03 מרץ 2024

יום הנשים הבינלאומי – סוגית השם בישראל

מכירות את זה, כשאת קוראת משהו ופתאם את מרגישה שאסימון נופל בבום?

אז כזה היה לי אתמול כשקראתי על יום האישה הבינלאומי בויקיפדיה...

והפסקה הזו, משכה את תשומת ליבי...👇

"סוגיית שם היום בישראל" -  מה הכוונה?

האמת שלא שמתי לב עד שקראתי את זה בויקיפדיה...

בעצם, ברחבי העולם מציינים את International Women's Day,

ורק אצלנו הוא תורגם ליום האישה הבינלאומי...

כלומר, אישה יחידה ולא נשים ברבות... 

וואו! כאן שמעתי את הבום של האסימון...

קולאז' שלי לכבוד יום האישה הבינלאומי שנת 2021
מעניין איזה ציור אכין השנה...

מעט היסטוריה: 

יום הנשים הבינלאומי חל ב-8 במרס כל שנה, מאז משנת 1909.
במקור הוא נקרא "יום הפועלות"

ומטרתו הייתה לציין את מאבק הפועלות לשוויון ולשחרור בארצות הברית.

ב-1978, האו”ם הכריז על יום זה כיום בין-לאומי לדיון ופעולה למען מעמד הנשים ברחבי העולם.

במהלך השנים, יום הנשים איבד את הגוון הפוליטי והפך לאירוע חברתי.

בשנת 2022, יצאה קריאה לשינוי השם ליום הנשים הבינלאומי

קריאה החתומה ע"י ד"ר טל ניצן, ד"ר שלומית אהרוני ליר ופרופסור אורלי בנימין יחד עם פעילות חברתיות ונשים העומדות בראש ארגונים.

שני נימוקים עיקריים לשינוי השם: 

ראשית, השם במתכונתו הנוכחי מציין את הפרט ולא את הכלל ועלול להשתמע ששוויון זכויות הוא עניין פרטי של אישה יחידה ולא של נשים כקבוצה חברתית מובחנת. 

שנית, ההתמקדות באישה יחידה עשויה לטשטש את השונות בין הנשים.

למרות שהמכתב נשלח לארגוני נשים, לחברות וחברי כנסת, אנשי ונשות תקשורת ועוד, 
רק עיריית כפר סבא הרימה את הכפפה והיתה לעירייה הראשונה לאמץ את השינוי.  

בתקוה שזה נשמר עד היום ושעיריות וארגונים נוספים יצטרפו. 
כתושבת תל אביב, אני יודעת שמציינים את יום האישה הבינלאומי ולא את יום הנשים הבינלאומי...

לכן, השנה אני בוחרת לציין את יום הנשים הבינלאומי.

הרי שינוי אמיתי מתחיל מלמטה, לא ככה?

ועכשיו כשאני מודעת, אני מעבירה הלאה...

בתקוה שעוד ועוד יצטרפו ונוכל ביחד לציין את יום הנשים הבינלאומי.

לכבוד השינוי שמתחיל, מתחשק לי לעשות שיעור חופשי בנוירוגרפיקה בזום

בנושא יום הנשים הבילאומי והמשאבים הפנימיים שלנו.

אם תרצי להצטרף אלי, כתבי לי ואשלח את כל הפרטים.

האם את מצטרפת אלי וביחד נציין את "יום הנשים הבינלאומי"?

ואיך את מציינת את יום הנשים הבינלאומי?

תודה ואיחולים לשבוע טוב עם שפע בשורות טובות.🙏

מרסיה בריר  💜 

מנחה לשינוי חיובי ולצמיחה אישית עם כלים יצירתיים
0505919599

===> סדנאות נוירוגרפיקה תאריכי מרס 2024 

==> לחוברת במתנה "10 פעילויות יצירתיות לשינוי חיובי", 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה