07 דצמבר 2012

מה למדתי מכאבי הגב שלי...וסרטון במתנה

הרוחות הסוערות של חודש נובמבר חלפו יחד עם חגיגות יומולדתי.
חודש דצמבר החל וקיבלתי מתנה - גבי התחתון כואב ותפוס.
ולעולם לא סבלתי מבעיות גב, בחיי!
היו כאלה שאמרו לי: "ברוכה הבאה למועדון" ו "תמיד יש את הפעם הראשונה".
הברכות לא שיפרו את גבי הדואב וגם לא את טווח תנועותיי...
אמנם, היתה לי תחושה ש"אני נמצאת בחברה טובה!" אבל תודה! לא רוצה להשתייך לקהילה זו.
למעשה, אני מתפקדת כמעט כרגיל למעט מספר תנועות כואבות. ביחוד, כואב לי כשאני מתכופפת קדימה.
אני מדברת עם הגוף ומנסה לברר עם הכאב למה הוא הגיע ולמה דוקא עכשיו???
מה קדם לכאבי הגב התחתון...
1. חוויתי חודש נובמבר בצורה מאד עוצמתית – שמחות יומולדתי ועצבות "עמוד ענן".
2. התחלתי לסכם את שנת 2012 בתחום העסקי ובתחום האישי/משפחתי. גם בתחומים האלה, חוויתי הרבה שמחות וגם הרבה מאד עצבות...
3. לקראת תרגול קבוצתי בשיטת תטה הילינג, קיבלנו שיעורי בית: בירור בנושא חוסר-אונים ואיפה הוא פוגש אותנו בחיינו.  בבירור הזה, זיהיתי אמונה "עתיקה", שעדיין מסתובבת אצלי במערכת וביקשתי לשחרר אותה.
ואופס... הגב התחתון נתפס.
באסה! הכאב שם כל התכניות שלי ב"הולד" וגם לא אוכל להתעמל :(
נו, מה עושים?
1. העזתי לבקש עזרה מגיסתי היקרה שהצליחה לשפר את טווח התנועות בזכות מסג' עדין.
2. פניתי לקבוצת התטה הילינג המדהימה, אליה אני משתייכת מחודש נובמבר הסוער שלי, וקיבלתי זויות מבט נוספות לנושא כאבי גב תחתון. למשל: רינת גל אוחיון, מסבירה ש"הגב התחתון הוא איזור שאחראי על המסגרות בחיינו, על דברים שהם קבועים ויציבים יחסית, כמו – מסגרת עבודה, משפחה, כסף (מסגרת תקציב), צרכים בסיסיים (אוכל, שתייה, שינה, קורת גג, וכו'). ברגע שמשהו מתערער באחת המסגרות – יהיה לזה ביטוי בגב התחתון. רגשות שאופייניים למצבים כאלה יהיו – חוסר אונים, תסכול, בלבול, כעס, התעלמות ועוד. כשמזהים את הסיבה העמוקה יותר לכאבים אפשר לשחרר את הרגשות שקשורים ושמזינים את הכאב."
לדבריה, עלי "לחפור" קצת יותר לעומק כדי להגיע לשורש הכאב ואז, לשחרר...

ז"א, שעלי לזהות את הסיבה העמוקה יותר ולגלות את הרגשות המעורבים ולשחרר כדי שהכאבים יעלמו.
אחרי קורס תטה הילינג שעשיתי, אני מרבה "לעלות לתטה" כדי לשאול ולברר כל מיני סוגיות... גם הפעם "עליתי לתטה" כדי לברר מהי הסיבה העמוקה יותר. הישיבה מול המחשב. 
נכון, אני מבלה הרבה מול המחשב ולא תמיד אני זוכרת לעצור ולשחרר מתחים.
ואיזה תרגיל מוח יעזור לי לשחרר את הכאב ואת הרגשות המעורבים?
תרגיל "שחרור כובד הכבידה". שימו לב לשם התרגול...
זהו תרגיל שמשחרר מתחים הנאגרים בחלקו האחורי של הגוף (במערכת העצבים האחורית) ועוזר בהגמשת תנועת הגב. התחלתי לבצע אותו בעדינות תוך הקשבה לכאב ואני מרגישה הקלה.

למה דוקא תרגיל "שחרור כובד הכבידה" או בשמו העממי "שחרור הכובד"? – התרגיל הזה השייך למימד המיקוד בשיטת תרגילי מוח, המערב את הדחף של האדם לתנועה קדימה (רוצה שינוי, להתקדם) ובאותו הזמן לבלימתו, כדפוס הישרדותי (תנועה אחורה כביטוי של פחד משינויים, לא לזוז מאיזור הנוחות).
כאבי גב התחתון מצביעים על "הפרעות" ו"תמרור" ברצון לשינוי (תנועה קדימה) וביטוי של פחד משינויים (תנועה אחורה). וואו! כמה מוכר לי...
אז, אני לוקחת פסק זמן לבירור יסודי יותר.בודקת את הסיבות, את הרגשות המעורבים ואיך אמשיך הלאה...
פתאום נזכרתי, שלפני כשנה, צילמתי סרטון בו הדגמתי את תרגיל המוח "שחרור כוח הכבידה". מרוב מבוכה מעצמי– לא פרסמתי אותו! נראה לי שעכשיו הוא העיתוי המתאים לפרסם אותו...ממש "החופש להעז".  אבקש שתהיו סלחניים בעת הצפיה...תודה! 
*
* *

מקוה שתפיקו תועלת מהתרגיל שבסרטון. אשמח לשמוע את דעתך.
בקיצור, יש בהחלט מה לעשות עם כאבי גב. עם הקשבה ובעדינות.

תודה על ההקשבה
להתראות בהמשך
 ♥מרסיה

2 תגובות:

  1. היי מרסיה

    וואו! כמה דברים ברשומה אחת.
    אשמח לקרוא על המסקנות של "החפירה" אם טרם הועלו, ואם כבר הועלו, אמצא ואקרא :-)

    ד"א- נרשמתי לסרטון, אבל לא קיבלתי קישור אליו.
    הדף מחזיר אותי לדף הזה...

    תודה רבה על השיתוף!
    אפרת

    השבמחק
    תשובות
    1. אפרת היקרה! תודה על התגובה♥
      כן, הרבה "דברים" כתובים ברשומה אחת...
      זו התוצאה של ה"החפירה שלי".
      אחת המנויות שלי אמרה לי: אם כבר "החופש להעז" אז תפרסמי את הסרטון באופן ציבורי..."
      זהו! אני ממשיכה להעז והתובנות שקיבלתי מכאבי הגב התחתון שלי בליווי הסרטון (שיפורסם באופן ציבורי, למרות המבוכה שלי) - באחת הרשומות הקרובות.
      אפרת, תודה על הפרגון
      חיבוק
      מרסיה♥

      מחק

תודה על תגובתך.
מרסיה