20 ספטמבר 2015

לחיי האושר והמחשבות החיוביות בשנה החדשה

"כיצד חשיבה חיובית יכולה לחדד את היכולות והבריאות".
 מאמר זה מסכם מחקר של ברברה
פרדריקסון מאוניברסיטת צפון קרוליינה, פסיכולוגית מוערכת ביותר בתחום הפסיכולוגיה החיובית. מחקרה מספק תובנות מפתיעות בנוגע לחשיבה חיובית ולהשפעתה על היכולות שלנו.

הדברים עשויים להיות מוכרים ויחד עם זאת, כדאי שנכיר חלק מהממצאים שגילתה פרדריקסון במחקרה, ואת הדרך היעילה ביותר להשגת השאיפות בחיינו.

הנה עיקרי הדברים מתוך המאמר: 
מה מחשבות שליליות עושות למוח שלכם
רגשות שליליים מצמצמים את המחשבות שלכם.
רגשות שליליים מונעים מהמוח שלכם את היכולת לראות את האפשרויות הרבות שנמצאות סביבכם

מה מחשבות חיוביות עושות למוח שלכם
כשחווים רגשות חיוביים כמו אושר, סיפוק או אהבה, רואים יותר הזדמנויות בחיים.
רגשות חיוביים פותחים את המוח לאפשרויות חדשות.

כיצד חשיבה חיובית עוזרת לבנות מיומנויות חדשות
היתרון המשמעותי ביותר של הרגשות החיוביים הוא שיפור היכולת ללמוד ולפתח מיומנויות שבהן ניתן להשתמש בשלב מאוחר יותר בחייכם.
בעזרת משחק והנאה, דברים שילדים עושים הרבה יותר מאתנו המבוגרים, הם זוכים ברגשות חיוביים רבים שעוזרים להם לבנות מיומנויות בצורה יעילה ובעלת ערך רב לחיי היומיום שלהם.
רגשות חיוביים עוזרים להרחיב את האפשרויות הקיימות שבראשנו, אשר בתורם עוזרים לנו לבנות מיומנויות חדשות ומספקים משאבים לקבלת כלים רבים יותר בהמשך החיים.
המחקר של פרדריקסון מעלה אם כך שאלה חשובה מאוד עבור כולנו: אם חשיבה חיובית מסייעת להרחבת האפשרויות שלנו ולבניית מיומנויות, כיצד אנו יכולים לגרום לעצמנו לאמץ גישה חיובית? 
כיצד לשפר את החשיבה החיובית בחייכם
מדיטציה - האנשים שעשו מדיטציה מדי יום הציגו מודעות רבה יותר, חוו  תחושת מטרה משמעותית בחיים, שיפרו את היכולות החברתיות שלהם ואף הפחיתו סימפטומים של מחלות מהן סבלו.
כתיבה - כתיבה על חוויות חיוביות כדי לשפר אפילו את הבריאות שלכם בטווח הארוך.
משחק - תנו לעצמכם הזדמנות ליהנות, לחייך ולחוות רגשות חיוביים בדיוק כמו ילדים קטנים, מה שיגרום לכם לחייך ולשפר את בריאותכם הנפשית והגופנית.

אז מה בא קודם: אושר או הצלחה?
אין ספק שאושר נוצר כתוצאה מהצלחה והשגת המטרות והשאיפות שלנו. אך לעתים קרובות, אנחנו טועים וחושבים שאושר הוא תמיד תוצר של הצלחה.
מצאו דרכים להיות מאושרים יותר בחייכם כעת, בין אם באמצעות מדיטציה, כתיבה, משחק, נגינה או כל דבר אחר שמעלה לכם חיוך על הפנים.
תקופות קצרות של רגשות חיוביים יעזרו לכם לראות את האפשרויות הרבות שיש לכם בחיים ולפתח מיומנויות שיהפכו לכישרונות בטווח הארוך. הכניסו אושר לחייכם והמוח שלכם כבר יעשה עבורכם את השאר.
הכניסו אושר לחייכם והמוח שלכם כבר יעשה עבורכם את השאר.
בעצם, מי לא רוצה להיות מאושר/ת? הרי, כולנו רוצים להיות מאושרים!
ומה אנחנו עושים כדי להיות מאושרים?
האם אנחנו עושים מדיטציות?
האם אנחנו כותבים את החוויות החיוביות שלנו או שהן חולפות להן כלא היו??
האם אנחנו משחקים ופוקדים את הגינה השכונתית כדי להתנדנד ולהנות כמו הילדים? ובעצם לחוות רגשות חיוביים?


בטח אתן/ם שואלות/ים מה אני עושה כדי להרגיש אושר? מה אני עושה גורם לי אושר?
אז, ככה
  • התחלתי לקפוץ על חבל (דילגית). כן, זה לא קל אבל מהנה;
  • הצטרפתי לחוג חברתי חדש;
  • חזרתי ליצור ולצייר.
בעת ביצוע הפעילויות האלה, אני שמחה. הגוף שלי מרגיש את השמחה ומאותת למוח ששומר את החוויה החיובית. בשיטת תרגילי מוח, זה הזמן לביצוע תנועת עיגון (תנועה פיזית-גופנית) כדי שהגוף יזכור בעתיד את התחושה החיובית והנעימה. יש!!

ומה אתכן/ם?
כתבו לי מה אתן/ם מתכוונות/ים להוסיף לחיים שלכן/ם בשנה החדשה כדי להיות מאושרים. הכתיבה שלכן/ם אלי תיצור מחוייבות. כמו שאני שיתפתי אתכן/ם בעשיה החדשה שלי שגורמת לי לאושר.

מאחלת לכן/ם מכל הלב שפע של אושר בשנה החדשה.
אני כאן כדי לענות על כל שאלה.

הסדנאות שלי חוזרות בקרוב כי הן גורמות אושר לי ולמשתתפות/ים.
חגים שמחים ומאושרים