22 יולי 2018

מה עושים כדי שהזמן לא יטוס?


קראתי מאמר במגזין 'מהות החיים'  ורציתי להמליץ עליו.
"הזמן 'טס' לכם ככל שאתם מתבגרים? אל דאגה, אפשר להאט אותו בדרכים פשוטות".

ראשית, אני מסכימה עם כותרת המאמר. ככה אני מרגישה.
ככל שאני מתבגרת, יש לי תחושה שהזמן באמת טס לו ובורח לי מבין האצבעות...
האם התחושה הזו מוכרת לך?
אני יודעת שהזמן עובר בקצב קבוע ואחיד.
עם זאת, זה מרגיש לי שהזמן טס ואני לא מספיקה כלום בחיי...
בואו נבדוק מה כותבי המאמר ממליצים לנו...
אחד ההסברים המופיעים במאמר הוא שהמוח שלנו מזהה חוויות דומות, 
מקטלג ומאחסן אותן ביחד, כך שלנו ,יש הרגשה שלא חווינו אותן בכלל, 
כי כולן מקוטלגות ביחד במוח...
וכך המוח שלנו עובד עלינו...
אז מהן ההמלצות במאמר כדי "להאט את הזמן"?
*
ראשית, עלינו לצאת מהטייס האוטומטי שלנו, להיות במודעות להווה ולחוות את הכאן והעכשיו. 
כותב המאמר קורא לזה "לטוס בשליטה ידנית"
ואלה הן הפעילויות המוצעות במאמר לצאת מ'הטייס האוטומטי' ו'לטוס בשליטה ידנית':
*מדיטציה, מיינדפולנס, ספורט, אמנות ובילויים חברתיים עם אנשים שאנחנו אוהבים.
כל אלה עוזרים לנו להיות במודעות להווה, להיות נוכחים בחוויה המתרחשת כאן ועכשיו 
וכך נצליח לצאת מהטייס האוטומטי ולנהוג אחרת...
נשמע לי הגיוני, כי בפעילויות האלה, עלינו להיות נוכחים ברגע, להקשיב למדריך 
או להיות מרוכזים ביצירה או במדיטציה. וככה נשקיט את המיינד שלנו לזמן מסויים 
ונצליח לחוות את מלוא הפעילות של הרגע. לא ככה?

להיות נוכחת כאן ועכשיו עוזר לי במיוחד ברגעים קשים בחיי. 
אני לא חושבת על מה שהיה ובעיקר לא על מה שיהיה...
 זה הרגע שאני במודעות, מצליחה לצאת מהטייס האוטומטי ולהיות נוכחת כאן ועכשיו.
 אני מעבירה לשליטה ידנית ומצליחה למתן את כל המערבולות של מחשבות, רגשות ותחושות שלי ושל אחרים....
וזו בדיוק הנקודה שמתרחש בי משהו...
דוקא ברגעים שאני חווה קושי, אני מנסה לנשום עמוק, 
מנסה לצאת מהטייס האוטומטי שלי,ומבררת עם עצמי מה קורה, מה עלי לעשות ואיך לנהוג.
פתאם דברים נפתחים ויש לי בחירה. 
אני לוקחת את הגה החיים בידיים שלי ובוחרת...
נכון, זה דורש ממני אנרגיות, תרגול ואימון כל הזמן, אבל תאמינו לי שזה שווה ובעיקר - אפשרי.
ככל שנתרגל לצאת מהטייס האוטומטי, 
נרחיב לעצמנו את הבחירות 
וכך נצליח להיות נוכחים, לחוות את הרגע ולבחור את הדרך המתאימה לנו ביותר איך לנהוג.
אולי עדיין נרגיש שהזמן טס לו, עם זאת נצליח לחוות את החוויות כאן ועכשיו.
נחווה את החוויות הטובות והחיוביות במלוא עוצמתן 
ואת החוויות המאתגרות והקשות, 
נוכל לבחור באיזו דרך להתנהל 
וכך נצליח לשנות את הגישה שלנו לאירועים המתרחשים סביבנו. וזה – המון, לא?
הפעילויות המוצעות במאמר הן מצויינות: 
מדיטציה, מיינדפולנס, ספורט, אמנות ובילויים חברתיים עם אנשים שאנחנו אוהבים.
גם אני נעזרת בפעילויות אלה כדי לתרגל להיות במודעות להווה ולחוות את הכאן ועכשיו
גם כשאני שוטפת כלים, תולה ומקפלת כביסה וכד', אני מתרגלת להיות נוכחת כאן ועכשיו.
בצורה זו, אני נהנית מהפעילויות שגרתיות אלה...

אבל, יש לי פעילויות נוספות משלי ואני רוצה להציע לך...
* אני מנהלת מחברת האושר שלי - בכל ערב, אני כותבת לפחות 3 דברים שגרמו לי לאושר במהלך היום. ביום "מעונן", אני אוהבת לפתוח את המחברת ולקרוא את החוויות שלי ומיד התחושה שלי משתנה. תנסו , זה נהדר! ממליצה בחום.
* התחלתי לצלם #צילום_אחד_ביום ולפרסם בקיר שלי בפייסבוק ובאינסטגרם. הצילומים מזכירים לי איפה הייתי, מה עשיתי ומה חוויתי. לא צריך להיות צלמים מדופלמים...אני מצלמת עם הטלפון וזה מספק אותי מאד. תנסו ותהנו.
* אני אוהבת אתגרים כי הם מניעים אותי לפעולה. כזו אני...אז, מדי פעם אני מצטרפת לכל מני אתגרים בתחום האמנות, הספורט וכד'... זה מזכיר לי אתגר שהפסקתי באמצע כי התקשיתי בביצוע (אתגר 30 ימי ארגון וסידור של הבית) אבל, זה גם בסדר. בטח אמשיך אותו במועד אחר...
ומה אתן-ם עושות/ים כדי לצאת מהטייס האוטומטי שלכן-ם?
אני יודעת שישנם אירועים מאתגרים בחיינו, ישנן תקלות, קשיים ומכשולים.. 
אלה תמיד יהיו ואנחנו תמיד נרגיש אותם. 
דווקא ברגעים אלה, ניקח נשימה עמוקה, נצא מהטייס האוטומטי ונטוס בשליטה ידנית, נצליח לשנות את הגישה שלנו גם לאירועים אלה. אני מבטיחה שזה קורה...
ואת האירועים המשמחים, נצליח להעצים אותם עוד ועוד... איזה אושר.
"האנרגיה זורמת לאן שתשומת הלב מופנית"הנחת היסוד של שיטת הNLP , תזכיר לנו להזרים את האנרגיה שלנו לכאן ועכשיו ונהיה נוכחים.
אז, בואו נזרים כמה שיותר אנרגיות ונהיה נוכחים כאן ועשיו!
רק תזכרו! הזמן תמיד עובר בקצב קבוע ואחיד, אם נרצה או לא...
אז, בואו נהיה במודעות לחוויות בזמן שהן מתרחשות ונשקיע יותר תשומת לב בחוויות הרגע הנוכחי.

אני מודה על כל היש שבחיי, אני מודה לטייס האוטומטי ואני מודה למודעות להווה.
יש לנו שבוע מופלא :)
מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך
מרסיה