05 דצמבר 2013

מסע הדלקת נרות בלבי - חנוכה שלי 2013, כולל תרגילים

הפוסט הזה קצת ארוך כי הוא מסכם את 8 ימי חג החנוכה – חג האור עבורי.

 אני מאד אוהבת את חג החנוכה והשנה, ימי החג היו מעצימים ומוארים במיוחד בזכות פוסט שכתבה חברה, אסתר רבקה,  בקפה דה מרקר: "חג החנוכה זו הזדמנות עבורנו להדליק נר גם בלבנו ושכל נר מהווה תדר שונה אשר משפיע על תחום אחר אצלנו". 
"נדלקתי" על הנושא, קיבלתי את רשותה להשתמש ברעיון שלה, כך שבמהלך החג, פרסמתי בדף הפייסבוק שלי, את המשמעות של כל נר, ידע של החברה שלי והוספתי תרגילים מהידע האישי שלי להעצמת התדר בזמן הדלקת הנרות.

וכך יצאתי למסע הדלקת נרות בלבי, כולל ביצוע של התרגילים שהצעתי.

היום, בסיום החג, אני מפרסמת כאן, בבלוג שלי, את סיכום המסע בן 8 ימים מרתקים – ימי הניסים שלי ואני מזמינה אותך לקרוא ולהגיב.

הנר הראשון הוא התדר של הראיה הפנימית- העין השלישית.
העין השלישית הינה איזור דמיוני בראש , הנמצאת בין שתי הגבות מעל גשר האף. היא מזוהה עם המרכז האנרגטי השישי - "הצא'קרה השישית". למעשה, כולנו נולדים עם עין שלישית אך, אי השימוש בה גורם לסגירתה.  היא אינה נפתחת בקלות ואנחנו צריכים לרצות לפתוח אותה שוב. 

הנה תרגיל שאני עושה לפתיחה של העין השלישית:
שתו מים ושבו/שכבו בנינוחות;
תנשמו נשימה עמוקה ותנשפו החוצה;
פקחו ועצמו עיניים, שפשפו את כפות הידיים והניחו עליהן;
הסתכלו לכיוון של ה"עין השלישית" ונשמו;
השארו במצב זה עד כמה שנוח לכם (בהתחלה זה עשוי להיות לא נוח).
האם אתם רואים/מרגישים משהו?
אפשרו לאור לחדור מבין האצבעות, פקחו את העיניים לאט ותחזרו לכאן ועכשיו.

הנר השני הוא הקול הפנימי שלנו - צ'אקרת הגרון.
צ’אקרת הגרון אינו רק היכולת להתבטא באופן מודע וברור אלא גם יכולת ההקשבה לקול הפנימי שלנועד כמה אנחנו שומעים ו/או מקשיבים לקול הפנימי שלנו? וואו!!!
הדיבור הפנימי שלנו מבטא את השיח בין ה"קולות החיצוניים" לבין ה"קול הפנימי" שלנו.
התוצאה - רעש בעולמנו הפנימי כך שקשה לנו לשמוע ולהקשיב ל"קול הפנימי" שלנו. 

הנה תרגיל שאני מאד אוהבת שעוזר לי לשמוע את ה"קול הפנימי" שלנו:
 
אם יש לנו נושא שמעסיק אותנו ואנחנו רוצים "לקבל דעה נוספת"...
כשתלכו לישון, שימו דף ועט ליד המיטה;
תחשבו על הנושא שמעסיק אתכן/ם, בקשו את "הדעה הנוספת" ותודו. 
למחרת, רגע לפני הקימה, שימו לב אם עולה בכן/ם מחשבה, רעיון, רגש או כל דבר אחר...אם כן, רשמו בדף.
 
אם לא, במהלך היום שימו לב לקול הפנימי שלכן/ם -הוא עשוי להפתיע אתכן/ם. לא לשכוח לרשום בדף כדי לא לשכוח...

הנר השלישי מוקדש למחשבות שלנו! 
המחשבות שלנו הן בעצם - אנחנו!
כל כך הרבה מילים נכתבו ונכתבות על המחשבות שלנו...
וכל כך הרבה קראנו על המחשבות שלנו...
כל כך הרבה עצות...
אז, נעבור מיד לתרגילעלינו לתרגל לחשוב - פשוט לחשוב...
כשהמחשבות גועשות, התגובות שלנו הן אוטומטיות.
בואו נעצור לרגעננשום עמוק, נמלא את הבטן ונשחרר את האויר;
נסדר את המחשבות, ופשוט לחשוב. כן, פשוט לחשוב!
כך נוכל לבחור את התגובה שמטיבה עם עצמנו!

הנר הרביעי מוקדש למילים, למילים היוצאות מפינו, לדיבור שלנו. 
"דייקו אותי"; "זו עובדה או דעה?"
בחירת המילים, צורת הדיבור, קצב הדיבור, האינטונציה, כל אלה משפיעים על עצמנו ועל השומעים אותנו, על מצב הרוח, על הנכונות של האחר להקשיב לנו, ועוד... כשם שחשוב מה שאנחנו אומרים חשובה גם הצורה שבה אנחנו אומרים.
.התרגיל - שימו לב למילים ואיך אנחנו אומרים אותן

הנר החמישי מוקדש לרגשות - ...Emotions
זו דעתי מתוך הנסיון האישי שלי... 
רגשות - אין נכון או לא נכון. כי כל אחת ואחד הוא עולם ומלואו, מלאי רגשות. כבדו את עצמכן/ם ואת הרגשות שלכן/ם. נכבד אחרים ואת רגשותיהם. רק האדם עצמו יכול לבחור איזה רגש להרגיש, באיזו עוצמה להרגיש אותם ובאיזו דרך לבטא אותו.
אם אני רגשנית מדי? או נעלבת מהר? או מסתגרת? אנא קבלו אותי כפי שאני! כי אני גם מקשיבה, מכילה, תומכת, מעודדת, מפרגנת, אוהבת, ועוד...

אנחנו לא יכולים פתאם לבטל רגשות...אנחנו יכולים ללמוד אותם, להתיידד איתם, לשחרר אותם ולבחור להתנסות ברגשות חדשים. כל אחד ואחת והקצב האישי שלו ושלה.
ישנם רגשות מכווצים וישנם רגשות מרחיבים אך, יש לזכור שהבחירה מה ואיך להרגיש - היא בידינו...
התרגיל לעצור - לנשום –להרגיש - לבחור...

הנר השישי נקדיש ללב , לאהבה, לאהבה עצמית, לאמפטיה, לאכפתיות לאחר ולחמלה לאחר ולעצמנו.
צ'אקרת הלב ממוקמת באזור מרכז החזה והלב.
היא המקשרת בין שלושת הצ’אקרות התחתונות לעליוניות. כלומר, היא המחברת בין האדמה לרוח.
אם נשמור על צ'אקרת הלב מאוזנת, נחוש אהבת ה"אני" ואהבת הזולת כאהבה אחת, בדומה ללב , הנושא את הדם לכל איברי הגוף כשכל המערכות והרקמות מוזנות בכוח החיות שלו.

תרגיל מדיטציה, שאני עושה לפתיחת צ'אקרת הלב הוא:
לנשום עמוק ולהסתכל על נר דולק. לדמיין שעם כל נשימה, אורו של הנר נכנס ללב לכדור אור, שהולך וגדל וממלא את כל הגוף באהבה ללא תנאי ובאור מלטף. ניתן לאור להתרחב עם כל נשימה עד שנחוש שהוא גדול כמו היקום כולו... לאט, לאט נתחיל להקטין את כדור האור עד שהוא יכנס למרכז הלב שלנו. ננשום עוד נשימה עמוקה אחת ונחזור לכאן ועכשיו ולהודות.


הנר השביעי - מוקדש לאנרגיית החיים - הצ'י.
הצ'י הוא הכוח המאפשר חיים והמניע של החיים.
איך שומרים על מאגר חיובי של אנרגיית החיים למרות/בזכות המכשולים והמכאובים ש"צצים" מדי פעם במציאות חיינו?
נשמור על האופטימיות, על השמחה ונגלה את הצד החיובי בכל סיטואציה ובכל אדם  כי אנרגיית החיים היא מה שניתן ליקום הוא מה שנקבל בחזרה...

תרגיל להגברת השמחה ואנרגיית החיים שבנו:
החזיקו עפרון בין השיניים בצורה מאוזנת, מצד לצד. 
ככה למעשה, אנחנו מפעילים את שרירי הפנים בצורה של חיוך, והמוח שלנו מקבל אותות של חיוך והגוף מגיב בהתאם וללא מתח. (גם הלסתות משוחררות וללא מתח).

הנר השמיני, נקדיש את הנר האחרון להודיה ולהכרת תודה!
נודה ונכיר תודה ונרגיש שלמים עם עצמנו ועם סביבתנו;
נודה ונכיר תודה לעצמנו שלקחנו את האפשרות לצאת למסע מרגש במהלך חג החנוכה;
נודה ונכיר תודה על הבריאות שלנו ועל כל מה שיש לנו;
נודה ונכיר תודה על האפשרות לשמור על אופטימיות ועל השמחה ועל האפשרות להכניס שפע לחיינו;

נודה ונכיר תודה על האפשרות לבחירה מודעת לראות את הטוב ואת החיובי בכל אדם ובכל סיטואציה;

תרגיל הכרת תודה והודיה:
רשמו 10 דברים, שאתן/ם מודות/יםאשר קיימים בחייכן/ם.
בכל יום, הוסיפו עוד דברים הקיימים בחייכן/ם ואשר אתן/ם רוצות/ים להודות עליהם.

אני מודה ומכירה תודה לכן ולכם, 
על הזמן שהקדשתן/ם לקריאת הפוסט הזה ולכתיבת תגובות.

סיום חג חנוכה מואר
סוף שבוע מופלא
ולהתראות בפוסט הבא
מרסיה

==> איך להכין 2 סביבונים לחנוכה מקיפולי ניר.

שעת יצירה משותפת עם ילדות וילדים 
חג שמח :) 
 מרסיה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה