22 מאי 2013

שינויים בקלות ובלי דרמות


העיסוק בחוסר הוודאות חשף בפני נושא שהתחמקתי לעסוק בו באופן ישיר – תהליכי שינוי!
למה שינוי כל כך מפחיד? למה כל כך קשה לשנות/להשתנות?
למה שינוי כל כך כואב? שינוי נכפה או שינוי יזום- מה עדיף?
למה תהליכי שינוי לא קורים אצלי בקלות ובטבעיות, כמו בטבע?
למה אני לא מקבלת שינויים בקלות? למה אני חשה התנגדות?
ואם השינוי הוא מרגש או מאתגר, האם השינוי יתרחש בקלות?

אין לי תשובה חד-משמעית אבל כבר מספר שנים שאני חווה שינויים...והרבה! חלקם נכפים וחלקם אפילו יזומים.
אצלי השינויים קורים לאט – כזו אני! ואולי זו רק תחושתי... ואצלך?
כל שינוי מבהיל את המוח והמוח מתבלבל. כשהמוח שלי מתבלבל, אני יוצאת מאיזון וכל הפחדים קופצים החוצה...וזה ממש לא כיף!!! זה מוכר לך?
אז, למדתי לעשות צעדים קטנים בעתות שינוי כדי לא להבהיל את המוח שלי עם צעדים דרסטיים...
ומה עכשיו, בעידן החדש, בעידן של חוסר וודאות כששינויים מתרחשים בקצב הולך וגובר?
איך עושים שינויים בקלות ובלי דרמות?
פתחתי את ארגז הכלים שלי.
ראיתי ששיטת קינסיולוגיה החינוכית ותרגילי מוח לימדה אותי להקשיב לעצמי, לשים לב לתחושות גופי ולרגשותיי. קיבלתי כלים פרקטיים לשמור על תקשורת זורמת בין המוח-הגוף והרגשות שלי ולהגיע לאיזון והרמוניה ביניהם תוך שחרור מתחים ופחדים כדי שאצליח לבחור ולהגשים.
ראיתי גם ששיטת תטה הילינג, פתחה לי דלת לאינטליגנציה הרוחנית שלי והעשירה את ארגז הכלים שלי במימד הרוחני המאפשר לי לבחור ולברוא מצב חדש, טוב יותר עבור עצמי...התחלתי להבין "על אמת" שאני בוראת ומגשימה את המציאות שלי, בקצב המתאים לי, בקלות ובלי דרמות! אני נרגשת מהחיבור בין שתי השיטות שמצליחות לנתב אותי לתובנות ולעשיות חדשות.
כן, עליתי מדרגה...ולא הרגשתי התנגדות ולא כאב. זה מרגיש לי שונה אך די טבעי...
נכון, אני מרגישה עצב, גם זה טבעי, כי אני נפרדת מדפוסים ישנים שלי, מ"חברים ותיקים" שליוו אותי הרבה שנים וכיום הם כבר לא משרתים אותי. משחררת אותם באהבה...

אני מתאימה את התדר שלי עם התדר של העולם החדש. אני לומדת לעשות שינוי בקלות ובלי דרמות. אני מעשירה את ארגז הכלים שלי בידע ובכלים פרקטיים תוך כדי התנסות אישית. זה מדהים!  
אני צועדת בצעדים קטנים ובוחרת לעשות שינויים בקלות ובקצב שלי, בדיוק כמו כפי שמתאים לי.

מרגיש לי בטוח ללמוד וללמד איזון והגשמה בתהליכי שינוי ובתקופות של אי ודאות בדיוק כמו בטבע! אני בעד תהליכי שינוי בקלות ובלי דרמות. ואתם?
"בחוסר הוודאות של המחר, בחר/בחרי במה שעושה אותך מאושר/ת היום!"

בברכת שינוי בקלות ובלי דרמות,

חיבוק,
♥מרסיה

4 תגובות:

  1. אנונימי23 מאי, 2013

    מרסיה היקרה,
    אהבתי את מה שכתבת ואת האופן
    שבו את לומדת ומלמדת להתמודד עם שינויים
    בחיים. אני מסכימה איתך שהכי חשוב ללמוד
    להינות מההווה. ממה שיש לנו כאן ועכשיו
    ולא להרגיש החמצה בגלל מה שהיה
    יכול להיות. להינות ולהעריך את מה שהחיים
    והיכולות שלי מאפשרים לי ברגע זה.
    זיוה

    השבמחק
    תשובות
    1. זיוה היקרה!
      תודה על המילים החמות
      ועל התמיכה שלך♥
      אני בעד הצעתך: להמשיך להינות ולהעריך את שהחיים מעניקים לי ברגע הזה.
      חיבוק להמשך יום נעים
      מרסיה♥

      מחק
  2. מרסיה אהובה
    איך שהוא את תמיד כותבת על מה שאני מתעסקת איתו ממש הרגע.
    למדתי הרבה על "שינוי" בשנים האחרונות
    וגם למדתי את ה"איך".
    איך אני קיימת ומתקיימת בו - בשינוי
    ובעיקר איך לא.
    מוקירה את מילותייך אבל חייבת לומר,
    שהן מחוללות בעיקר היכן "שלא".
    למדתי ששינוי אינו מבהיל את מוחי,
    הוא רק עוצר אותו, לפעמים מקפיא דום,
    דורש את הזמן שלו עד הסוף וללא הנחות,
    דורש הסתגלות ללא פשרות וללא הפרעות מבחוץ.
    למדתי שכל העצות הטובות, הסדנאות והתורות
    המתוחכמות ואולי אפילו חכמות - אותי מבלבלות יותר
    ואז... צעדים קטנים, מוטלים בספקות גדולים
    וקופאים על שמריהם.
    למדתי גם שיש דפוסים בחיי שביזיתי
    והמה ששומרים עלי דווקא - ומכירים אותי הכי טוב.
    למדתי מרסיה את עצמי - מבפנים ובטמפו של רוחי ובטני
    וזה העיקר.
    כשידעתי את כל אלה, יכולתי לנשום שוב... ולאט
    בקצב שלי, ללא ביקורת ובעיקר, ללא תלות והשוואה
    וללא ריגשי אשם.
    בשבילי, השינוי הוא אני ואשרוד אותו, כשאהיה לבד עם עצמי.
    חרשת להכל מלבדי.
    אוהבת לקרוא אותך יקרה שלי
    את השיר שכתבתי שבוע שעבר בדיוק על זה
    אשלח אליך באופן אישי.
    אוהבת אותך
    גל-יה

    השבמחק
    תשובות
    1. גל-יה האהובה!
      אני מאד שמחה שהכרנו...אכן, אין מקריות ביקום.
      אוהבת את כתיבתך ודרך מחשבתך.
      אני שמחה שאת חולקת עימי את חוויותיך בדרך.
      לכל אחד ואחת - שביל ייחודי לו ואת הקצב שלו.
      אני מעריכה את שיתופך כאן ומודה לך על כך!
      אבקש ממך לזכור, כשאת בשינוי, אל תהיי לבדך...
      אני כאן עבורך וחברות נוספות תמיד לצידך...
      אוהבת אותך
      מרסיה

      מחק

תודה על תגובתך.
מרסיה