23 פברואר 2013

מהו סוד הקסם של חג הפורים?

אני אוהבת את חג הפורים. ואתם?
אז מהו, בעצם, הקסם של חג הפורים?
התחפושות, השמחה, המשתה, היפוכים והסתרות במגילת אסתר...

למה מתחפשים בפורים?
ישנם מספר הסברים וסיבות מדוע מתחפשים בחג פורים.
סיבה ראשונה היא עקב האזכורים הרבים של היפוכים והסתרות במגילת אסתר. לאורך כל המגילה, ניתן לראות מוטיבים חוזרים של הסתרה ושל היפוכים שקרו. תחילה, ניתן לראות את היפוך הגורל שקרה ליהודים בסיפור המגילה - יום שהפך מיגון לשמחה, מאבל ליום טוב. בנוסף, ניתן לראות בסיפור כי הדסה, בת דודו של מרדכי, מסתירה את העובדה שהיא יהודיה ומתחפשת בעצם לאישה לא יהודיה. ניתן לראות גם בשמה (אסתר) איזשהו רמז להסתר. בנוסף, בתחילה מרדכי לובש שק ואפר, אך לאחר מכן נעשה היפוך והוא לובש "לבוש מלכות תכלת וחור ותכריך בוץ וארגמן". מסיבות אלו, נהוג בחג פורים להיזכר בהסתרה ובהיפוך שקרו, ולהתחפש. (www.youask.co.il)


בשבילי, קסם חג הפורים הוא באפשרויות להשתנות ובקלות.
בכל שנה בפורים, אני בוחרת מה ומי אני רוצה להיות...
אני יכולה להיות ציירת, בנקאית, זמרת, רקדנית, מנהל, חיילת, 

ילדה, מכונאי, קומיקאית ועוד ועוד
 ואפילו אינסטלטור כדי שאצליח לפתוח את הסתימה שיש לי בכיור...

קסם חג הפורים נעוץ בחופש להעז להשתנות ובקלות!
אז למה לא כל יום פורים?
באמת, למה לא?
למה שלא נהנה מהקסם הזה בכל ימות השנה ואפילו כמה פעמים באותו היום?

נכון שהתחפושת היא עוד שכבה מעלינו, אבל, האם לא נוכל לומר שהיא מאפשרת לנו להיות אנחנו ממש? האם היא לא מאפשרת לנו לשחרר את החלומות הכי פנימיים שלנו? היא מאפשרת לצחוק על עצמינו... לעטות על פנינו מסיכה כזו או אחרת... ביום הזה אני מרשה לעצמי להיות הכל, בלי פחד, בלי מחסומים של "אני לא יכול/ה", "מה יגידו עלי",ועוד... פשוט להיות. פשוט להיות אני או אחד החלומות הכמוסים שלי או אחד הכישורים הנסתרים שלי או אחד הכישורים החסרים בי!!

אז למה לא כל יום פורים?
באמת, למה לא?
למה שלא נאמץ את הקסם הזה לחיי היומיום שלנו?
בעיניי,קסם חג הפורים הוא באפשרות לבחור דמות, להתחפש ואופס...להשתנות בקלות.
איזה כיף!
אני יכולה לאמץ תכונות של אותה הדמות שתתמוך בי ובהתנהלות שלי בחיי האמיתיים.
למשל, השבוע בחרתי להיות סופרת....כדי לכתוב את הרשומה הזו ועוד כמה משימות כתיבה.
ביום שלישי בחרתי להיות הבייביסיטר הטובה בעולם כדי להשגיח בצורה הטובה ביותר על נכדתי,
או בחרתי להיות טכנאית מחשבים כי המחשב שלי "הסתבך עם עצמו ואיתי" כמה פעמים...
וגם הייתי שף בעל שם עולמי כדי לבשל למשפחתי את הארוחות הטובות ביותר...
ובחרתי בעוד כמה דמויות, שתעזורנה לי במשימות מאתגרות במהלך השבוע שלי.
בעזרת ההתחפשות שלי בדמויות שונות, 
הצלחתי לסיים משימות שדחיתי כבר כמה זמן, בגלל פחדים, חששות או סתם עצלות...

וזה עוד סוג של שינוי. שינוי בקלות!
וזהו הקסם של חג הפורים – להשתנות ובקלות!
אז, למה לא כל יום פורים?
עם הקסם הזה – אצלי כבר כל יום פורים!

ומה דעתכם על הרעיון? אשמח לקרוא את תגובותכם.

למה התחפשתם השנה? האם נתתם את דעתכם למה?

מאחלת לכם ולמשפחותיכם חג פורים משמח לבבות♥ 

♥מרסיה
החופש להעז!
לשינוי ובקלות 
0505919599

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה