27 דצמבר 2013

לקראת היערכות לשנה החדשה... זמן לרפלקציה...ותרגיל.

זהו הסופ"ש האחרון של שנת 2013. 
זמן לרפלקציה על שנת 2013...זמן איכות עם עצמי!
אני מביטה על שנת 2013 שלי,
 ואני אומרת בקול: "כן! אני גאה בעשיה שלי ובעיקר גאה בעצמי."
לא שנהייתי מיליונרית או סלבית,
וגם לא השתתפתי בתכנית ריאליטי... 
אלא נהייתי עצמאית! יש לי חופש ויש בי חופש!!!
בקיצור –צמחתי!

אני מודה על כל מה שחוויתי בשנת 2013!

ועוד סיבה להודיה... הבלוג שלי חצה 20.000 הצפיות!!! בזכותכן/ם! תודה לכם מכל הלב!
זהו שיר שבחרתי עבורנו:
*

אז, מהי בעצם רפלקציה ולמה בחרתי בה לסיכום השנה שלי...
פירוש המילה רפלקציה הוא: הִשְׁתַּקְּפוּת, בָּבוּאָה; החזרת אור; מַחְשָׁבָה, הָגוּת, הִרְהוּר (עמוק), מתוך מילון מורפיקס.
למרות שהמילה רפלקציה מזכירה לנו את המילה רפלקס, שזו תגובה לא רצונית, הרפלקציה, עליה אני מדברת,  היא "תהליך של הערכה פנימית שעוזרת לאדם לשפר את ביצועיו, כתהליך של חשיבה מכוונת, רצונית ולא מקרית, על פעולות העשייה בעבר, במגמה לשפר ולקדם אותן." מקור: אתר Shvoong

במלים אחרות, זה בדיוק מה שאני צריכה עכשיו לקראת היערכות לשנה החדשה – זמן לרפלקציה! זמן איכות עם עצמי ועם העשיה שלי בשנת 2013. כשאני מציינת "עשיה", אני מתכוונת לעשיה בכל תחומי החיים שלנו. אנחנו בוחרים במה להתמקד.

תהליך של רפלקציה מאפשר לי חשיבה ממוקדת על העשיה שלי בעבר לשם שיפור העשיה העתידית שלי. ללא ביקורת, ללא שיפוט אלא לשם שדרוג העשיה וצמיחתי האישית!

אני בטוחה שתמצאו עניין בתרגיל שעזר לי להבין טוב יותר את התהליך של רפלקציה.

תרגיל: איך להתכונן לקראת "זמן הרפלקציה ואיך עושים את זה נכון": (מבוסס על פוסט של Myrko Thum  " Self-Reflection: How to Do It Right")


1 . לפנות זמן ומקום מתאימים, המאפשרים לנו שקט, ללא הסחי דעת שונים.

2 . לשאול את השאלה הנכונה: "איך אני יכול/ה ... " . כדאי להתרכז ב"איך " ולא ב"למה". שאלות ה"איך"  הן שמכוונות אותנו לפתרונות ולעשיה.

3 . להיות כנים עם עצמנו בתהליך הרפלקציה. למרות שהאמת עשויה להיות לא נעימה, כואבת ואף מפחידה ויחד עם זאת שום דבר לא ישתנה אם לא נהיה כנים עם עצמנו.

4 . לשקף ולנתח את המצב כפי שהוא ללא שיפוט וביקורת, עד לקבלת "רגע אההה"! שלב התשובות והפתרונות, עם הבהירות,  והתובנות... זהו שלב קריטי, כי לרוב בא לנו "לברוח" ממנו. בואו ננסה להישאר ממוקדים וצמודים לשאלה המקורית שלנו. זה עשוי לעזור לנו להתגבר על הקשיים בשלב הזה.
5 . לקבל החלטה ולהתחייב אליה. זהו השלב בו קיבלנו תשובה לשאלה שהצבנו , שאמור להביא אותנו לעשיה חדשה משופרת ומשודרגת.
זהו סיום של ההתבוננות העצמית לקראת העשיה הממשית.
אני מאמינה שתהליך הרפלקציה, כתהליך שיקוף ללא ביקורת ושיפוט, עוזר למיקוד העשיה ושיפור העשיה.  Myrko Thum רואה את הרפלקציה "כניקיון של החלל הפנימי שלי, שמאפשר לי לקבל תשובות לשאלות ששאלתי ולאחר מכן להתנסות בהם במציאות על ידי עשייה."

אני מבקשת להדגיש שתהליך הרפלקציה בא לשפר את העשיה שלנו בכל תחומי החיים!

יש לנסות ולהתנסות כי "משהו חדש מתחיל"

*

אשמח לקרוא את דעתך ואת דעת חבריך
אתן/ם מוזמנות/ים לפנות אלי ...
תודה לכן/ם ושפע איחולים של שנה טובה ומשופרת

מרסיה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה