מטרות.

ואת זה כולנו רוצות. להציב מטרות ולהגשים אותן בקלות.

ועכשיו תורך!

איך את בהצבת מטרות והשגתן? נעזרת במודל מסויים?

אשמח שתשתפי אותי.

רוצה להתנסות בהצבת מטרות בתהליך נוירוגרפי עוקף שכל?

דברי איתי ונוכל לקבוע.

בינתיים, אאחל  לך שבוע טוב ורגוע.🙏

מרסיה בריר💜
מנחה לשינוי חיובי ולצמיחה אישית עם כלים יצירתיים
0505919599


==> למאמר - "כיצד תהליך הצבת מטרות מחווט את המוח שלנו להגשים אותן?"

==> לחוברת במתנה "10 פעילויות יצירתיות לשינוי חיובי",

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה