‏הצגת רשומות עם תוויות חירות. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות חירות. הצג את כל הרשומות

24 אפריל 2025

חירות – כשאנחנו נדרשות לחשוב עליה מחדש. כולל תרגיל

 איך החירות מרגישה לך בתקופה הזו?

ואיך היצירה יכולה להיות עבורך כלי לתהליך אישי של חיבור מחדש אליה?



החודש חגגנו את חג החירות. ולצערי, החטופים שלנו עדיין לא כאן!

מצד אחד, חירות נדמית כמובנת מאליה—ערך בסיסי שקיים בעולם,

מצד שני, אנחנו חיות תקופה במציאות מטלטלת ומגלות עד כמה הערך חירות מורכב.

האם הזכות לחירות היא זכות טבעית של כל אדם?

האם חירות היא חופש פיזי, או שהיא גם היכולת להרגיש חופשיים בתוך עצמנו?

האם היא תלויה בנסיבות חיצוניות,

או שאפשר ליצור מרחב פנימי שמקנה לנו תחושה של שחרור גם כשסבבינו יש מגבלות?

אלה הן שאלות למחשבה ולהרחבת התודעה שלנו...


האמנות כמרחב חירות פנימית

יצירה, בכל צורה שלה—כתיבה, ציור, מוזיקה, תנועה, בישול, בנייה—היא דרך לגעת בחירות גם 

כשנראה לנו שהיא אינה קיימת במציאות החיצונית.

🎨 היצירה מאפשרת לנו לקחת בעלות על סיפורנו להוציא רגשות החוצה, לעצב מחדש את מה שאנו חווות, ולהפוך כאב או מחשבה לכוח שמניע וליצירה אסטטית.


✍️ באמנות אין חוקים מגבילים כל קו, כל מילה, כל צליל יכולים לבטא משהו עמוק שלא ניתן לומר במילים רגילות.


🕊 כשאנחנו לוקחות פסק זמן יצירתי עבורנו, אנחנו יוצרות מרחב שבו אנחנו יכולות לקבוע את החוקים, להעניק לעצמנו את החופש ללא תנאים וללא אישור מאף אחד.


הצעה לתרגיל – חירות דרך יצירה

אני מזמינה אותך לקחת רגע וליצור מתוך מחשבה על חירות עבורך בתקופה הזו:


🖊 כתיבה אינטואיטיבית הקדישו 5 דקות לכתיבה חופשית על מהי חירות עבורך, בלי לחשוב או לערוך. פשוט לכתוב ולתת לדף לקלוט את מה שעולה.

🎭יצירה ככלי לשחרור רגשי האם יש משהו שמעכב את תחושת החירות שלך? שרבטי או ציירי או צרי יצירה שתשחרר את מה שמורגש בפנים.

🎨 נוירוגרפיקה צרי ציור נוירוגרפי, עם קווים זורמים וצורות שמרגישות לך כמו שחרור פנימי עם שפע של עיגולי פינות. (לאלה שכבר התנסו בנוירוגרפיקה)

אם התחברת למה שכתבתי כאן, 

אשמח לקרוא בתגובה איך אתן חווות חירות בחייכן, 

איך היצירה עוזרת לך בימים אלה 

או אפילו לשתף כאן את היצירה שלכן—כי השראה היא תמיד מתנה.


נ.ב.: הציור למעלה, 👆זו יצירה של תרגול הכרת תודה ונוירוגרפיקה בנושא חירות,

 שהתקיים לפני שנה. השנה, המפגש הזה יתקיים במתכונת אחרת עקב יום הזכרון ויום העצמאות,

 המתקיימים בסוף החודש. 

תכתבו לי אם תרצו את ההקלטה של נוירו-הכרת תודה של חודש אפריל 2025.


תודה שהגעתן עד לכאן ומי יתן שהחטופים כבר יחזרו אלינו עכשיו!🙏

מרסיה בריר💜🎨

https://wa.me/972505919599

===> חנות שיעור מוקלט בנושא אהבה עצמית – הביטוי הנוירוגרפי

==> לחוברת במתנה "10 פעילויות יצירתיות לשינוי חיובי"

==> סדנאות נוירוגרפיקה עם מרסיה

13 אפריל 2022

חירות- איך זה מרגיש לך?

 חג הפסח מתקרב וכולם מדברים על לצאת מעבדות לחירות.

ואני רוצה לגעת במושג ~ חירות...

חירות- איך זה מרגיש לך?

"מובנה של חירות – אחריות, ולכן רוב בני האדם חוששים ממנה" ~ ג'ורג' ברנרד שו.


האם חירות הוא הֲלָך רוּחַ ?

האם חירות הוא בחירה?

"כשאני מוותר על הרעיונות שלי לגבי איך החיים צריכים להתנהל, אז יש חירות בכל רגע." - בריאן אנדראס

האם המחשבות שלנו הן אלה שמשאירות אותנו בתוך הכלוב למרות שהכלוב פתוח לרווחה?

ועל החירות באמנות...

"ארבעת החירויות" של נורמן רוקוול.

הצייר נורמן רוקוול, צייר בשנת 1943, בזמן מלחמת העולם השניה, 

סדרה של 4 ציורים בשם "ארבע החירויות", 

בהשראת נאומו של הנשיא רוזוולט ב1941, 

אשר טען שישנם ארבעה ערכים דמוקרטיים שראויים לשמר אותם:

(משמאל לימין) חופש הדיבור, חופש פולחן, חופש ממחסור וחופש מפחד.

ארבעת הציורים מבטאים את ארבעת החירויות לפי נורמן רוקוול.

בציור "חופש הדיבור", אני רואה את דובר בעמידה המבטא את חופש הדיבור

ובציור "חופש הפולחן", אני רואה דמויות מגוונות המייצגות דתות שונות,

שמבטאות היטב את חופש הפולחן או חופש הדת.

אלה הם הציורים שהייתי מצפה לראות כביטוי גרפי לחירויות אלה.

בציורים "חופש ממחסור" ו"חופש מפחד", מרגיש לי דיסוננס בין הנושאים לבין ציור.

אולי זו רק הרגשה שלי.

עם זאת הייתי מצפה לראות ציורים יותר "קשים" המבטאים מחסור ופחד.

הציור "חירות ממחסור" משדר לי שפע במקום מחסור.

הציור "חירות מפחד" מעביר לי אוירה של רוגע ושלווה ולא של פחד...

ומה דעתך? 

איך זה מרגיש לך כשאת מתבוננות בציורי "ארבעת החירויות" של נורמן רוקוול?


בכל ארבעת החירויות האלה טמונים ערכים בינלאומיים החשובים כל כך לאנושות.

אך לצערי, הם לא תמיד מתקיימים במציאות...

לא תמיד בני האדם מקיימים אותן החירויות הנדרשות לעצמם ולאחרים.

מי יתן וחרויות אלה יהיו נר לרגלנו ונכבד אחד את השני

והעולם יהיה מקום טוב יותר לחיות.


תודה לך שהגעת עד לכאן

ואני מאחלת לך ולבני משפחתך, חג שמח

וחירות המתאים לך.🙏

מרסיה בריר 💜
מנחה לשינוי חיובי ולצמיחה אישית עם כלים יצירתיים
0505919599

***********************************

==> רוצה לקבל חוברת במתנה  10דרכים יצירתיות לשינוי חיובי.

==> רוצה לקבל השראה ליצירה בקבוצת וואטסאפ שקטה?




12 אפריל 2019

אביב, התחדשות, פסח, אהבה, חמלה וחירות.


הבחירות מאחורינו...
גם החללית בראשית נחתה על הירח. לא בדיוק בצורה שקיוו, אבל היא נחתה.
וגם האביב כבר כאן J
התחדשות של העצים באביב
אני אוהבת את עונת האביב.
אני אוהבת את ההתחדשות של הטבע.

עניין ההתחדשות, הוא די מדבק, לא?
אם נשים לב טוב-טוב, נראה הרבה דברים מתחדשים.
מלבד הטבע המתחדש,
נוכל לשים לב שחברות וחברים מתחדשים בכל מני דברים ותחומים.
שלא נדבר על הנקיונות לפסח...

גם לי בא להתחדש.
במה? לא יודעת עדיין...

נכון שהדבר הכי פשוט כדי להתחדש, זה לקנות דברים חדשים
לעצמי, לילדים, לנכדים, לבית וכאלה?

אבל, אני רוצה להתחדש "אחרת".
איך? עדיין לא יודעת...

לדעתי, אני מתחדשת כל הזמן ומשתפת אתכן-ם.
אולי אפילו חופרת לכן-ם...
אם זה קורס חדש שאני לומדת,
אם זה סרטון הדרכה של יצירה חדשה עם הנכדה,
אם זו יצירה שיצרתי,
או אם זה עוד אתגר שאני משתתפת בו,
אם זו המלצה על איש/אשת מקצוע מעולה או מאמר מרתק,

אבל, מה היא בעצם התחדשות?

האם התחדשות היא ביצוע של יוזמה חדשה כמו החללית בראשית?
או התחדשות היא כמו הממשלה החדשה/ישנה שתהיה לנו אחרי הבחירות?
או התחדשות היא הלבלוב של העצים והפרחים באביב?
או התחדשות היא הכל ביחד? אולי...

הייתי רוצה להתחדש כמו העצים, במחזוריות שהטבע העניק להם.
בכל עונה ועונה, העצים מתחדשים בקלות, ברכות, בלי בלגנים, בלי מחשבות.
כזה אני רוצה עבורי...
כשאני רק חושבת שבא לי להתחדש, 
המחשבות מתחילות להתרוצץ בראש...

"אני חייבת לפנות מקום!"

"אני חייבת לזרוק כדי לקנות משהו חדש!"

אני שומעת המון 
"שחררי...תראי שתרגישי נפלא אחרי זה..."

אבל אני לא כזו! נקודה.

אני סנטימנטלית. קשה לי להיפרד/לשחרר/לזרוק/לתרום...

כן, כזו אני!

ועכשיו, אני מרגישה שאני חוזרת על עצמי...

 כן, כבר כתבתי על זה בעבר.
כבר כתבתי על אתגרים שונים שעשיתי,
כבר כתבתי על טיפים ושיטות לארגון וסדר ועוד..
הכל מתועד בבלוג שלי.

הפעם, לכבוד האביב הנהדר הזה,
אני בוחרת לנהוג כמו העצים באביב, בקלות וברכות.
ובעיקר בלי הרבה מחשבות...
בדיוק כמו ההתחדשות של העצים באביב.


אחרי שסיימתי לכתוב את הפוסט הזה, נפל לי אסימון...
הבנתי שכדי להתחדש בקלות וברכות כמו העצים,
עלי לאהוב את עצמי ולחמול לעצמי.

כן! אני בסדר כפי שאני.
יש לי קצב משלי להתחדש
וזה מרגיש לי חירות אמיתית (לכבוד חג החירות שלנו)

אז, אני מתחדשת באהבה עצמית ובחמלה לעצמי.
ואני בטוחה שאלה יקרינו החוצה 
לקרובים אלי, אליכן-ם, לסביבה והלאה..
















עכשיו תורך. מה ההתחדשות שלך באביב הזה?

מאחלת חג התחדשות בקלות וברכות.

מרסיה בריר💜
מנחה לשינוי חיובי ולצמיחה אישית עם כלים יצירתיים
0505919599



24 מרץ 2013

"מעבדות לחירות" – חמישה טיפים לניקוי הגוף והנפש, חלק 2

בפסח הזה, הכל מסתדר לנו... בעיקר לאחר ניקוי הגוף והנפש.
אספתי עבורכם, חמישה טיפים לניקוי ולטיהור הגוף והנפש כדי שנגיע למפגשים המשפחתיים רגועים ושמחים. והנה הם:

טיפ #1 גופנפש לקראת פסח 2013 - קירצוף עדין של הגוף עם מלח גס.

תודה ליעל צור שהמליצה על הטיפ הבא: "קירצוף עדין של הגוף עם מלח גס, לא רק מעניק זוהר ומגע משי לעור, הוא גם נחשב כמטהר אנרגיות וזה נהדר לקראת הפסח אם כבר בטיהור עסקינן."
אני ניסיתי והחלטתי לאמץ את הטיפ של יעל, לפחות פעם בשבוע. ממליצה לנסות...
קירצוף עדים ונעים!
טיפ #2 גופנפש לקראת פסח 2013 - מבחן המראָה של מרסיה.

איך לעבור את מבחן המראָה של מרסיה בהצלחה! 


עשו לכם הרגל להסתכל לעצמכם במראָה

 ולומר בקול "בוקר טוב, ____ (השם שלכם)" ולחייך. 

כל אלה אפילו לפני ציחצוח השיניים.
ואם שכחתם בבוקר, יש מועד ב' בערב....
בהצלחה ובוקר טוב עם חיוך ענק!





טיפ# 3 גופנפש לקראת פסח 2013 - מה מצב "משק המים" שלך?

אחרי שאמרתם "בוקר טוב לעצמכם", שתו 2 כוסות מים. גם בחורף...לחיים!
היתרונות: גופינו מורכב בעיקר ממים ועלינו לדאוג ל"משק המים" הפרטי שלנו. 

מים מסייעים ולהפגת מתחים ולשחרר רעלים; 
שתיית מים מכניסה תנועה חדשה לגוף; 
מים מרענניים ומונעים עייפות במהלך היום; 
מים מוסיפים לעור לחות; מונעים התכווצויות שרירים; משפרים את תהליכי העיכול ועוד...
נרים כוס מים ולאחל לעצמנו שיהיה לנו סוף שבוע רווי ורגוע!




טיפ# 4 טיפול גופנפש לקראת סדר פסח 2013 - "בפסח הזה, הכל מסתדר לי"

תרגילי מוח לשחרור מתחים לקראת החג!

המטרה: לארח או להתארח ללא מתחים, להיות נוכח ולהנות!
תרגילי מוח בשם "גישות חיוביות", מתבצע בשני שלבים: כמו בתמונה
שלב א' – אחיזה מוצלבת בנקודות החיוביות במצח ורגליים מוצלבות.
שלב ב' – אחיזה מקבילה בנקודות החיוביות במצח ורגליים מקבילות זו לזו.
במהלך שני השלבים, מדמיינים איך זה מרגיש כשאנחנו כבר הצלחנו! 

להוסיף פרטים, רגשות, ריחות, צבעים ועוד. 
לא לשכוח לשתות מים לפני התרגיל ולנשום במהלכו...
בהצלחה ותהנו מהחג ללא מתחים! אשמח לשמוע תגובות שלכן/שלכם.


טיפ# 5 - "מעבדות לחירות" - בפסח הזה, הכל מסתדר לנו...

נקבל בברכה את תודעת השפע לחיינו (תחושה שיש לנו די והותר מהכול), 
נפעל ונגשים מתוך תודעת השפע ונודה על כל השפע שבחיינו!

חירות אמיתית מגיעה עם בחירה מתוך תודעת שפע תוך ניצול שפע הפוטנציאל האישי שלנו ליצירת מציאות מיטיבה.

מאחלת לכל חברותיי וחבריי שפע ברכות לחג שמח!

מרסיה