29 יולי 2021

כלים יצירתיים לצמיחה אישית, מה זה אומר?

 מדי פעם, אני נשאלת על הכלים היצירתיים איתם אני עובדת.

אז, החלטתי לספר לך עליהם ולהדגיש שאלה כלים מעולמות תוכן שונים

שאני משתמשת בהם בחיי האישיים

ומשלבת אותם בהנחיית הקבוצות ובמפגשים האישיים.

...הם מעשירים את ארגז הכלים שלי ובעיקר, מעשירים את חיי

בעצם, אלה הם ההרגלים הטובים שלי.

נא להכיר אותם, את הכלים היצירתיים שלי:

ציורים נוירוגרפיים 

יצירת לוח חזון
יומן ויזואלי
שרבוט כפול
שרבוטים - דודלים


קלפים השלכתיים
שירים


 רוטינת הבוקר שלי שכוללת כתיבה במחברת האושר שלי ורצף תרגילי מוח ויוגה.

מצאתי, שהשימוש בכלים יצירתיים אלה,
באופן קבוע מיטיב עימי, 
במיוחד בזמנים של כאב (פיזי ורגשי), של אי-ודאות, של מועקה וכד'.

ואת הטוב הזה, אני רוצה לשתף איתך.

בעצם אלה הם פעילויות יצירתיות וחווייתיות, 

מהנות ומשחררות, עוקפות שכל ומשלבות מגוון חושים מעבר לדיבור המילולי.

*כשאני לוקחת דף וטוש ומבטאת בצורה גרפית רגש, כאב או מחשבה שמטרידה אותי,

אני מרגישה את השיחרור המיידי ומרגישה יותר נינוחה והמחשבות מתבהרות לי.

*יצירת קולאז' של לוח חזון עוזרת לי להבין מה הרצונות שלי.

*היצירה ביומן הויזואלי מעניק לי מרחב של השראה, שחרור ושל צמיחה אישית.

*שרבוט כפול ושרבוטים בכלל עוזרים לי להתרכז ולהתמקד.

*שירים מרגשים אותי ובזכותן יש לי תובנות על החייים.

*הציורים הנוירוגרפיים עוזרים לי להכניס שינוי לחיי ולצמוח בצורה חווייתית ועדינה.

הקלפים ההשלכתיים עם אנרגיה מדהימה מאפשרים להרחיב זוית ראיה על נושא מסויים.

ולא נשכח את ההנאה שבעצם היצירה והגאווה שעשינו את זה במו ידינו... איזה אושר!

שתפי אותי איזו פעילות יצירתית את עוסקת שגורמת לך לאושר?


מחקרים בדקו ומצאו, שפעילות יצירתית קבועה משפרת איכות חיים ותורמת לתחושת האושר.

**הנה תרגיל יומי שתורם רבות להעלאת רמת האושר של המתרגלות/ים אותו:

עליך לכתוב בסוף היום, 3 דברים טובים/חוויות חיוביות,

 שקרו לך במהלך היום ולהסביר למה.

זה הכל! זהו אחד ההרגלים הטובים ביותר שלי.

אמנם בהתחלה זה מעט מאתגר, אבל עם הזמן תראי כמה דברים טובים קרו לך במהלך היום.

ואם את ביום באסה כזה... ולמי אין כאלה, נכון?!

קראי את כל אותם הדברים הטובים שכתבת והבאסה תחלוף במהרה...


אז, נכון שכדאי לעסוק יותר בפעילות יצירתית ופחות בביקור בקופת חולים?

עכשיו תורך, באיזו פעילות יצירתית את עוסקת שגורמת לך לאושר?

מחכה לתשובתך. 

ואם יש לך שאלה נוספת, אנא פני אלי. תודה👍

מרסיה בריר💜

מנחה לשינוי חיובי ולצמיחה אישית עם כלים יצירתיים

0505919599

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה