01 נובמבר 2018

יש לי בחירה


שנדבר קצת על בחירה?

השבוע התקיימו הבחירות לרשויות המקומיות ואנחנו מלאנו את זכותנו האזרחית.
לכן, זו הזדמנות נהדרת לכתוב קצת על תהליך הבחירה.

מה זה בעצם בחירה?

בחירה היא היכולת שלנו לקבל החלטה כשיש לנו שתי אפשרויות/חלופות או יותר.
מאחורי הפרגוד, היינו צריכים לבחור בשני פתקים בלבד אך היו יותר משתי חלופות (לפחות אצלי).
מספר רב של פתקים היו מסודרים בקופסה המיוחדת ועלי/עלינו היה לבחור פתק אחד לראשות העיר ופתק אחד למועצת העיר. סה"כ שתי בחירות.

נשמע קל ופשוט אבל במציאות זה לגמרי אחרת, לא?
אני בטוחה שכמוני, גם אתן/ם שוחחתן/ם הרבה על הנושא "במי לבחור?" 
או שאלתן/ם או נשאלתן/ם הרבה בסביבתכן/ם "במי את/ה בוחר/ת?"...
הייתי צריכה לבחור רק שני פתקים, רק שתי בחירות... 
אבל, כמה רגשות, לבטים, מחשבות ואסטרטגיות מסתתרים מאחורי שני הפתקים האלה, לא ככה?

למועצת העיר ידעתי במי אבחר ואיזה פתק לקחת.
הלבטים ליוו אותי עד מאחורי הפרגוד לגבי הבחירה לראשות העיר...

כל המועמדים היו ראויים. 
אלה הם אנשים איכותיים שרוצים לטובת העיר ותושביה וזה בדיוק מה שבלבל אותי...
  
בסופו של דבר, מימשתי את זכותי להשפיע ופתק צהוב נלקח ונכנס למעטפה.
זו היתה בחירה ספונטנית ורגשית. 
בחרתי לשים בצד את כל הטיעונים האסטרטגיים ואת כל הטיעונים המושכלים ולבחור מהרגש...

יכול להיות שהרשיתי לעצמי להיעזר ברגשות כדי לבחור 
כי לא הייתי מעורבת בבחירות האלה למרות שהתוצאות משפיעות על חיי כתושבת העיר.

בדרך כלל, כשעלי לבחור, אני בודקת, חוקרת, שואלת, שוקלת חלופות, וכל זה לוקח לי זמן ואנרגיה...
ורק אז, כשאני בטוחה שאספתי את כל המידע, אני בוחרת.

וגם אז, הבחירה שלי מלווה תמיד בחששות "האם בחרתי נכון?". 
תמיד יש לי תחושה שיכולתי לבחור משהו אחר וטוב יותר. האם זה מוכר לך?

בשנים האחרונות, אני משתדלת לא לחשוב יותר מדי אלא לבחור מהר יותר. 
לא תהליך קל עבורי. 
אני מתרגלת לבחור מהר כדי לחסוך זמן ואנרגיה.
אני מתאמנת בלבחור מהר יותר כי אני רוצה תהליך בחירה פשוט וקל.
אני שואלת את עצמי, "מה כבר עשוי/עלול לקרות?"
אם משהו ישתבש, אוכל לבחור מחדש ומדוייק יותר, לא?

שתי הנחות יסוד של שיטת הNLP מזכירות לי ש:
*"תמיד יש עוד אפשרויות לבחירה";
*"אין כשלון אלא משוב לצמיחה".
אז, גם בתהליך בחירה מזורז - אני בסדר!

אשמח לקרוא בתגובות כאן למטה, מה דעתכן/ם על הפוסט שלי ואיך אתן/ם בוחרות/ים.

תודה על זמנכם/ן
מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה