07 פברואר 2013

שינוי הוא מפחיד-מאתגר-קשה-מהנה או...נא להשלים את החסר

החורף "תפס אותי לא מוכנה" והורדתי הילוך בעשיה שלי. 
רק עכשיו, אני מתחילה להתאושש מכל מני חיידקים ווירוסים שבאו לבקר אצלי, 
ומתחילה לחזור לשגרה עד הפעם הבאה...חהחהח!
הפוסט האחרון שכתבתי "קבלת החלטות בקלות, רוצים לדעת איך?".  
שינה איינגאר מציעה לנו ארבע טכניקות לניהול הבחירות שלנו: 1. להפטר מאלטרנטיבות מיותרות. 2. להפוך את ההשלכות של הבחירות לקונקרטי. 3. לקבץ את בחירות לקטגוריות. 4. לדרג את הבחירות מהפשוט למורכב יותר. ככל שנהיה בררנים יותר לגבי הברירות, כך נצליח יותר במלאכת הבחירה.

העיסוק בקבלת החלטות, חשף בפני, נושא שהתחמקתי לעסוק בו באופן ישיר - תהליכי שינוי!
כל יום, אנחנו נדרשים לקבל החלטות מספר פעמים. 
ישנן החלטות שמתקבלות בצורה אוטומטית, בצורה מהירה (או אפילו פזיזה) ולפעמים ישנן החלטות "כבדות משקל" שגוזלות מאתנו אנרגיות, זמן לחשוב, להתייעץ, לשקול דעות בעד ונגד ועוד...
כאשר אנחנו נדרשים לקבל החלטה, זה סימן שאנחנו נמצאים בצומת לקראת איזשהו שינוי.
וכידוע לרובנו ומנסיון אישי – תהליך שינוי הוא מפחיד, קשה, וגם כואב... האם זה מוכר לך?

כבר מספר שנים,  אני חווה הרבה שינויים...ואצלי השינויים קורים לאט – כזו אני... 
היום, אני מבינה, שאני לא אוהבת להבהיל את המוח שלי בצעדים דרסטיים...
בתהליכי השינוי שחוויתי, אני מעשירה את ארגז הכלים שלי בידע ובכלים פרקטיים, לתחום האישי והמקצועי כדי להתמודד טוב יותר.
קפיצת הדרך הראשונה והמשמעותית בתהליכי השינויי שאני חווה, החלה עם לימודי הקינסיולוגיה החינוכית, שם הכרתי את המורה שלי סמדר גפני. למדתי להקשיב למחשבות של עצמי, לגופי ולרגשותיי ולעשות אינטגרציה ביניהם, לשקלל ביניהם ולבחור את המיטבי עבורי.
בשנה האחרונה, שנת 2012, דיברו על קפיצה אנרגטית ורציתי להבין על מה מדברים... נתתי לעצמי קורס תטה הילינג עם ניצה יניב, במתנה ליום הולדתי. העשרתי
בשפה חדשה את ארגז הכלים שלי . פתחתי דלת לאינטליגנציה הרוחנית שלי. אני לומדת שאני בוראת את המציאות שלי בכל התחומים. אני לומדת שאני יכולה לעזור לאחרים לברוא את המציאות המיטבית עבור עצמם. אני מגלה בי עוצמות שלא הכרתי קודם.
כשניצה הציעה ללמוד לעשות שינויים בקלות ובהנאה, המתאים לעידן החדש בו אנו חיים, אמרתי כזה אני רוצה! ונרשמתי לקורס "לחיות שפע בתדר החדש" ואפילו הזמנתי אותך להצטרף אלי
אתמול בערב התקיים השיעור הראשון – ואני יכולה לומר לך שכבר מספר מעגלים מתחילים להיסגר... למדתי לדייק במילים: נפרדות-שילוב-אחדות-שינוי. האם הגיון חשוב יות מרגש? להראות רגשות זה סימן לחולשה? האם לנתק את הרגש מההגיון? נקודות למחשבה...

אני לומדת שאפשר לעשות שינויים בקלות, בשמחה ובהנאה, בדיוק כמו שאני אוהבת. 
מרגיש לי בטוח ללמוד להרגיש יציבות ושלמות בתהליכי שינוי ובתקופות של אי ודאות

זו השפה החדשה שאני לומדת. כך שבאופן רשמית, אני רוחניקית אבל עם רגליים בקרקע (עדיין!).

נא להשלים את החסר לדעתך בכותרת הרשומה: "שינוי הוא מפחיד-מאתגר-קשה-מהנה או..."
אשמח לקרוא בתגובות (כאן למטה) מה דעתך על תהליכי שינוי.

מאחלת לך סוף שבוע נעים
להתראות ברשומה הבאה.
♥מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה