30 ינואר 2011

איך לעבור את מבחן המראָה של מרסיה בהצלחה!

קניתי ספר בגלל מבחן המראָה.
כבר סיפרתי לכם שבשנים האחרונות עשיתי הרגל להסתכל לעצמי במראָה ולומר "בוקר טוב, מרסיה" ולחייך עוד לפני ציחצוח השיניים. רציתי לשתף אתכם בשמו החדש: מבחן המראָה של מרסיה. ומאיפה הרעיון?
בסיורי האחרון בחנות "דיונון" באוניברסיטה תל אביב, צילומו של רובין שארמה, הנזיר עם הפרארי, "קרא לי" לדפדף בספרו החדש "המדריך למצוינות". אמרתי למה לא? להזמנה כזו לא מסרבים. פתחתי את הספר והכותרת הראשונה שקראתי היתה "מבחן המראָה" ורובין כותב:
     "הביטו במראָה ושאלו את עצמכם: מה אני יכול לעשות היום כדי להעלות את חיי המקצועיים והאישיים לרמת המצוינות הבאה?" (עמ' 103). 
פתאם קלטתי, שלהביט במראה, להסתכל בבואה המשתקפת ולומר/לאחל דבר מה לעצמנו, הוא תרגיל לא קל, ולא רק עבורי. היו ימים ש"הייתי שוכחת" או ש"לא היה לי זמן" לומר לעצמי "בוקר טוב" ועוד לחייך... היום, אני אומרת לעצמי כל בוקר - "בוקר טוב" ומחייכת, לא מוותרת כי אני הוא האדם הראשון שאני פוגשת על הבוקר ואני רוצה שיהיה לאדם הזה יום נעים, נכון? עכשיו אתם יודעים מאיפה השם "מבחן המראָה של מרסיה".
רציתי לדעת עוד על מבחן המראָה ושאלתי את חברי "גוגל" מה דעתו על השם, ומה מקורו, מלבד ספרו של רובין ומקור נוסף המוכר לי - "שלגיה", סרטו של וולט דיסני כשהאמא החורגת של שלגיה, שואלת את המראָה "מי היפה בכל הממלכה?" (בזמנה לא קראו לזה מבחן המראָה, הראיה היא שהיא לא מופיעה בדף הראשון בגוגל...). מבחן המראָה, על פי מקורות שונים בגוגל, פוּתח בידי גורדון גאלופ, פסיכולוג בשנות השבעים של המאה הקודמת. הוא בדק "האם בעלי חיים יכולים לזהות את עצמם במראָה". זיהוי עצמי כזה נחשב לסמן של תודעה. היכולת להבדיל את עצמך מאחרים, מה שנקרא להיות בעל מודעות עצמית, אובחנה עד כה רק אצל בני אדם, שימפנזות, דולפינים (בצורה מוגבלת למדי) ולאחרונה גם פילים מסויימים עברו את המבחן בהצלחה. מעניין! למבחן המראָה יש בסיס מחקרי מתחום הפסיכולוגיה.
אחרי גילוי מבחן המראָה, הכותרת המשנית בספרו של רובין משכה את עיניי: "101 תובנות נוספות בדרך להצלחה אישית ועסקית".  זהו! המשפט הזה קנה אותי ואני קניתי את הספר. אני שנמצאת במסע חדש להצלחה עסקית ואישית עם הקינסיולוגיה החינוכית ותרגילי מוח-®Brain Gym, תובנות של אנשים אחרים עשויות להאיר ולהרחיב זויות המבט שלי בדרכי החדשה. מבחן המראָה היתה זו התחנה הראשונה.
אמשיך לשתף אתכם במסע העסקי שלי עם הלבטים וההתלבטויות.
עד אז, האם היום כשקמתם, עמדתם בהצלחה במבחן המראָה של מרסיה?
מחר יום חדש - בהצלחה!
מרסיה

19 ינואר 2011

"I Have a Dream" - דר' מרטין לותר קינג. הוקרה לכל החולמים.

ב-15 לינואר חל יום הולדתו של מרטין לותר קינג.
נאומו "I Have a Dream"  הוכתר כנאום הטוב ביותר במאה העשרים על פי סקר שערכו חוקרים מאוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון. ויקיפדיה.
זהו נאום הוקרה לכל החולמים. גם אני חולמת ואני משערת שגם אתם חולמים.
הפִסקה המפורסמת ביותר בנאום היא:
"יש לי חלום שיום אחד תקום אומה זאת ותגשים את משמעותה האמיתית של סיסמתה: "אנו רואים אמיתות אלה כמובנות מאליהן: שכל בני האדם נבראו שווים". יש לי חלום שיום אחד על גבעותיה האדומות של ג'ורג'יה, יוכלו בניהם של עבדים לשעבר ובניהם של בעלי עבדים לשעבר להתיישב יחדיו לשולחן האחווה. יש לי חלום שיום אחד אפילו מדינת מיסיסיפי, מדינת המדבר, המזיעה תחת חום אי הצדק והדיכוי, תהפוך לנווה מדבר של חופש ושל צדק. יש לי חלום שארבעת ילדיי יחיו יום אחד באומה בה הם לא יישפטו על פי צבע עורם אלא על פי טיב אישיותם."
הבאתי פסקה מנאומו המרגש, לא כדי לדון על תכנו, החשוב לכשעצמו, אלא כדי שנשים לב למילים המעוררות את החושים כך שהשומעים את הנאום יוכלו "לראות" את התמונה העתידית ולהתרגש ביחד.

בנובמבר 2009, הגשמתי חלום גדול שלי. צנחתי צניחה חופשית - טנדם.

קמתי בבוקר והחלטתי שהיום הוא היום המתאים ביותר להגשמת החלום - יום הולדתי ה-54.
התרגשתי מאד אבל חשתי נינוחה.
אחרי הצניחה, עם אדרנלין בשמיים ועם חיוך מאוזן לאוזן,
הרגשתי שאוכל להמשיך ולהגשים עוד ועוד חלומות. קטנים וגדולים.
 כל חלום והאתגר שלו.

לקראת שנת 2011, חלמתי לפתוח בלוג,
בו אתעד את המסע שלי בעולם העסקי.
דימיינתי את עצמי פותרת בקלות את כל הבעיות הטכניות הקשורות לפתיחת הבלוג,
ראיתי את הצבעים שאשתמש בבלוג,
את ההרגשה של שמחה כשאני רואה את הנרשמים לבלוג שלי,
את המוסיקה שאני שומעת כשאני כותבת,
את התחושה הנעימה אחר חיפוש המילים המדוייקות לכתיבה...
ממש "ראיתי" את עצמי כותבת ומפרסמת את הבלוג שלי.
והנה אני, עכשיו כותבת את הרשומה הזו בבלוג שלי, שמחה שנרשמים אליו ומעדכנת אותו פעם בשבוע.
הצלחתי להוסיף את התיבה "נשארים מעודכנים" בצורה יצירתית .
איזה כיף לראות שעוד א/נשים מצטרפות/ים.

את הרשומה הזו אני מקדישה לדר' מרטין לותר קינג ולכל החולמים.
We Have a Dream .I Have a Dream.

13 ינואר 2011

מה את לומדת? תגידי שוב? קינ-סי-ו-לו-גיה !

 מה את לומדת? תגידי שוב? קינ-סי-ו-לו-גיה !
אלה הן מקצת התגובות שקיבלתי כשסיפרתי למשפחתי ולחבריי שהתחלתי ללמוד קינסיולוגיה חינוכית. הם הסתכלו עלי וראיתי במבטם את סימני השאלה והדאגה...
אז, איך הגעתי לזה!?
לפני מספר שנים, פגשתי מטפלת מקסימה ונעימה, שהצליחה לקדם ילדים בעלי קשיים מרובים בשיטה שלא הרבה אנשים שמעו עליה. התוצאות בשטח היו מדהימות ומהירות...  התנסיתי בעצמי בשיטה  ו...נשביתי בקסמי הקינסיולוגיה...הפשטות של השיטה, האתגר בתרגילים ובעיקר, השינוי בתחושה...וואו! התחלתי לשים לב לעצמי! דברים חדשים וטובים התחילו לקרות לי...
 מאז לימודי הקינסיולוגיה, ...אני מאוהבת! היום, אני גאה להיות מדריכה מוסמכת בקינסיולוגיה חינוכית ותרגילי מוח –BrainGym®, מפיצה בשמחה את השיטה, מטפלת בה ומספרת עליה לכל מי שמוכן לשמוע.
התועלות שבשיטה
זוכרים שהלכנו לבתיה"ס בגלל ההפסקות? זוכרים כמה קשה היה לנו לשבת בלי לזוז ולהקשיב למורים? פירוש המילה קינסיולוגיה הוא תורת הגוף בתנועה. ד"ר פול דניסון, מפתח השיטה, טוען ש"התנועה היא שער ללמידה" והגוף, ולא רק המוח, משתתף באופן פעיל בכל תהליכי הלמידה, שהופכים לחוויתיים ומהנים יותר.
 איך?
הכנסת תנועה חדשה ומפתיעה לגוף תיצור רשתות עצביות חדשות במוח.
באמצעות תרגילים תנועתיים עדינים שנקראים "תרגילי מוח–
BrainGym®", נוכל לשפר  את "הדיאלוג" בין שתי אונות המוח ואת האינטגרציה בין המוח לגוף. כל תרגיל והאתגר שלו.
רוצים להתנסות ?
נסו להפתיע את מוחכם ואת גופכם עם צחצוח שיניים ביד הלא דומיננטית במשך שבוע.
מבטיחה לכם צחוקים על הבוקר...ומצב רוח טוב בהמשך היום! תועלת נהדרת, נכון?
אני יכולה לספר לכם שהפעם הראשונה שציחצחתי את שיניי ביד הלא-דומיננטית שלי מצאתי את עצמי מסובבת את הראש ימינה ושמאלה. כן, כן, במקום היד עם המברשת...
אשמח לקרוא , בתיבת התגובות כאן למטה, את הסיפורים שלכם "כשציחצתי את שיניי ביד הלא-דומיננטית בפעם הראשונה..."
מרסיה בריר
"מרכז 2B4U"
marciabarir@gmail.com
"בדרך כלל, הזדמנויות מחופשות לעבודה קשה,
ולכן רוב האנשים אינם מזהים אותן
 אן לנדרס.
(סופרת אמריקנית שכתבה מדריך נימוסים, בדומה לחנה בבלי שלנו)