05 פברואר 2024

13.2 יום האהבה העצמית ~כולל תרגילים

 הידעת שב13.2 מציינים את יום האהבה העצמית? גם אני לא!!

מה זה בעצם אומר "יום האהבה העצמית"?

זהו יום המוקדש כולו להביא למודעות את האהבה לעצמינו. נשמע לך מוזר? גם לי...

זה הרי צריך להיות בכל ימות השנה, אך לצערי, זה לא ככה...


אם אהיה כנה עם עצמי, אף פעם לא לימדו אותי איך באמת לאהוב את עצמי.
להיפך, אמרו לי שאם נאהב את עצמנו זה יהיה אנוכי ולא מקובל.
וככל שגדלתי גם הביקורת העצמית הלכה וגדלה.

מצאתי שאנשים רבים, כולל אותי, מתקשים לאהוב את עצמם. כל אחת ואחד וסיבותיה/ו.

אנחנו יודעות לאהוב את הקרובים לנו ללא תנאי אך מתקשות כשמגיע תורינו לאהבה... לאהבה עצמית.

וזו סיבה מספקת להקדיש יום מיוחד לאהבה עצמית. להביא למודעות ולהרחיבה.

בעצם, זו הפעם הראשונה שאני עוסקת בה. נראה לי שהבשלתי, זה כבר לא מפחיד אותי ואצליח להתמודד בכתיבת הפוסט הזה לכבוד יום האהבה העצמית.

כיום, אני מודעת שאני שלמה עם חוסר השלמות שבי.

תודה לסופרת כריסטין ארילו, שמהווה המקור לציון היום הזה, בעקבות ספרה "אני מאוהב/ת בי בטירוף: ההרפתקה הנועזת של להיות החבר/ה הכי טוב של עצמך". היום הזה נקבע יום אחד לפני יום האהבה.


מהי בעצם אהבה עצמית?

אהבה עצמית זו ההערכה שיש לך כלפי עצמך. זו היכולת שלנו לקבל את עצמינו עם כל הצדדים הטובים והפחות טובים, עם המגרעות והכישלונות, התכונות, הפגמים, ההישגים, הבחירות וחוויות החיים, מבלי להרגיש שאנחנו "צריכות לתקן את עצמנו".

אהבה עצמית היא היכולת שלנו לקבל את עצמנו כפי שאנחנו. ככה פשוט. מאתגר, נכון?

והיתרונות של אהבה עצמית?

מחקרים מצביעים שאהבה עצמית היא גורם חיובי ומשפיע על אורח חיים בריא, על שיפור הבריאות הנפשית והפיזית ולקבלת סיפוק מהחיים. אז, כדאי להתאמץ, לא?

איך נציין  את יום האהבה העצמית?

כל אחת תבחר איך מתאים לה.

תעשו פעולה אחת קטנה ותחגגו אותה.

תגשימו חלום ותחגגו את האהבה העצמית לעצמך כי מגיע לך! ככה פשוט!

והנה תרגיל לתירגול אהבה עצמית:

אני מבקשת ממך בכל בוקר מול המראה ולפני צחצוח שיניים, תחייכי חיוך גדול ואחלי לעצמך בוקר טוב. למה? כי מגיע לך! תעשי את זה גם בלילה ואחלי לעצמך לילה טוב. למה? כי מגיע לך! ככה פשוט! בהצלחה!

ללואיז היי, יש את תרגיל המראה לאהבה עצמית:
זהו תרגיל מאתגר אך אפקטיבי. רוצות להתנסות?

תסתכלנה במראה, להביט לעצמנו בעיניים ולהגיד בקול רם:
"אני אוהבת ומקבלת אותך בדיוק כפי שאת". לחזור לפחות 3 פעמים על המשפט.

כמה פעמים ביום ולתרגל במשך כמה שבועות. שימו לב איך אתן מרגישות במהלך התרגולים. בהצלחה!


אני אקח לי פסק זמן יצירתי ואתן ביטוי נוירוגרפי לאהבה העצמית.

אם תרצי להצטרף אלי, אני מנחה סדנה נוירוגרפיקה בזום בנושא "אהבה עצמית".

מתי? יום ב' ה-12.2 בין השעות 11:00-13:00

איפה? בזום

כמה? 120 ₪ באהבה (ביט, פייבוקס ודומיהם)

החומרים: עט, דפי A4, טוש פרמננט שחור ומרקרים צבעוניים (4-5 צבעים)

בואו וביחד נגביר את האנרגיות של אהבה עצמית!

בינתיים, עד שניפגש, שולחת איחולים חמים של אהבה עצמית.

מרסיה בריר 💜 

מנחה לשינוי חיובי ולצמיחה אישית עם כלים יצירתיים
0505919599

===> סדנאות נוירוגרפיקה תאריכי פברואר 2024 

==> לחוברת במתנה "10 פעילויות יצירתיות לשינוי חיובי",


2 תגובות:

  1. אנונימי06 פברואר, 2024

    תודה מרסיה על דבריך להזכיר לי שאפשר גם לחגוג יום אהבה עצמית - את ממש השראה עבורי
    אל תשכחי לתת לעצמך גם חיבוק חיבוק ממני שרה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה החמה והמפרגנת, שרה היקרה. ביחד נעלה את תדר האהבה העצמית.
      שבוע טוב ומיטיב, יקירתי♥

      מחק

תודה על תגובתך.
מרסיה