11 מרץ 2020

רוצה לקבל כוחות על? יש גם תרגיל...


רוצה להרגיש כמו גיבורת-על?

השנה, חגגנו את חג הפורים בצל הקורונה...

אבל אני מאד אוהבת את חג הפורים.
החיוך לא יורד לי מהפנים כשאני רואה את הילדים/ות המחופשים/ות...

כיף להתחפש, כיף לצאת מהשגרה, פשוט כיף בחג הפורים!

במהלך השנה, אפשר למצוא פינת תחפושות בגנים, בבתיה"ס וגם בבתים שלנו 
כי להתחפש זה מהנה, זה מפתח את הדמיון, את השפה,
ואפשר למנות עוד תועלות פסיכולוגיות נוספות לחשיבות ההתחפשות.

השנה, הנכד שלי התחפש לפלאש (גיבור-על בעל יכולת לנוע במהירות של ברק)

 ונכדתי התחפשה להרמוני, חברתה הטובה של הרי פוטר, 
שהיא בעלת ידע רב בקסמים ומשתמשת בידע שלה לעזור לאחרים. 
לפני שנה, נכדתי התחפשה לוונדר-וומן, איך לא?




למה הילדות והילדים אוהבות/ים להתחפש לגיבור/ת-על?

אולי כי אם ניראה כמו גיבורי/ות-על נתנהג כמוהם, הכל יכולים/ות ושהכל אפשרי לנו? 

אולי אנחנו רוצות להרגיש שהכל אפשרי לנו אפילו לכמה רגעים או לימים ספורים?

אמי קאדי, פסיכולוגית חברתית, חקרה האם שינוי בשפת הגוף 
יכול להביא ליצור תחושה של עוצמה.

על פי תוצאות מחקרה, היא ממליצה שנעמוד בפוזה של גיבור/ת-על למשך שתי דקות בלבד כדי להרגיש בהתאם.

 היא מכנה את זה פוזת הכוח, Power posing.

זו אמי קאדי ופוזת הכוח שלה עם הדמות של וונדר וומן.

*ניתן לקרוא ולצפות בהרצאת TED של אמי קאדי ועל פוזת הכוח – במאמר כאן


אני זוכרת, שבאחד מפרקי אנטומיה של גריי
כשאמיליה היתה צריכה אומץ ובטחון לקראת ניתוח מורכב, 

זה מאד הרשים אותי שבחרו לשתף את הצופים גם בחולשה של הדמות שחיפשה דרך אלטרנטיבית לחוזקה.


לפני כמה שנים, במסגרת לימודי הפוטותרפיה, הכנתי את "מסע הגיבורה שלי" בצילומים 
ואחד הצילומים היה עם פוזת הכוח שלי. 


אני ממליצה בחום להתנסות בתרגיל פוזת הכוח שלך.

בחרי פוזת כוח משלך ועמדי בה במשך 2 דקות.
תנשמי עמוק או רגיל.

תחזרי על התרגיל פעם ביום
או/ו בעיקר לפני פגישה חשובה, הרצאה וכד'.

העמידה בפוזת הכוח שלך במשך דקותיים בלבד
משדרת למוח ליצור תחושת שכאילו את גיבורת-על!
תרגישי עוצמה, בטחון בעצמך ורוגע. תרגישי שהכל אפשרי לך.

התרגיל הזה יעניק לך כוחות-על...
כמו כן, הוא מאתים לשימוש לאורך השנה ולא רק לפורים...

תזכרי, שתי דקות בפוזת הכוח שלך וזהו.
הכל אפשרי לך! כמו לגיבורת-על!

לחיי גיבורת-על שאת!
לחיי גיבורת-על שאני!


עכשיו תורך…

איזו נקודה שהוזכרה בפוסט מהדהדת בך הכי הרבה היום, ומדוע?

יש לך עוד משהו לחלוק?


אשמח לשמוע ממך בתגובות למטה. תודה!

באהבה,
מרסיה

רוצה במתנה חוברת היצירה לילדים לפורים? הנה הקישור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה