12 פברואר 2015

איך דרישה להצהרת הון שקיבלתי קשורה אליכם...

שנת 2015 – זו שנת הפריחה וקטיף הפירות.
שנה, בה אני רוצה לחיות על פי הגישה החדשה והחיובית שאימצתי לחיי.

בתחילת השנה הצטרפתי, באומץ ובהתרגשות,  לנבחרת של אנשי עסקים לתהליך של אימון משולב (עסקי ואישי) בחברת תות תקשורת  כדי ללמוד, להכיר, לדייק את העסק שלי ובעיקר לצמוח, לפרוח ולקטוף פירות. וגם להנות. הכל בקלות וללא מתח!

חשבתי שרוב הקשיים והמכשולים כבר מאחוריי, ואוכל להתחיל לנשום, להנות ולפרוח...אבל טעיתי!!

נכון, והתזכורת הגיעה!!!
כדי להכעיר את האוירה, במחצית חודש ינואר 2015, קיבלתי דרישה להצהרת הון!!!התגובה המיידית שלי היתה... אבל, למה? למה אני? למה דוקא עכשיו? אולי בשנה הבאה!?
אמנם אנשי המס מתחשבים בי ונותנים לי 120 יום להגיש את הדוח אבל בכל זאת זה מעצבן!
יש לאסוף אין-סוף ניירות, דבר שדחיתי כל הזמן בשנה האחרונה... עכשיו, פשוט כפו עלי!

אמרו לי:  "את זימנת את זה לחייך..."
כן? באמת? מה, אני סדיסטית, לזמן כזה "כאב ראש" לחיי דוקא כשהרגשתי שחיי חוזרים למסלול "שגרתי" ואני לוקחת לידיי את המושכות??

תשמעו, אלה היו ימים לחוצים, מבולבלים ובלתי מאוזנים, עצובים ובעיקר ריחמתי הרבה על עצמי...
הייתי מוצפת בכל מני מחשבות... מצב הרוח והאנרגיות היו "על הפנים"...

עד שהבנתי, שבאמת זימנתי "את זה" לחיי!
אני מודה לאנשי מס הכנסה ששלחו לי את הדרישה להצהרת הון כתזכורת לגישה החיובית שאימצתי לעצמי בשנה האחרונה, "לחץ וכאב הם ידידיי החדשים"!
כנראה שהייתי צריכה להוכיח לעצמי שוב!, שאני יכולה לטפל בעצמי ובענייניי "כמו שצריך" בכל התחומים, כולל בתחום הפיננסים בקלות ובלי דרמות!

כפו עלי הזדמנות לעשות סדר בכל הניירות הקשורים לקרנות ההשתלמות, לפנסיה ולקופות הגמל.
הדרישה להצהרת הון העלימה את כל התירוצים שהיו לי למה לא לסדר אותם... "לא מבינה בו כלום" (אמת!); "אני לא טובה בעניינים כספיים"; ועוד כל מני...

אם משהו/י מכן/ם עושה את זה באופן קבוע, אני מריעה לו/ה!

בלית ברירה, התחלתי ללמוד את הנושא ולעשות טלפונים.

ראשית, פניתי לרו"ח שלי שהרגיעה אותי ואמרה לי "תתחילי לאסוף ניירות." איזה כיף לי!!!

ביליתי הרבה שעות המתנה על הקו, (עם כל כך הרבה ניתובים, הייתי צריכה להיות ערנית ולא לעשות שתי פעולות בו-זמנית כי...אוף, שוב לא יודעת על מה ללחוץ!!!) אפילו זכיתי לקבל "נזיפות" מהמוקדניות "כי לא וידאתי שהפקס ששלחתי עם שינוי הכתובת שלי, אכן הגיע ליעדו" ועוד ועוד דברים מעצבנים שלוקחים שעות ולא תמיד אתה מתקבל בסבר פנים יפות...

פתאם התבהרה לי סיבה נוספת ל"כאב הראש" הזה...

הידעתם שאפשר למשוך קרנות גמל לא פעילות, שצברו עד 7.000 שח' מבלי לשלם מס עד סוף חודש מרס 2015, כלומר עוד חודש וחצי? 

כנראה שזו עוד סיבה שזימנתי "את זה" לחיי! כדי שאוכל לעדכן ולתזכר אתכם, שגם אתם תדעו!

אז, אנא! תבדקו ותבררו אם ברשותכם קופות גמל לא פעילות שצברו עד 7.000 שח'. שימו לב! אחרי התאריך הנ"ל – סוף חודש מרס 2015, התנאים בקופות ישתנו (דמי ניהול ומס).

אז, תקדישו מעט זמן לבירור וקבלו החלטה מושכלת. בהצלחה!

ואני? עדיין אוספת ניירות... אך יחד עם זאת, צמחתי עוד קצת...

תובנה 1– לחץ וכאב, הם באמת ידידיי! גישה חדשה וחיובית השתרשה בחיי ואני מגיבה ופועלת בהתאם ואני שמחה!

תובנה 2 - אם לא הייתי מקבלת את הדרישה להצהרת הון, לא הייתי עושה סדר בניירות שלי והייתי מפסידה כסף. וגם לא הייתי יכולה לתזכר ולעדכן אתכם.

תובנה 3 – כשאני לא יודעת, למדתי לבקש עזרה ולומדת, ביחוד בנושאים פיננסים. אני יכולה לומר שלמרות ההתרגשות (או מתח או הפחד?!), אני גאה בעצמי!  אני צוברת ידע וכבר לא מפחדת להתמודד עם נושאים הקשורים לכסף! הדרישה להצהרת ההון הוכיחה לי את זה, שוב!

ולסיכום, קיבלתי פרגון ענקי מחבר יקר, שעזר לי לעשות סדר בבלגן במחשבות שבתוך הראש שלי בתקופה זו... הוא אמר לי שאני בסדר, לומדת מהר ובעתיד אפילו אוכל לעזור לנשים כמוני לעשות סדר בפיננסים שלהן. נכון שזה פרגון מהממם?! אז, אם משהי צריכה עזרה,  אני כאן!!

לעצמי אני אומרת, שבחודש ינואר שנת 2015 – צמחתי עוד קצת בשנת הפריחה שלי.
תודה על זמנכם וסוף שבוע נעים וחמים.
מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה