27 אוקטובר 2022

הידעת?

מחקרים מגלים ש...

אפילו אם נשקיע זמן קצר בפעילות יצירתית בכל יום,

נרוויח השפעה מרגיעה לרווחה האישית שלנו.

וזה בלי קשר לרמת הכישרון שלנו או לאיכות היצירה. כדאי, לא?


מחקר מקוון, שהוזמן על ידי ,BBC Arts השתתפו בו כ-50,000 אנשים ברחבי בריטניה, 

מצא שפעילות יצירתית תורמת לאנשים בהתמודדות עם מתח, עם אתגרים 

ואף למצוא פתרונות מגוונים לבעיות בחייהם.

עורכת , Lamia Dabboussy BBC Arts אמרה שהיא "נרגשת מכך,

שהמחקר מוסיף עוד ראיות לגבי היתרונות של פעילויות יצירתיות לרווחת האדם"

והוסיפה: "רובינו מנהלים חיים עמוסים ולחוצים יותר ויותר והמחקר מראה,

שאפילו אם נקדיש מעט זמן בפעילות יצירתית כלשהי, כבר נרגיש את ההבדל."

אני מזדהה עם מסקנות המחקר. ומה איתך?

כשאני לא עוסקת בפעילות יצירתית,

אני מרגישה יותר במתח, לא רגועה ולא ממוקדת.

עם זאת, לא תמיד "יוצא" לי לעסוק בפעילות יצירתית, שאני כל כך אוהבת, בצורה סדירה.

"אין לי זמן"... "יש לי סידורים"... לימודים"... בלת"מים למיניהם ועוד...

שלל של תירוצים. מוכר לך?

אבל החודש, אתגרתי את עצמי.

ארגנתי אתגר יצירתי בקבוצת וואטסאפ שאני מנהלת "השראה ליצירה" 

למשך כל חודש אוקטובר.  כל יום נושא אחר. 

המטרה היתה לגרום לי ולחברות הקבוצה, לקבל השראה וליצור.

בכל מדיה ולפי רצוננו. והמלצתי לעצמי ולהן, ליצור במהירות. 

זה חדש לי ליצור בצורה מהירה וזה היה ממש כיף ולפי המשובים גם חברות הקבוצה מתלהבות.

אתגרים עוזרים לנו להכניס הרגל חדש ללו"ז שלנו.

החודש, הצלחתי לשלב פעילות יצירתית יומיומית ואני מקוה שאמשיך גם ללא אתגר.

כשיש נושא מוגדר ומחוייבות לקבוצה, אז, הצלחתי למצוא זמן ליצור ולהנות!

אולי זה הסוד להכנסת הרגל חדש? אולי...

ולגבי ליצור במהירות עד כחצי שעה ביום, זה מפלא!

זה מאפשרת לנו לשחרר את המיינד לנייר וזה עושה פלאים!

אז, למה לא לאמץ הרגל כזה?

הציור לא חייב להיות יצירת מופת. 

שימו לב שאת הציור שאתן רואות, 👆

השתמשתי בטושים "גמורים" ובכל זאת, זה נתן אפקט מקסים, לא חושבות?

 

ומה איתך? את עוסקת בפעילות יצירתית בצורה קבועה?

איזו פעילות יצירתית? ואיך זה מרגיש לך?

 

אלה דוגמאות של היצירות שלי באתגר חודש אוקטובר ורוד👆

את מוזמנת להצטרף לקבוצת הוואטסאפ "השראה ליצירה"

שם תקבלי עידכונים של פעילויות יצירתיות שאני מנחה,

כולל סדנאות הנוירוגרפיקה וסדנאות יצירתיות שניתנות בחינם,

תוכלי לקבל השראה מיוצרות אחרות וגם לשתף את היצירות שלך.

בואי, זהו מרחב בטוח ונעים. להצטרפות, הקליקי בקישור 👇

https://wa.me/972505919599

תודה 🙏 ובברכת Make Art & Feel Better

מרסיה בריר 💜

מנחה לשינוי חיובי ולצמיחה אישית עם כלים יצירתיים

0505919599


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה