05 יולי 2019

לבחור באושר ולהדגיש את הטוב

שני דברים שאימצתי לחיי בשנים האחרונות.
  • לבחור באושר
  •  ולהדגיש את הטוב
זה התחיל עם תרגיל, 
שמצאתי ברשת ונדלקתי.

קבלו את התרגיל להגברת האושר בחיינו:
"בסיום כל יום, 
כתבו 3 דברים שגרמו לכם אושר ושמחה במהלך היום."

זה הכל? שאלתי את עצמי...
תרגיל כזה פשוט יגביר אצלי את האושר?
הייתי סקפטית!
אבל, 
זה מה שהיה כתוב במאמר 
ואף צויין שאנשים שהשתתפו במחקר דיווחו שהם מאושרים יותר.

כיון שאני אוהבת פשוט, 
קניתי לי מחברת מיוחדת לתרגיל...

והתחלתי לכתוב בסיום כל ערב.
כל יום, הייתי משחזרת לעצמי אילו דברים גרמו לי לשמחה ולאושר במהלך היום?

אני מודה, שבהתחלה היה לי קשה למצוא שלושה דברים טובים ומשמחים שקרו לי במהלך היום...

אבל, לאט לאט, התחלתי לשים לב לדברים שקורים בחיי והבחנתי שגם דברים טובים קורים, אפילו אם אני חווה קשיים...

בעזרת התרגיל הזה, 
ניתן לאמן את המוח שלנו להתמקד בחיובי
וכך לשפר את התחושה של רווחה ושל אושר.

לרוב, ברירת המחדל האנושי הוא להתמקד ולהאדיר את השלילי.
מוכר לך? גם לי...

אז, בואו נשים לב לדברים הטובים שקורים לנו בחיי היומיום.

אולי מצאת חניה במהירות? 
אולי האוטובוס לא איחר להגיע?
אולי הבוס חייך אליך הבוקר? 
אולי הילדים קמו בלי בעיות בבוקר?
ועוד הרבה דוגמאות של דברים טובים שקורים לנו
אך לצערי, אנחנו לא עוצרים רגע כדי להבחין בהם...

התרגיל הזה עוזר לנו למצוא את המשהו טוב בכל יום...
לחגוג אותם ולהודות שהם בחיינו.
אני מציעה להתנסות בו. זה מרגש!

אני כבר הרבה אחרי המחצית של המחברות השלישית שלי של "לבחור באושר"
ובכל יום, אני כותבת בה.
אני ממשיכה לאמן את המוח שלי להתמקד בחיובי 
ולשפר את תחושת האושר שלי.
כן! אני מאושרת וזו לא קלישאה.
כן! אני חווה תקופות קשות כמו כל אחת ואחד.
עם זאת, אני בוחרת להגדיל את תחושת האושר בעיקר בתקופות האלה.

"לא כל יום הוא יום טוב אבל יש משהו טוב בכל יום".

זהו אחד ממשפטי השראה ש"הגיע" אלי כשחוויתי תקופה קשה
והוא עזר לי לדייק את המחשבות ואת התחושות שלי. 
המשפט הזה נותן לי הרבה כוח להמשיך...

בדיוק בנקודה הזו של "לבחור באושר", 
הרחבתי את אימון המוח שלי ל "להדגיש את הטוב".
(בפייסבוק ובאינסטגרם, עשיתי אפילו #להדגיש_את_הטוב).

וככה אני מתחברת להצהרה החיובית של לואיז היי
"אני בוחרת לעשות את שארית חיי בצורה הטובה ביותר".
I choose to make the rest of my life the best of my life.

 יש כאן בחירה "אני בוחרת"
יש כאן פעולה "לעשות"
כך שכל דבר הוא באחריותי.

ומי לא רוצה "ששארית החיים תהיה בצורה הטובה ביותר"?

 אז, אני ממשיכה להדגיש את הטוב בחיי. ולא רק...

בכל דבר שאני עושה, אני מדגישה את הטוב.

כי "האנרגיה זורמת לאן שתשומת הלב מופנית"

ואני רוצה עוד ועוד דברים טובים.

תנסו! זה משתלם. תאמינו לי J


דברו איתי אם בא לך ללמוד
לבחור באושר ולהדגיש את הטוב.

מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה