29 אוקטובר 2011

איך לתבל את שגרה החיים שלנו בשמחות קטנות

היום הוא סוף השבוע הראשון של "אחרי החגים".
איך היה לך לחזור לשגרה? הרגשת עייפות? בדקת בלוח השנה מתי החג הבא? מחכה לחופשה הבאה? היום ראיתי שמוכרים סופגניות בסופר. זה אומר שחג החנוכה עוד מעט מגיע...ויחד עם הסופגניות מגיעות ארוחות החג, חופשה, בילויים וכד' וידוע שתמיד אחרי החג – מגיעה החזרה לשגרה...
אני מזמינה אותך לחגוג את החזרה לשגרה ולהנות ממנה. לתבל את שגרת החיים בשמחות קטנות כדי לשמור על גישה חיובית עד לחג הבא ובעיקר לחיות את החיים.
לא אומר לך מה לעשות ואיך לעשות, פשוט אספר לך מה אני עושה כדי לתבל את שגרת החיים שלי בשמחות קטנות ולהנות. למה שמחות קטנות? כי בצורה כזו נוח לי להתרגל להכנסת שינויים לחיי ולהתמיד בהם. 
הנה השמחות הקטנות שלי שמתבלות את שגרת חיי:

כבר הרבה זמן אני אומרת לעצמי בוקר טוב ומחייכת מול המראָה (עוד לפני צחצוח השיניים). השנה, נתתי לזה שם: מבחן המראָה של מרסיה. במבחן הזה יש רק הצלחות. ואם שוכחים? יש מועד ב' בערב או למחרת בבוקר. ככה אני מתחילה את היום שלי. זה עושה לי טוב ולא נדרש ממני מאמץ מיוחד, אז למה לא? האם כבר הכנסת לחייך את מבחן המראָה של מרסיה? ניתן לקרוא עוד ברשומה שכתבתי בינואר השנה.

השנה, כשאני קובעת מטרה ו/או יעד לעצמי, אני עוצרת ורושמת ביומן. עבורי, קביעת מטרות ורישום ביומן שווה להכנסת שינוי ענק לחיי וזה נושא לרשומה אחרת כי ברשומה הזו, אני עוסקת בתיבול השגרה בשמחות קטנות. לדוגמה: אני רוצה לתבל את השגרה שלי בהוספת הליכה לים פעם בשבוע. המטרה היא קטנה, ניתנת לביצוע (מבחינתי) ולמדידה. היא מניעה אותי לבצע פעילות גופנית ומוסיפה לאיכות חיי.  אני יודעת מנסיון העבר -שאחרי ההליכה ארגיש נהדר. אז, פתחתי את היומן שלי וקבעתי עם עצמי שעת הליכה לים  בימי שלישי (או חמישי) בשעה 17:00. הוספתי שמחה אחת לתיבול השגרה שלי.
שמחה שניה לתיבול השגרה שלי היא צפיה בסרט לפחות פעם או פעמיים בחודש. אני פותחת את היומן ורושמת, כי אני יודעת אם זה לא רשום – זה לא מתקיים. ואני אלופה במציאת תירוצים, מוכר לך?
שמחה חדשה שמתבלת את השגרה שלי מאז ה-31 לאוגוסט השנה נקראת אביגיל, נכדתי. אני קובעת פגישה עם נכדתי כי אני מתגעגעת אליה ומתאימה את עצמי אליה ואל הוריה. אחלה שמחה שמתבלת את השגרה שלי.
אני משאירה גם מקום לספונטניות בשגרה שלי. נסיעה לצפון עם הבעל והאורח שלו מחו"ל? או צפיה בסרט שהבת ערכה ומשתתף בפסטיבלי סרטים ואף זכה במקום הראשון (קולולו)? או לאכול המבורגר בצהרים עם הבן? או ללכת לים עם הגיסה? ללכת להפגנות? להשתתף בקבלת שבת במאהל נורדאו? לנסוע לקיבוץ לבלות עם חברה טובה בבריכה? ועוד שמחות קטנות שמתבלות את השיגרה שלי.
היום, יום שישי הראשון של "אחרי החגים", אני מתבלת את השגרה שלי בכתיבת שורות אלה במיוחד עבורך שמלווה אותי בדרך. 
כל שמחה קטנה שמתבלת את השגרה שלנו ועושה את החיים שלנו לנעימים יותר. שווה לנסות ולהתנסות!

מאחלת לך סוף שבוע מלא בשמחות קטנות לתיבול השגרה.

להתראות ברשומה הבאה,

מרסיה

8 תגובות:

  1. אני מסכימה עם כל מילה. נהניתי מאוד לקרוא. אנסה את תרגיל המראה :)

    השבמחק
  2. הי נעמה! אשמח לשמוע על ההתנסות שלך עם תרגיל המראה.

    השבמחק
  3. ויקי לביא29 אוקטובר, 2011

    היי מרסיה, שבת שלום. ראשית אני ממש שמחה שאת שולחת לי מיילים, לא תמיד אני פנויה להציץ ולהגיב, ואת בכל זאת מתמידה!!!! פתחתי את הלינק ומול עייני פרחים מדהימים שהאירו את פני בחיוך (אני בטוחה בכך ללא מבט במראה:-)... ואח"כ את פשוט מזכירה לי דברים שרציתי לעשות ולא עשיתי!!! את זוכרת את הרשימה שעשינו בתחילת השנה (רשימת המטלות/רצונות שסמדר אמרה לנו בזמנו להכין לעצמנו)? אז, בשנה ההיא, זה עבד, אבל לא במלואו, והשיטה הזאת לרשום ביומן כל-כך ברורה, אבל לא עשיתי אותה, עכשיו מיד רשמתי לעצמי כמה דברים, למרות שהיומן כביכול מלא, תמיד אפשר להכניס משהו שאורך שעה,שעתיים ואפילו שלוש.... פעם בחודש!!!! , אוהבת, תודה ובהצלחה.

    השבמחק
  4. הי ויקי!
    בשביל זה יש חברות - כדי לתזכר.
    מה הוספת ביומן שלך?
    בהצלחה:)

    השבמחק
  5. מרסיה יקירתי,
    אהבתי את הכתבה,אם את מרשה לי לקרוא לזה כך היא בהחלט מתובלת והחיוך שקורן מתמונתך מעיד על התיבולים בחייך... תמיד כיף ללמוד ממך תמשיכי להעשיר אותי. אני גם מתבלת את חיי נתחיל ביום הולדתי שחל היום, תיבול מעניין אה... והספורט שאני עוסקת שמעשיר את שיגרתי והופך אותי למאושרת ושמחה. ועוד כל מיני תיבולים קטנים אך משמחים שדורשים אומץ (כמו שאמרה סמדר במייל שלה) למי שקראה.

    השבמחק
  6. נעמי היקרה! איזה כיף שאני יכולה לשמח אותך ביום הולדתך. המשיכי לתבל את שגרת חייך ויחד נשמח ונצמח.
    חיבוק

    השבמחק
  7. נהדרת מרסיה יופי של פוסט אני מאד אוהבת. את מוזמנת לקבל ממני פוסטים, וידאו וכל המטעמים שלי. שבת שלום שרונה

    אבצע תרגיל המראה ואשתף את אושר שהכרת
    שעדיין סקרו לדעת את מוצאך
    ביי
    שרונה
    harmony1@netvision.net.il
    מוזמנת לבקר אצלי בבלוג www.harmony-vision.net
    חיבוק

    השבמחק
  8. הי שרונה! איזה כיף שאהבת ותודה.
    אשמח לשמוע איך אושר עובר בהצלחה את מבחן המראה.
    לגבי המוצא שלי...הוא יצטרך קצת להתאמץ. אל תגלי לו:)
    חיבוק

    השבמחק

תודה על תגובתך.
מרסיה