09 אוקטובר 2012

היום, כולנו חוזרים לשגרה של אחרי החגים...


היום, כולנו חוזרים לשגרה!
איך ההכנות שלך לחזרה לשגרה?
האם התכוננתי לשגרה שכולם מדברים עליה? האם אני מוכנה לחזור לשגרה?
התשובה האוטומטית שלי היא –לא! התשובה היצירתית שלי היא – כן!
מבולבלים? גם אני... אבל, אנסה להבהיר לי ולכם את המחשבות שלי...
רק לפני זמן קצר, המלצתי על תרגיל מצויין לשחרור מתחים לקראת ארוחות החג והמפגשים המשפחתיים. "תרגיל גישות חיוביות" לשחרור מתחים יעזור לכם לחזור בשלווה לשגרה של אחרי החגים.

אבל, היום, כשכולם חוזרים לשגרה, שוב מרגישים  את המתח באוויר...
כעצמאית, התחלתי לשאול את עצמי "האם אצליח לחזור בקלות לשגרה של אחרי החגים???
 והאם אני כבר מוכנה להגשים את ה"תשליך האישי" שלי "להיות יותר מאורגנת (להפוך כל ארגון לחוויה).
האם אני מוכנה לחזור לשגרה?

אני בוחנת את עצמי. והפעם, אני מבקשת לשתף אתכם בקשיים ובפחדים העולים בי בתקופות המעבר השונות ובדרכים שאני בוחרת להתמודד איתם.
אני מודעת שבתקופות מעבר, פחדים וקשיים צצים וזה בסדר, וזה "נורמלי"...
כל "שגרה", כל "יציאה משגרה" וכל "חזרה לשגרה" מלווה במתח, בפחדים ובקשיים. 
זה ידוע וזה מורגש.
השאלה, שצריכים לשאול היא "מה אנחנו עושים עם זה?", "איך אנחנו מתמודדים?"... "כמה זמן אנחנו נשארים במצב הזה?"...
כיום, אני יכולה לומר לכם שאני נמצאת בתקופת מעבר! אני נמצאת בין לבין...מרגישה מתח, פחדים וסימני שאלות רבים בתחום העסקי שלי! 

אני מרגישה כמו הנכדה המהממת שלי שנמצאת בשלב שבין זחילה להליכה. 
היא זוחלת בבטחה ומהר ומתחילה לגלות את שיווי המשקל שבעמידה. 
היא נעזרת בשולחן או בכל דבר אחר המאפשר לה לעמוד. 
היא עושה את צעדיה הראשונים באופן עצמאי ובקצב שלה. 
שלבי ההתפתחות של תינוקות הוא סיפור מדהים וכדאי ללמוד מהם! 
לא ביום אחד תינוק מתחיל לזחול או לעמוד. 
זו תוצאה של זמן הכנה של שרירי הגוף, למידה של תנועה חדשה וטיפוח של כישורים ומיומנויות חדשים. כהורים, אנחנו גם עוזרים לו במעברים בין שלב לשלב.  

כאן אני נמצאת...במעבר בין שלב לשלב! 
כאן, במעבר הזה, הפחדים, הקשיים והכאבים צצים ומופיעים.
אני יודעת שאני יכולה ללכת ליעוץ או לאימון עסקי.
אבל, כיוון שאני מכירה את עצמי, אני יודעת שכדי לעבור לשלב הבא שלי, עלי לעבד את הכאבים שלי כדי להעז לעשות את הצעד הראשון הבא...
אני צריכה "לחוש בקושי" כדי לצמוח. 
רק כשאני חשה בקושי, אני מצליחה לזהות ולראות הזדמנות של צמיחה.  
האם מוכר לך על מה אני מדברת?

המקום הזה "כואב" ושואב ממני הרבה אנרגיות. 
למעשה, זו התגובה האוטומטית (שמפעילה את המוח ההשרדותי), אליה התכוונתי בהקשר להכנות שלי לקראת החזרה לשגרה. יש קושי – יש פחד- יש כאב!
כשאני מצליחה לזהות את תחושת ה"כאב" וה"קושי" הזה, אני כבר לא מפחדת לשים את כל הפחדים והכאבים שלי -  "על השולחן" ולנהל איתם דיאלוג או דיון או אפילו ויכוח. 
כאמור, אין לי מה להפסיד. אני במילא "שורפת" אנרגיות! 
זהו השלב בו אני שואלת וחוקרת את עצמי, 
מחפשת בתוך תוכי את הסיבה לכל הפחדים בנושא המסויים 
ומה היא הסיבה שההתמודדות כל כך קשה לי...

כאמור, הכל פתוח וגלוי ופתאם - כבר לא כל כך מפחיד... 
אני מתיידדת עם הפחדים שצצו והעוצמה פוחתת.
זהו השלב בו התגובה היצירתית שלי (המוח החושב) נכנסת לפעולה. 
זהו השלב בו אני חושבת...איך אני הופכת את הפחדים, את הכאב ואת הקושי להזדמנות לצמיחה. 
נכון, אין פתרונות קסם! זו עבודה קשה.
 זהו חיפוש אחר דרכים מגוונות, זו בחינה מדוקדקת מה מתאים עבורי בשלב הזה של חיי. 
שוב, הכל פתוח וגלוי!
המלצה חמה שלי: אל תפחדו לבחון את הקושי שאתם חשים, נסו להתעמת איתו ולהתיידד איתו... 
ככה צומחים. זה נכון לגבי כל קושי! תזכרו שצומחים מתוך הקושי.
נכון שזה לא קל! זה דורש מאתנו אנרגיות, עבודה, אומץ, תעוזה ועוד הרבה דברים... אבל כדאי!
אבל, גם הפחדים שלנו שורפים לנו אנרגיות, מעכבים אותנו, מפריעים לנו בדרכנו...לא?

אני מודה לפחדים שלי. אני כבר לא מפחדת להתעמת ולהתיידד איתם. 
נסו גם אתם. אין לכם מה להפסיד. ואם תרצו תמיכה – אני כאן!

ואם "לבזבז" ארנגיות – אז, כדאי לתעל את האנרגיה לחשיבה על פתרונות יצירתיים למיגור הכאב והקשיים. לא ככה?

התחום העסקי נמצא על הכוונת של הפחדים שלי. 
הם עולים וצצים בי כל פעם כשאני עוסקת בפיתוח העסק שלי. 
הפחדים מופיעים ואני משחררת אותם. כל פעם מחדש!

הפעם, לצד שחרור הפחד, אני מזמנת מטרה חדשה לחודשים הקרובים בתחום העסקי: 
"אני הופכת כל ארגון לחוויה"
כלומר, אני הופכת את הפחד שלי להזדמנות לצמיחה. מעניין, לא?

אני בוחרת למקד ולדייק את המטרה, עם בייבי סטפס (צעדי תינוק), 
באמצעות סימון תוצאות ביומן ולו"ז משוער.
אלה הם הכלים שאני מגייסת לעזרתי כדי להצליח להתיידד עם הפחדים שלי ולצמוח מתוך הקושי!  

ברשומה הזו, השתמשתי במילים כואבות כמו פחדים, קושי וכאב, כי זהו השלב בו אני נמצאת.
זו דרכי להתמודד ולהתיידד עם הפחדים שצצים. 
בזמן כתיבת שורות אלה, הרגשתי מתח בכל גופי ובטני התהפכה כמה פעמים. 
במהלך הכתיבה, אני מצליחה לארגן את המחשבות שלי, לעשות בהן סדר ולהוציא אותן לפועל באמצעות הרשומה הזו. 
לקראת סיום הכתיבה, כבר הרגשתי הקלה כי התמונה התבהרה. 
הפחד והכאב מתחילים להתפוגג ובמקומם מתחילה לצוץ תמונה עם תוצאות
 ודרכי פעולות אפשריות. אני עושה את דרכי מלחץ להצלחה. 

התובנה שלי, במסעי לשחרור מתחים לקראת החזרה לשגרה של אחרי החגים,
 היא במקום "לשרוף" אנרגיות עם הפחדים והקשיים, 
אשקיע את אותה כמות של אנרגיה בעשיה ובפעולות אפשריות להגשמת המטרה שלי. 
עניין של גישה! של החלפת ה"דיסק" במוח! של עשיה לקבלת תוצאות!  

היום, כולנו חוזרים לשגרה של אחרי החגים. 
יהיו מי שימצאו בה, המוכר והנוח ואחרים ימצאו בה קושי והזדמנות. 
אני מוצאת את התעוזה להיות במעבר בין שלב לשלב ולהתקדם בקצב שלי.  
אל תפחדו ותעזו לבחון את התחושות שלכם. 
זכרו איזו  תעוזה יש לתינוקות בשלבי ההתפתחות השונים שלהם.
מאחל לך חזרה לשגרה נינוחה!
להתראות ברשומה הבאה,
♥מרסיה

2 תגובות:

  1. מרסיה יקרה, יש כאן חומר להעמיק בו לפחות עד סבב החגים הבא. תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. מירה היקרה!
      נכון, יש הרבה "חומר" לטיפול.
      כך שיש לנו הרבה זמן "שגרה" עד החג הבא - חנוכה או פסח?
      הולכת לעשות סדר עדיפויות...
      ולהתעמק בסוגיות שהעליתי. את מצטרפת?
      יקירתי, תודה על התגובה.
      ניפגש כאן או בפייסבוק:)
      מרסיה

      מחק

תודה על תגובתך.
מרסיה