16 ינואר 2013

קבלת החלטות בקלות, רוצים לדעת איך?


"אבן, נייר ומספריים" – האם זו הדרך הטובה ביותר לבחור ולקבל החלטות?

בחירות וקבלת החלטות הוא נושא שמרתק אותי. 
הבחירות לכנסת מתקרבות וזו הזדמנות לבדוק איך אני ואתם בוחרים ומקבלים החלטות?!
לפעמים, אני עדיין משתעשעת עם המשחק האגדי "אבן, נייר ומספריים" שעוזר לי "להכריע" במספר סוגיות, אבל ישנן שיטות וטכניקות מגוונות נוספות ומושכלות יותר.
האם עצרתם פעם ובדקתם איך אתם בוחרים ומקבלים החלטות?
האם יש לכם דפוס קבוע או או דפוס שמשתנה בהתאם ל...סיטואציה? עיתוי? אנשים? או כל התשובות נכונות?
קחו לכם רגע, עצרו וחשבו על השיטה היחודית שלכם לבחור ולקבל החלטות.
קבלת החלטות בקלות, רוצים לדעת איך?
בינתיים, אני רוצה להציג בפניכם את  שינה אייבנגאר , שמרצה בTED בנושא
"איך להתמודד עם בעיית עומס הבחירה" 
או במילים שלי: "איך מקבלים החלטות בעידן של ריבוי בחירות..." 
הסרטון מלווה כתוביות בעברית.

*  
לסיכום: שינה אייבנגאר מציינת 4 טכניקות פשוטות, שנבדקו מחקרית על ידה ועל ידי קולגות שלה, שנוכל ליישם אותן בעסקים שלנו ובחיינו. הנה הסיכום הארבע:
הטכניקה הראשונה: קצצו! הפטרו מאלטרנטיבות מיותרות.
לדעת שינה אייבנגאר "היום זה נכון יותר מתמיד, פחות הוא יותר. אם אתם מוכנים לקצץ, ולהפתר מאותן אפשרויות מיותרות ובלתי נחוצות, אז ישנה עלייה במכירות, ישנה ירידה בעלויות, ישנו שיפור של חוויות הבחירה." ושאלה חשובה נוספת שהיא ממליצה לשאול: "תאמרו לי איך האפשרויות האלה שונות זו מזו"...נקודות חשובות למחשבה!
הטכניקה השנייה: מוחשיות! הפכו את ההשלכות של הבחירות לקונקרטי.
כדי שאנשים יוכלו להבין את ההבדלים בין הבחירות, הם צריכים להיות מסוגלים להבין את ההשלכות הקשורות לכל בחירה, וההשלכות הללו צריכות להיות מוחשיות, באופן חי מאוד.
הטכניקה השלישית: קטגוריזציה - אנחנו יכולים להתמודד עם יותר קטגוריות פחות בחירות.
חווית בחירה טובה יותר כאשר ניתנים לנו קטגוריות ולא אפשרויות בחירה.
הטכניקה הרביעית: התנייה למורכבות.
קל לנו לעכל דברים מהקל אל הכבד...לעבור בהדרגתיות מהפשוט למורכבות.

אלה הן ארבע טכניקות ששינה אייבנגאר מציעה לנו לניהול הבחירות שלנו.
לדעתה, המפתח למיקסום בחירה הוא להיות בררן לגבי הברירות
ככל שנוכל להיות בררנים יותר לגבי הברירות, כך נצליח יותר במלאכת הבחירה.

עד כאן דבריה של שינה אייבנגאר על עומס בחירה וקבלת החלטות בקלות.
האם כבר עצרתם לרגע וחשבתם על השיטה היחודית שלכם לבחור ולקבל החלטות? 

אני עוצרת כדי לחשוב ואחזור אליכם בהקדם...
ביי,
♥מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה