13 אפריל 2022

חירות- איך זה מרגיש לך?

 חג הפסח מתקרב וכולם מדברים על לצאת מעבדות לחירות.

ואני רוצה לגעת במושג ~ חירות...

חירות- איך זה מרגיש לך?

"מובנה של חירות – אחריות, ולכן רוב בני האדם חוששים ממנה" ~ ג'ורג' ברנרד שו.


האם חירות הוא הֲלָך רוּחַ ?

האם חירות הוא בחירה?

"כשאני מוותר על הרעיונות שלי לגבי איך החיים צריכים להתנהל, אז יש חירות בכל רגע." - בריאן אנדראס

האם המחשבות שלנו הן אלה שמשאירות אותנו בתוך הכלוב למרות שהכלוב פתוח לרווחה?

ועל החירות באמנות...

"ארבעת החירויות" של נורמן רוקוול.

הצייר נורמן רוקוול, צייר בשנת 1943, בזמן מלחמת העולם השניה, 

סדרה של 4 ציורים בשם "ארבע החירויות", 

בהשראת נאומו של הנשיא רוזוולט ב1941, 

אשר טען שישנם ארבעה ערכים דמוקרטיים שראויים לשמר אותם:

(משמאל לימין) חופש הדיבור, חופש פולחן, חופש ממחסור וחופש מפחד.

ארבעת הציורים מבטאים את ארבעת החירויות לפי נורמן רוקוול.

בציור "חופש הדיבור", אני רואה את דובר בעמידה המבטא את חופש הדיבור

ובציור "חופש הפולחן", אני רואה דמויות מגוונות המייצגות דתות שונות,

שמבטאות היטב את חופש הפולחן או חופש הדת.

אלה הם הציורים שהייתי מצפה לראות כביטוי גרפי לחירויות אלה.

בציורים "חופש ממחסור" ו"חופש מפחד", מרגיש לי דיסוננס בין הנושאים לבין ציור.

אולי זו רק הרגשה שלי.

עם זאת הייתי מצפה לראות ציורים יותר "קשים" המבטאים מחסור ופחד.

הציור "חירות ממחסור" משדר לי שפע במקום מחסור.

הציור "חירות מפחד" מעביר לי אוירה של רוגע ושלווה ולא של פחד...

ומה דעתך? 

איך זה מרגיש לך כשאת מתבוננות בציורי "ארבעת החירויות" של נורמן רוקוול?


בכל ארבעת החירויות האלה טמונים ערכים בינלאומיים החשובים כל כך לאנושות.

אך לצערי, הם לא תמיד מתקיימים במציאות...

לא תמיד בני האדם מקיימים אותן החירויות הנדרשות לעצמם ולאחרים.

מי יתן וחרויות אלה יהיו נר לרגלנו ונכבד אחד את השני

והעולם יהיה מקום טוב יותר לחיות.


תודה לך שהגעת עד לכאן

ואני מאחלת לך ולבני משפחתך, חג שמח

וחירות המתאים לך.🙏

מרסיה בריר 💜
מנחה לשינוי חיובי ולצמיחה אישית עם כלים יצירתיים
0505919599

***********************************

==> רוצה לקבל חוברת במתנה  10דרכים יצירתיות לשינוי חיובי.

==> רוצה לקבל השראה ליצירה בקבוצת וואטסאפ שקטה?




2 תגובות:

  1. תודה על פוסט נפלא על חרויות. כמו שאני מבינה בהקשר , חופש ממחסור , זה שפע , כי כמובן זה להיות חופשי ממחסור , לחיות בשפע. כנ"ל יש לנו חופש מפחד, כשאנחנו רגועים וניזונים מאהבת יקירנו. זה לתפיסתי , גם בהקשר של הציורים. שוב תודה רבה על השיתוף. חרות לכולנו בכל הדרכים ובכל הסגננות.

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שאהבת את הפוסט. תודה רבה!
      אני מסכימה איתך שלחיות בשפע זה החירות ממחסור. אך האם היינו מבינות שהציור עוסק דוקא בחירות ממחסור? אולי... תודה על תגובתך ובברכת חירות לכל אחת ואחד.
      מרסיה

      מחק

תודה על תגובתך.
מרסיה