25 אוקטובר 2018

מחברות האושר שלי ותרגיל יומי להגדלת האושר בחיינו


מי לא רוצה להיות מאושר/ת?

אתמול סיימתי את המחברת השניה שלי "לבחור באושר".
מחברת בה אני כותבת כל יום לפחות 3 דברים טובים שקרו לי במהלך היום.
היום התחלתי מחברת חדשה.


כשקניתי אותה, המחברת הירוקה, חשבתי שהיא מיוחדת ומתאימה למטרה שלי, אבל טעיתי...
אני לא יכולה לשרבט על העטיפה ושורות הכתיבה משום מה הן צפופות .
אמרתי לעצמי, כמו בחיים, נמצא פתרונות לשיפור המצב/המציאות.

ואכן, מצאתי... כשהתחלתי לכתוב במחברת ונהיה לי מאד צפוף ("לתפוס מקום" זה אחת האמונות המגבילות שהבנתי שאני סובלת ממנה עוד מילדותי...אבל על זה, בפעם אחרת)
 אז, החלטתי לקפוץ שורה בזמן הכתיבה. פשוט, לא?
 ולגבי השרבוט בעטיפה, אחפש פתרון ואכין עטיפה מיוחדת בהזדמנות... 
מבטיחה לשתף אתכן-ם כשהיא תהיה מוכנה.

יש לי וידוי אישי... אני גאה בי שאני עדיין מתמידה בכתיבת הדברים הטובים שקרו לי במהלך היום.
רק על זה מגיע לי כל הכבוד! יש!!

הכתיבה במחברת האושר שלי היא טקס ה-יש שלי!!! 
זה מעין טקס הוקרות תודה על דברים טובים שקורים לי או למשפחתי במהלך היום וגם כתיבת הודיה על מה שיש לי.

חשוב מאד לעצור ולשים לב לדברים הטובים שקורים לנו במהלך היום.

לרוב, אנחנו מדגישים תשומת לב, זמן ואנרגיות לדברים השליליים שקורים לנו. 
אנחנו מדברים עליהם, משמיעים לכל אחד ואחת שמוכן/נה להקשיב, 
ואנחנו נהנים לטחון את הנושא השלילי... 
והוא, שנהנה מתשומת לבנו, הולך וגדל, צומח וצומח... 
"כי האנרגיה זורמת לאן שתשומת הלב מופנית." (הנחת יסוד NLP).

אז, די!! 
כי אם משהו צריך לצמוח ולהתרבות, הם אותם הדברים הטובים שקורים לנו, לא?

הדברים השליליים, הסבל, הכאב, התסכול וכד' הם חלק מהחיים אך הם אינם התמונה המלאה. קורים לנו גם דברים טובים, מרגשים ומלהיבים בחיינו. 
אבל, כשטוב לנו, אנחנו פשוט ממשיכים הלאה, לא ככה?

בואו לתת לדברים הטובים בחיינו יותר מקום ויותר תשומת לב.

איך נעשה את זה
הוקרת הטוב היא אחד הכישורים של אנשים מאושרים, טוענים הפסיכולוגים רוברט אמונס ומייקל מקלאו במחקרם וזה גם תורם לאושר ולאיכות החיים שלנו.

מחקרם כללו שתי קבוצות: קבוצה אחת כתבה 5 דברים טובים שקרו להם באותו היום 
והקבוצה השניה, כתבו מהם עשו באותו היום.

החוקרים גילו שהקבוצה שכתבה את הדברים הטובים, למדו להעריך את מה שקורה להם בחייהם והיו מאושרים יותר, יותר נמרצים, יותר אופטימיים, יותר נדיבים והיו חולים פחות לעומת הקבוצה השניה, שכתבה מהם עשו באותו היום.
מעניין...
כשאנחנו מחפשים על מה להודות, אנחנו מפעילים ומתרגלים סגנון מחשבה חדש.
אנחנו מתחילים לשים לב לדברים הטובים שקורים לנו וזה גורם לנו להרגיש טוב.
אנחנו נפתחים לעוד חוויות חיוביות והמעגל מתרחב ככל שמתאמנים על זה.
 גם אני מתרגלת את זה כל יום. וגם כותבת במחברת האושר שלי.

כשאנחנו מתחילים להעריך ולהודות על מה שיש ולא רק להתמקד במה שאין, 
אנחנו מלמדים את המוח שלנו צורה חדשה של חשיבה. 
נוירונים חדשים נצרבים במוח שלנו ויש חשיבות לתרגל כמו שחשוב לספורטאים להתאמן.

אז, קחו לכם מחברת ועט ותכתבו 5 דברים טובים שקרו לכם במהלך היום. 
אולי בהתחלה זה יראה לכם מוזר ואפילו תתקשו להיזכר ברגעים טובים, 
אבל אל תוותרו ולאט לאט תרגישו כמה כיף לכתוב אותם במחברת. 
ובמציאות, פשוט תתחילו לחוות הרבה טוב ותתחילו לחגוג את כל הטוב הזה שבחייכם. יש!!

זו לא קלישאה. 
היום, אני מתחילה את המחברת השלישית שלי. יש!!!
התחלתי את המחברת הראשונה ב26.10.2015, בדיוק לפני 3 שנים. 
איזה קטע, שבדיוק 3 שנים אחרי, אני מתחילה את המחברת האושר השלישית שלי 
וגם כותבת לכן-ם את זה...
אני מזמינה אתכם להצטרף אלי, לחוויה המרתקת הזו להגדלת האושר בחייכם.
זה לוקח כמה דקות... כמה דקות של אושר.
תנסו! זה מצליח!
זו כוס התה הטעימה ששתיתי בחברתה של בתי היום בבוקר :)

ואני כאן להבהרות, תמיכה, שאלות...

בברכת מוי אושר
מרסיה

הפוסט מבוסס על מאמר ב"הארץ" – "מחקר: התרגיל היומי שהופך אנשים למאושרים ובריאים יותר" בתאריך 20.6.2016 מאת יהודית כץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה