30 ינואר 2011

איך לעבור את מבחן המראָה של מרסיה בהצלחה!

קניתי ספר בגלל מבחן המראָה.
כבר סיפרתי לכם שבשנים האחרונות עשיתי הרגל להסתכל לעצמי במראָה ולומר "בוקר טוב, מרסיה" ולחייך עוד לפני ציחצוח השיניים. רציתי לשתף אתכם בשמו החדש: מבחן המראָה של מרסיה. ומאיפה הרעיון?
בסיורי האחרון בחנות "דיונון" באוניברסיטה תל אביב, צילומו של רובין שארמה, הנזיר עם הפרארי, "קרא לי" לדפדף בספרו החדש "המדריך למצוינות". אמרתי למה לא? להזמנה כזו לא מסרבים. פתחתי את הספר והכותרת הראשונה שקראתי היתה "מבחן המראָה" ורובין כותב:
     "הביטו במראָה ושאלו את עצמכם: מה אני יכול לעשות היום כדי להעלות את חיי המקצועיים והאישיים לרמת המצוינות הבאה?" (עמ' 103). 
פתאם קלטתי, שלהביט במראה, להסתכל בבואה המשתקפת ולומר/לאחל דבר מה לעצמנו, הוא תרגיל לא קל, ולא רק עבורי. היו ימים ש"הייתי שוכחת" או ש"לא היה לי זמן" לומר לעצמי "בוקר טוב" ועוד לחייך... היום, אני אומרת לעצמי כל בוקר - "בוקר טוב" ומחייכת, לא מוותרת כי אני הוא האדם הראשון שאני פוגשת על הבוקר ואני רוצה שיהיה לאדם הזה יום נעים, נכון? עכשיו אתם יודעים מאיפה השם "מבחן המראָה של מרסיה".
רציתי לדעת עוד על מבחן המראָה ושאלתי את חברי "גוגל" מה דעתו על השם, ומה מקורו, מלבד ספרו של רובין ומקור נוסף המוכר לי - "שלגיה", סרטו של וולט דיסני כשהאמא החורגת של שלגיה, שואלת את המראָה "מי היפה בכל הממלכה?" (בזמנה לא קראו לזה מבחן המראָה, הראיה היא שהיא לא מופיעה בדף הראשון בגוגל...). מבחן המראָה, על פי מקורות שונים בגוגל, פוּתח בידי גורדון גאלופ, פסיכולוג בשנות השבעים של המאה הקודמת. הוא בדק "האם בעלי חיים יכולים לזהות את עצמם במראָה". זיהוי עצמי כזה נחשב לסמן של תודעה. היכולת להבדיל את עצמך מאחרים, מה שנקרא להיות בעל מודעות עצמית, אובחנה עד כה רק אצל בני אדם, שימפנזות, דולפינים (בצורה מוגבלת למדי) ולאחרונה גם פילים מסויימים עברו את המבחן בהצלחה. מעניין! למבחן המראָה יש בסיס מחקרי מתחום הפסיכולוגיה.
אחרי גילוי מבחן המראָה, הכותרת המשנית בספרו של רובין משכה את עיניי: "101 תובנות נוספות בדרך להצלחה אישית ועסקית".  זהו! המשפט הזה קנה אותי ואני קניתי את הספר. אני שנמצאת במסע חדש להצלחה עסקית ואישית עם הקינסיולוגיה החינוכית ותרגילי מוח-®Brain Gym, תובנות של אנשים אחרים עשויות להאיר ולהרחיב זויות המבט שלי בדרכי החדשה. מבחן המראָה היתה זו התחנה הראשונה.
אמשיך לשתף אתכם במסע העסקי שלי עם הלבטים וההתלבטויות.
עד אז, האם היום כשקמתם, עמדתם בהצלחה במבחן המראָה של מרסיה?
מחר יום חדש - בהצלחה!
מרסיה

6 תגובות:

  1. אהבתי! אהבתי מאוד!!
    ובכן, כזכור לך, בפעם האחרונה שניסיתי ליישם את "מבחן המראה"
    נתפסתי על חם....חחח....
    מאז לא ניסיתי זאת שוב...
    תודה על התזכורת!!!
    אוהבת לקרוא אותך!

    השבמחק
  2. אנונימי31 ינואר, 2011

    דבריך צדו את עיני ואת מחשבתי, אשמח להיות שותפה למהלך העיסקי והאישי שלך.
    אסנת

    השבמחק
  3. פגישה יומית במראה היא הסכמה להביט לעצמנו בעיניים.
    כשאני פוגשת את עצמי במראה אני מתבוננת במה שקורן מתוכי. לפעמים הפגישה נעימה לי, לפעמים צובטת, לפעמים מעוררת צחוק נלהב ... אבל זאת תמיד אני- עם כל שפועם בי.

    אין דבר יותר קסום עבורי מאשר לפגוש את עצמי בכל בוקר מחדש, עם כל המשתמע נכך.

    השבמחק
  4. ברכות מרסיה על המסע המופלא והחדש שלך.
    מה שאומר לעולם לא מאוחר מדי להתחיל בדרך חדשה ומרגשת.. יש לך אומץ!!
    Parabéns
    נשיקות, זכריני

    השבמחק
  5. יפה מאוד! אבל זה לא תמיד פשטו להזכר כל בוקר שיש לנו הרגל חדש. כל כך הרבה אנשים מחליטים החלטות ולא עומדים בהן, למרות שיש בצידן סיכוי רב לשינוי... עם זאת - אני מאמצת את מבחן המראה שלך. תודה!

    השבמחק
  6. כשחשבתי העניין, הקונוטציה הראשונה למבט במראה הייתה סוג נרקיסיזם. אבל כטכניקה פסיכולוגית זה נשמע מעניין..

    השבמחק

תודה על תגובתך.
מרסיה