18 אוגוסט 2018

הרצאה עם 2 תרגילים להגברת האושר בחייך. מסקרן, לא?


"עלינו לקחת אחריות על האושר שלנו"

אחד המשפטים החזקים ביותר מתוך הרצאתה המצויינת  של דר' דינה ניר, "פסיכולוגיה חברתית בארגונים". ההרצאה בסוף הפוסט.

וכך, היא  פותחת את הרצאתה: 

"כולנו רוצים להיות מאושרים,
אנחנו רוצים להיות מאושרים בבית, בעבודה,
ואפשר לומר שהאושר הוא שאיפת חיינו.
אז, למה אנחנו לא רואים עליה עקבית ברמת האושר לאורך השנים? "

אז, למה אנחנו לא מאושרים?

כולנו רוצים להיות מאושרים.
להיות מאושר הוא שאיפת חיינו.
אבל לא כולנו יודעים לחוות אושר.
ולא כולנו יודעים אושר מהו...

לצערי, גם אני לא חוויתי הרבה אושר במהלך חיי.
לא ידעתי איך ואף אחד/ת לא לימד/ה אותי איך לחוות אושר.
מה שכן, לימדו אותי להתלונן ולקטר, לימדו אותי איך להיות קרבן
ובמיוחד לראות את הכוס הריקה בגלל כל נסיבות חיי!
ככה חייתי. לא ידעתי לחיות אחרת!

החיים המשיכו לקרות... הגיע רגע מסויים שנמאס לי להרגיש רע ולהיות קרבן.
זו היתה הנקודה בה התחלתי במסע המודעות שלי.
מסע ארוך וכואב של התפקחות.

מגיע לנו לחוות אושר

המסע שלי החל לא לפני הרבה שנים...ואני שמחה שזה קרה.
היום, אני יודעת לחוות אושר למרות האירועים בחיי.
אני יודעת שלחוות אושר תלוי רק בי ובגישה שלי, ולא באף אחד אחר או באף גורם חיצוני.
אני האחראית  הבלעדית על האושר שבחיי עם כל המורכבויות של החיים.

ולכן, אני רואה חשיבות לספר ולשתף את התובנות שלי בנושא האושר
ואיך נוכל להגביר את תחושת האושר בחיינו.
אני אוהבת לשתף אתכן/ם במאמר, ספר או הרצאה ששמעתי או קראתי בנושא האושר.
אני מאמינה שמגיע לכל אחד ואחת לחוות אושר בחיים למרות אירועי החיים.

הפעם, אני משתפת את הרצאתה של דר' דינה ניר.
היא מסבירה את ההבדל באופן שאנחנו קולטים אירועים שליליים לעומת אירועים חיוביים.
המושג מהפסיכולוגיה "הטיית השליליות" מסביר הסיבה שאנחנו שמים לב יותר לביקורת שלילית ומתעלמים ממחמאות (כמעט לגמרי)...

"עלינו לקחת אחריות על האושר שלנו"

איך אפשר לשנות תפיסה:
להכניס שיח חוזקות; נכיר את החוזקות שלנו ונדבר עליהן;
לחגוג הצלחות, קטנות כגדולות; ניתן מחמאות לעצמנו ולאחרים בנדיבות;
וככה נדע מה מאפשר לנו להיות ולחיות במיטבינו;
"אנחנו צריכים להתעורר ולקחת אחריות על האושר שלנו,
להבין שזה בידיינו ורק בידיינו
וכך נייצר אקולוגיה של אושר ונגשים מטרת חיינו להיות מאושרים"

איך מתמודדים עם הטיית השליליות?
דר' דינה מציעה שני תרגילים פשוטים שאם מתרגלים אותם, מרגישים הגברה של תחושת האושר לטווח ארוך.
        1.     כל לילה לפני השינה, תחשבו על שלושה דברים חיוביים שקרו לכן-ם במהלך היום (במקום טרדות היום).
        2.     לפני השינה, לחשוב על שלושה דברים טובים שמחכים לך מחר (במקום על רשימת המטלות).
נראה לי שאחרי התרגול, מחכה לנו שינה טובה ורגועה. אז, למה לא לנסות?
איך אני מגבירה את האושר בחיי?
יש לי מחברת אושר בו אני כותבת, בסוף כל יום, מספר דברים טובים שקרו לי במהלך היום.
התחלתי אותה  שנת 2015.
בהתחלה היה לי ממש קשה לחשוב על שלושה דברים טובים שקרו לי במהלך היום. 
אבל, ככל שהתמדתי בכתיבה, קל לי לזכור דברים טובים שקרו לי במהלך היום.
אני שמה לב להרבה דברים טובים שקורים לי במהלך היום. 
כן, אני שמה לב במיוחד לדברים הקטנים, כמו שהאוטובוס הגיע בזמן ולא אחרתי לפגישה 
או שהיה לי נעים לשטוף כלים או לקפל כביסה...כן, כאלה דברים גורמים לי אושר. ישנן תקופות שאלה הדברים הטובים ביותר שקרו לי במהלך היו...

שני גורמים נוספים שיעזרו לי בהגברת תחושת האושר שלי אם אתמיד בשני התרגילים,
הוא חוק המשיכה - "דומה מושך דומה"
ואחת מהנחות היסוד בשיטת הNLP  היא "האנרגיה זורמת לאן שתשומת הלב מופנית", 
אז, למה לא לתרגל?
כן, אני רוצה לחוות אושר בחיי. כן, אני לוקחת אחריות על האושר שלי.

איך אתן/ם מגבירות/ים את האושר בחייכן/ם?

אני מאחלת שבוע מיטיב עם שפע רגעי אושר.
להתראות בפוסט הבא.
מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך
מרסיה