13 אוגוסט 2019

למה חשוב להתנסות בפעילות יצירתית כלשהי ובכל גיל


אני אוהבת יצירה. אני עוסקת ביצירה. אני מנחה נשים בתהליכים יצירתיים.
בעבר, כבר כתבתי פוסט בנושא "יצירה כדרך לשחרור מתחים  Make Art and Feel Good"

אבל, כשקראתי את המאמר הזה, עשיתי וואו! אחרי כל פסקה.
כל משפט העלה בי תחושות הזדהות שונות, מתקופות שונות בחיי.
מצאתי את עצמי מהנהנת בראשי כאות להסכמה למה שכתוב
והעיניים נפקחו לי
ואסימונים ירדו ועוד ועוד.
היה לי ברור שאני משתפת אתכם במאמר

הפוסט הזה הוא לא סיכום של המאמר אלא על החוייות שלי בעקבות קריאת המאמר.
"מדוע כדאי לכול אחד להתנסות בפעילות יצירתית מדי פעם –לא משנה מה ובאיזה גיל".

זה התחיל בקריאת הכותרת הראשית של המאמר.
המילים שנבחרו לכותרת הראשית היו אדיבות, לא מאיימות ולא מפחידות.
הן אפשרו לכל אחד ואחת מהקוראים והקוראות, להתחבר לנושא בעדינות.  
הרגשתי שאמצא במאמר הרבה גמישות מחשבתית ויצירתיות.
לא התבדיתי.

בזמן קריאת הכותרת המשנית, חוויתי מסע חזרה לימי הילדות עם התחושה המוכרת ש"אני לא מספיק טובה" כי "הרי רק יחיד סגולה הם יצירתיים"...
 נכון, אלה אמונות מגבילות ומיותרות בחיינו!
היום אני מודעת שכל אחת יכולה וכל אחד יכול להתנסות בפעילות יצירתית כלשהיא ובכל גיל ולחוש את החדווה של החוייה היצירתית.
מתוך המאמר: "התיוג של יצירתיות כתכונה של יחידי סגולה עלול להרחיק רבים מהעיסוק בפעילות יצירתית ולחסום את האופנים הרבים שבהם היא יכולה לבוא לידי ביטוי. ואולם, לא רק שיצירתיות היא מאפיין כלל אנושי, היא אף חיונית לשגשוגנו. החדשות הטובות הן שאפשר להסתפק בפעילות פשוטה ומינימלית כדי לגלות כיצד משפיעה חוויית היצירה על האדם".
כמה תקוה ישנה בכותרת הראשית והמשנית. תענוג!

עוד פסקה חשובה מתוך המאמר: "כמו בכל כישור אחר, יש כאלה שפיתחו יכולות גבוהות מאחרים. אבל מכאן ועד תיוג אנשים מסוימים כיצירתיים ואחרים כחסרי יצירתיות המרחק גדול. ומדוע חשוב להתעקש על כך? כי כאשר אדם מסוים תופס עצמו מחוץ לקטגוריית היצירתיות – שהוגדרה די שרירותית, יש להודות – הוא נוטה לחפש את ענייניו במקומות אחרים ולהחמיץ משהו בסיסי ביותר בחוויה האנושית."
יצירתיות היא כישור שניתן לפתח ולשפר תוך כדי אימון ותירגול שוב ושובץ תאמינו בזה ובעצמכם.
בעצם, האם פעם הקדשת זמן לחשיבה מעמיקה מהי יצירתיות בשבילך?

כל פעם שאני קוראת את המאמר הזה, עולות בי מחשבות אחרות. עצם הכתיבה היא סוג של פעילות יצירתית והיא מעניקה לי הבנות חדשות. מתוך קריאת המאמר הבנתי טוב יותר את הסיבה שהיצירה, האמנות והפעילויות היצירתיות בהן אני עוסקת כעת, כל כך חשובות לי.
אני משתפת אתכם בתובנות שלי כי חשוב לי שכמה שיותר א.נשים יחוו פעילות יצירתית. כל יצירה ובכל גיל.
נדרשו ממני הרבה שנים של התפתחות אישית כדי לחזור לפעילויות יצירתיות שאני כל כך אוהבת.  הייתי צריכה שנכדתי תאיר לי את הפינה הזו בליבי...ואני מודה לה על כך.
ואל תאמינו למשפט, שאתם אומרים לעצמכם "יש לי שתי ידיים שמאליות". זו עוד אמונה מגבילה!
התנסות בפעילות יצירתית היא אפשרית לכל אחת ואחד כי פעילות יצירתית היא לא רק אמנות, ציור, משחק וכאלה, כפי שנהוג לחשוב ולקטלג.  גם בישול, סידור ארונות, תכנון טיול וכד' הן גם פעילויות יצירתיות.

בנוסף, אנחנו חיים בעידן בו הטכנולוגיה היא נגישה, מהירה וזולה עבורנו
 ומאפשרת לנו לשתף עם העולם את הידע ואת החוויות שלנו בכל תחום שאפשר להעלות על הדעת. רק להוציא אל הפועל כל הרעיונות שיש לנו בראש...
מתוך המאמר: "לכל אחד יש את הכישורים, הביטחון וההזדמנות להפוך את הרעיונות שלו למציאות, בין אם הרעיון הזה הוא מופע, מוצר, שירות, עסק, אפילו תנועה חברתית".
נכון שזה מופלא? ולגבי השיתוף, יש תמיד בחירה לא לשתף, לא ככה?

בזכות האינטרנט, כל אחת ואחד מאתנו, יכולים ליצור ולקחת חלק בחוויה היצירתית הגלובלית שהטכנולוגיה מאפשרת. ומה שקורה היום, זה פשוט מטורף. רק לא לפחד להתנסות!
אני נעזרת בטכנולוגיה הזו כשאני כותבת את הפוסט הזה בבלוג שלי או בפייסבוק ומשתפת אתכם.
אני נעזרת בטכנולוגיה הזו לשלוח מיילים, לפרסם באינסטגרם, בפינטרסט וכד'.
לאחרונה, אני נעזרת במגוון של טכנולוגיות, שמאתגרות אותי עד מאד, כדי להוציא לפועל ולשווק את המארז הדיגיטלי שלי עם 5 הצעות מקסימות לשעת יצירה משותפת עם ילדות וילדים. מאד גאה בעצמי! כמו שאומרים היום "אני עפה על עצמי"!
אם אני יכולה - כל אחת יכולה וכל אחד יכול! תאמינו לי.

וכך מסתיים המאמר: "הרציונל של המשימה (משימת כתיבה יצירתית שהסופר קורט וונגוט נתן לילדי בי"ס), כאמור, הוא עצם ההתנסות ביצירה. כדברי וונגוט" אתם תחוו התהוות, תלמדו הרבה יותר על מה שבתוככם ותצמיחו את נפשכם".  במילים אלה מצליח הסופר, שנפטר כשנה לאחר מכתב זה, לתאר את מהות החוויה האנושית שהיא תוצאת העיסוק היצירתי. קטנה ופרטית ככל שתהיה, בכל פעם שאנו עושים פעולה של חידוש בעולם, היא מחייבת חידוש גם בתוכנו ובכך מהווה הלכה למעשה את אבני הבניין של הרוח האנושית."

"צמיחתה של הנפש" כך הסופר קורט וונגוט ניסח את החשיבות של פעילות יצירתית עבור האדם. כל התנסות בפעילות יצירתית, גם אם היא קטנה ופרטית, ובכל גיל, היא מאפשרת לנו לגלות מה שבתוכנו כדי להצמיח את הנפש.
ובמילים שלי "ליצור, להנות ולצמוח", בדיוק כמו שאני אוהבת.
 אני ממליצה בחום להתחיל להתנסות בפעילויות יצירתיות,
להנות מהן, לאפשר לנפש לצמוח ובעיקר לשמוח!

אז, עם סיום קריאת הפוסט שלי, איזו פעילות יצירתית תעשי/ה?

אשמח לקרוא תגובות איפה המאמר פוגש אתכם, 
אילו פעילויות יצירתיות אתם מעניקים לעצמכם כדי להצמיח את נפשכם... או כל מחשבה אחרת...

תודה ונתראה בפעילות היצירתית הבאה.
מרסיה

המארז הדיגיטלי שלי עם 5 הצעות מקסימות לשעת יצירה משותפת עם ילדות וילדים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה