15 נובמבר 2018

"10 דרכים להיות חכם יותר"

זו הכותרת של פוסט, שכתב דניאל דוידזון בפייסבוק.
קראתי את הפוסט, אהבתי אותו והחלטתי לשתף אותו בבלוג שלי.

תוכן הפוסט מתאים לאהבה שלי לאתגרים ולשיפור העצמי.
אלה הן הצעות מעניינות לשיפור מני מיומנויות וכישורים שלנו.
מה דעתך עליהן?

אני מתחילה לתרגל את סעיף #1 ואת סעיף #7.

סעיף #1 - להיות בתשומת לב ולזהות שלמדתי דבר חדש בכל יום, זה נשמע לי מופלא.
מסקרן כמו לכתוב שלושה דברים שגרמו לי לאושר במהלך היום.
לשים לב, זה כל הסיפור...

סעיף #7 - ללמד אנשים אחרים את מה שלמדתי, הרי הייתי מורה ואני מנחה ומדריכה סדנאות. אני אוהבת ללמד ואני מסכימה שברגע שמלמדים אנשים אחרים, המידע שברשותינו מקבל פרספקטיבה אחרת. וזה אושר גדול!

אז, מה למדתי חדש היום? 
הקשבתי לוובינר (הרצאה אינטרנטית) בנושא של יצירת מוצרי ידע דיגיטלי והמרצה אמר ש"כל אדם הוא בעל ידע ושהעולם צמא לידע שלו." 
מה דעתך על הטענה הזו? אני מסכימה. 
כפי שדניאל כתב בפוסט שלו, שאלה הן 10 דרכים להיות חכם יותר והכוונה לחוכמת רחוב ולא חוכמת IQ .
ידע הוא לא רק השכלה פורמלית שלומדים בבתיה"ס ובאוניברסיטאות... ידע הוא הכישורים והמיומנויות שהאדם נולד איתם או שרוכש במהלך חייו.

ולגבי סעיף #7 אני אוהבת ללמד אחרים. אני עושה את זה כאן בבלוג שלי. 
במהלך השנים, הבלוג שלי התרחב והפך למגוון יותר.
הוספתי עבודות יצירה, NLP, לוחות חזון ועוד...
הסיבה היא כי אני אוהבת הרבה תחומים 
ואני באמת רוצה לחלוק אתכן-ם את מה שאני אוהבת ויודעת לעשות.

אשמח לקרוא מה דעתך על הפוסט של דניאל
ובנוסף, אני מאתגרת אותך 
ומזמינה אותך לפרסם כאן בבלוג שלי את הידע שלך,
כך שכולנו נלמד דברים חדשים.
ניתן ליצור קשר איתי במייל או בתגובה כאן למטה.

בהצלחה לכולנו ותודה,
מרסיה

**************************************************************************************************

הנה הפוסט של דניאל:


Daniel Davidzon
** פוסט מתוק חריף **
מוזמנים לשתף את החברים שלכם..
10 דרכים להיות חכם יותר (הכוונה לחוכמת רחוב ולא חוכמת IQ)
מספיק שתיישמו את 7 ו-8 ואתם כבר יותר חכמים 

1. תכתבו כל יום דבר אחד חדש שלמדתם - בהתחלה זה יהיה קצת קשה, כי זה דורש פוקוס מסוים אבל מה שיקרה אחרי שבוע בערך זה שאתם ממש תמצאו כל יום כל היום דברים חדשים וזה ירגש אתכם ויגרום לכם לקום בבוקר עם חיוך ענק על הפנים.
2. תכינו רשימת הצלחות - האנשים שלומדים הכי טוב הם האנשים שמרגישים שהידע שהם לומדים מביא להם תוצאות, רשימת הצלחות שבועית תתן לכם את ההוכחה שהידע שלמדתם שווה משהו.
3. נצלו את זמן ההפסקות שלכם - בעידן של היום כשאנחנו ב"הפסקה" אנחנו פשוט לוקחים את הפלאפון ובודקים את הפייסבוק\מייל\הודעות וכו' במקום להתעדכן על הזמן, חפשו מאמרים מעניינים, חומרים בתחומי העניין שלכם ונצלו את זמן ההפסקה לקריאה של אותם חומרים (באופן אישי אני צופה בסרטוני השראה)
4. שחקו משחקי חשיבה אחת לשבוע - משחקים כמו שח-מט, פאזלים, ברידג' ואפילו פוקר הם לא רק המון פאן, הם גם תורמים המון ללמידת אסטרטגיות, למידת אנשים וקבלת החלטות. מחקר שקראתי לפני שנה מספר שאחת המחשבות האחרונות של בני אדם לפני שהם מתים היא: "חבל שלא שיחקתי יותר" אז.. תחשבו על זה, או בעצם, תשחקו עם זה.
5. תנהלו שיחות על נושאים שאתם לא מכירים - היום הייתי בברית וישבתי ליד אדם מבוגר בין 65 שפתח שיחה על חנויות בגדים במיאמי, נכנסתי בעדינות לשיחה ושאלתי שאלות, התעניינתי וגיליתי עולם ומלואו, זה היה תענוג כי אין לי מושג גדול בבגדים ואני לא מכיר כל כך את השוק במיאמי, אני לא בטוח עדין במה השיחה תרמה לי אבל זה לא מה שמטריד אותי, אני יודע שמתישהו הידע הזה יהיה שימושי עבורי.
6. תקראו. נקודה.
7. תלמדו אנשים אחרים את מה שלמדתם, אין ספק שזה הטוב ביותר, אם תעשו את זה אני מבטיח לכם שפשוט מאוד תהפכו למגנט של מידע, זה גם יגרום לכם לרצות ללמוד כל הזמן וגם יגרום למידע שלכם לקבל פרספקטיבות חדשות.
8. תעשו דברים באופן אקראי, אי ודאות היא אחד הפחדים הגדולים ביותר של למעלה מ70 אחוז מהאוכלוסיה, אין ספק שעשיית דבר מה ללא ודאות דורשת אומץ ויוצרת למידה של דברים חדשים, אז... צאו לטייל במקום חדש, תקראו סגנון של ספר שמעולם לא קראתם, צפו בסרט בשפה שאתם לא מכירים, תאכלו משהו שלא אכלתם מעולם, סעו לעיר שאתם לא מכירים ותבלו שם יום שלם, תכירו אדם זר לחלוטין.
9. תלמדו שפה חדשה - מי שמכיר אותי טוב יודע שאני ממש אוהב שפות, אני מצליח לזהות למעלה מ20 שפות ודובר 3 שפות (האמת שהעברית שלי לא משהו אז בואו נגיד 2.5) לא שזה הרבה אבל זה בהחלט כיף! מפתח את המח ברמות מדהימות ותמיד טוב!
10. מדיטציה - כי אם לא ניתן למח שלנו מנוחה הוא לא יקלוט כלום! 

אוהב אתכם פייסלנד 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה