04 מאי 2023

"כל סוף הוא חרדה חדשה" - האמנם?

 


אהבתי את זוית הראיה השונה במשפט הזה.

אנחנו רגילות לומר ש"כל סוף הוא התחלה חדשה".

אך בכל סוף ובכל התחלה חדשה חבויים כל כך הרבה רגשות, לא ככה?

ולפעמים גם חרדה חבוייה שם.

גם התרגשות, חששות, פחדים, התלהבות ועוד קשת רחבה של רגשות...


זהו תהליך טבעי שמנעד רחב של רגשות מסתתר בו...

למדתי שחשוב לא להדחיק רגשות.

יש להרגיש אותם, גם אם הם לא נעימים...

אני מודעת שהם צצים כדי להגן עלי...

אז, בואו לנהל איתם דיאלוג,

כי בסופו של דבר, אנחנו רוצות להגשים את אותם הדברים החדשים,

שנכנסים לחיינו למרות או בזכות כל מנעד הרגשות,

שאנחנו מרגישות בתקופות המעבר או בתקופות של אי-ודאות.



כיום, אנחנו מתמודדות עם לחץ וחרדה שיכולים להשפיע באופן רציני על בריאותנו.

ואת זה אנחנו ממש לא רוצות שיקרה.

כל אחת מאתנו יש דרך יחודית להתמודד עם לחץ וחרדה כשהם מגיעים.

אני, באופן אישי, משתמשת בשיטת ציור נוירוגרפיקה.

זהו כלי יצירתי טרנספורמטיבי שיכול לעזור לנו לשחרר חרדה ומתח ואפילו כאב,

כך שנוכל למצוא שמחה ורוגע בחיים גם בתקופות מאתגרות.

התהליך הנוירוגרפי הוא תהליך מונחה ואין צורך בניסיון קודם בציור או באמנות.

אם את יכולה לצייר קו, את יכולה לצייר נוירוגרפיקה.

זה באמת פשוט וההשפעות הן עמוקות ומרגיעות.



אני נמצאת בתקופה כזו. של בין לבין...

בין משהו שלקראת סיומו לבין משהו חדש שתיכף יתחיל...

אני עומדת לסיים קורס מורים לנוירוגרפיקה

ויש לי עומס מטורף של עבודות לסיים לקבלת התעודה

ואני מתחילה לתכנן את הפתיחה של קורס משתמש נוירוגרפיקה ראשון בהנחייתי,

שהוא קורס ההכשרה הבסיסי של השיטה.


אז, כאמור, אני בין לבין... 

ובתקופה כזו, מחשבה זדונית מתגנבת אלי "מה אעשה כשכל הלחץ הזה יגמר?" 

ויחד איתה מתגנבים גם כל החששות, הפחדים, ההתלבטויות ומציפים אותי. 

כן! אני לחוצה וחוששת.

וכן! "כל סוף הוא חרדה חדשה" - אני מרגישה שהמשפט הזה הוא בול עלי כרגע.

זה לא אומר שאני לא עושה פעולות

אבל שדים ישנים צצים החוצה ומסיחים את דעתי

"מה אני אעשה עם כל השעות הפנויות?"

"האם אהיה טובה כמורה לנוירוגרפיקה?"

"האם ירשמו לקורסים שלי?" ועוד כאלה מחשבות זדוניות...


לכל אחת מאתנו, דרך יחודית להתמודדות.

אני נעזרת בתהליך נוירוגרפי שנקרא "הסרת מגבלות",

שמשחרר את המתח שבתוכי ומחזיר את הבטחון בעצמי.

אני משחררת לתוך הדף את כל מנעד הרגשות שיש בי

והופכת אותם ליצירה מקסימה, שנותנת מוטיבציה.

ואת התהליך הזה לומדים בקורס משתמש נוירוגרפיקה.


ואת? מהי דרכך היחודית להתמודד בתקופות מאתגרות?


תודה שקראת והגבת.🌹

סוף שבוע נעים ושקט🙏

מרסיה בריר💜

מנחה לשינוי חיובי ולצמיחה אישית עם כלים יצירתיים
0505919599

תגובה 1:

  1. מרסיה יקרה,
    איזה משפט מדהים זה! הוא כל כך נכון.
    אני נתקלת בו המון פעמים בחדר השינויים שלי.
    אנשים פוחדים משינויים, שהרי שינוי הוא סוף תק' אחת ותחילת תק' אחרת.
    פוגשים את זה בכל גיל ובמצבים רבים.
    ממש פוחדים מהסוף.
    זה נכון לגבי ילדים (מעבר מבי"ס יסודי לחטיבה, מעבר לתיכון, גיוס לצבא וכד'),
    ונכון לגבי מבוגרים (החלפת עבודה, יציאה לגמלאות וכד').
    תודה ששיתפת

    השבמחק

תודה על תגובתך.
מרסיה