22 מאי 2015

חג הקציר ו"אני לא יודעת לקטוף פירות"? עם תרגיל "המקרקע"

הקוצרים - ברויגל
הי, מה שלומך?
אני אוהבת את חודש מאי. חודש עם שפע שמחות.
שניים מילדיי, מורן וירין, חוגגים את יום הולדתם,
אנחנו חוגגים את חג השבועות, הקציר, הביכורים, ומתן התורה
ובסוף החודש, אני חוגגת מפגש נוסף לשחרור מתח בקלות, (להרשמה למפגש)
ועוד שפע שמחות קטנות על הדרך...


חגיגות חג השבועות
אני זוכרת את חגיגות היפות של חג השבועות בקיבוץ.
תהלוכות הטרקטורים, קציר החיטים והביכורים.
כמה התרגשתי לראות את כל התינוקות שנולדו עולים לבמה עם הוריהם.
לשמחתי, השנה נולדו למשפחתי הרחבה שלושה תינוקות.
איזו שמחה ואושר.

יש לי אפס קציר
במפגש הראשון של חודש מאי, במסגרת השתתפותי בנבחרת של אנשי עסקים בתו"ת תקשורת ותוצאות של אלון גל, עסקנו בנושא "חסמי ההישגיות שלנו" במגוון התחומים בעסק ובחיים (אני קוראת לחסמים בשם "אמונות מעכבות"), כשמטרתו היא לזהות את החסם שלי ומה אני עושה איתו מרגע הזיהוי...

זהו נושא חזק, עמוק, מאתגר, מעכב ... נא להשלים את החסר!!

"אל תשלים דבר"
זעק החסם לעברי מתוך רשימת החסמים ואני בחרתי בו.
הכינוי שלי לחסם הזה או לאמונה המעכבת הזו הוא "אני לא יודעת לקטוף פירות"!
כן! כמה שזה נכון עבורי..."אני לא יודעת לקטוף פירות"

זה הולך ככה אצלי:
אני מתחילה לעבוד על רעיון אחד, עובדת עובדת עובדת,
ואם אני לא רואה תוצאות באופן די מיידי,
אני מתייאשת,
אני מרגישה כשלון
ואני עוזבת.
לפעמים עוברת לתחום אחר
ולפעמים סתם מרגישה מבואסת...
ומה אצלך?

והתוצאה? אין! נאדה! אפס תוצאות. אין קציר כי אין מה לקצור!
האמת היא שהוא מגן עלי.   אין הצלחות אך גם אין כשלונות.
חוץ מהתסכול שמרגישים...
והתסכול מצטבר... אבל, גם שוכחים אותו/ם.

"אל תשלים דבר", קפץ אחרי ששלחתי מייל הזמנה למפגש השלישי שיתקיים ב28.5.

התחלתי לנהל עם עצמי שיחות פנימיות שליליות "שלא ירשמו למפגש..."; שיסירו את עצמם מהרשימה..."
ועוד הרבה טענות כאלה... ניהלתי עם עצמי שיחות אשמה רציניות. חגיגה של אשמה! מוכר לך?

נכון שזו קריקטוקה מדוייקת לחסם "אל תשלים דבר" או לאמונה "אני לא יודעת לקטוף פירות"?

זיהוי החסם ושחרורו
בחרתי להתמודד איתו ולשחררו.
אני בודקת אותו, שואלת את עצמי האם טוב לי עם החסם הזה?
האם הוא עדיין משרת אותי? איפה זה פוגש אותי?
איך זה מרגיש לי כשאני לא קוטפת פירות?
איך זה ירגיש לי כשאני אתחיל לקטוף פירות?
הרבה שאלות וכולי בהתרגשות!

במקביל, התקשרתי לחברה שעזרה לי לאסוף את עצמי וניהלה איתי שיחת פתרון.
היא הציעה להכין דף אקסל עם רשימת משתתפות העבר, לחדש קשר איתן, לספר להן מה אני עושה ולהזמינן למפגש.
ואת זה עשיתי. תודה לסטפני!

התוצאה? היא כרגע פחות חשובה מהעשיה שלי ומהדרך אליה...
גיליתי שמאחורי החלק ה"כביכול" טכני של הצעתה, מסתתרים "פחדים" קטנים ומפחידים, עליהם התגברתי. יש!
עוד אכתוב על הגילויים שהיו לי ומה נדרש ממני כדי לבצע את הפתרון שהוצע לי.

איך לשחרר
"אני לא יודעת לקטוף את הפירות..." 
היפוך: "אני יודעת לקטוף פירות"!
"אני נהנית לקטוף פירות"
"אני קוטפת פירות בקלות"

הי, דפוס מוכר ויקר שלי, אני רוצה לשחרר אותך!
אני לומדת שאני כן יודעת לקטוף פירות!
אתה כבר לא משרת אותי יותר.
אני לומדת איך זה מרגיש לי כשאני מקבלת תוצאות!
אני יודעת לקבל תוצאות בשמחה.

אני מזמנת לעצמי שחרור של הדפוס ברכות, תודה זה נעשה!
במקומך, אני מזמנת לעצמי קטיף פירות בקלות וברוגע.

אני זימנתי והנה זה בא – חג שבועות!! חג הקציר והביכורים!
חג בו אני קוטפת פירות ונהנית מהביכורים שלי!
ממש לא מובן מאליו!

הקציר והביכורים שלי
בחג השבועות הזה, אני חוגגת את הפירות ואת הביכורים שלי.
הפירות = מפגשים חודשיים לשחרור מתח בקלות;
הביכורים = ערכת De-Stress במתנה לכל משתתפי המפגשים שלי.
אני משחררת את החסם/האמונה המעכבת "אל תשלים דבר" ברכות;
אני מלמדת את עצמי איך זה מרגיש לי לקטוף פירות ולהנות מהם!
תודה וזה נעשה!

"המקרקע" – תרגיל בשיטת תרגילי מוח
לכבוד חג שבועות, חג בו מודים לאמא-אדמה, זה הזמן המדוייק לתרגיל "המקרקע"!
תרגיל בשיטת תרגילי-מוח, שעוזר לנו להתמקד ולהתארגן כדי לקטוף את הפירות ולהנות מהביכורים!

"המקרקע" - ככה מבצעים אותו:
שתו כמה לגימות מים לפני ביצוע התרגיל;
עמדו בפישוק נוח (רווח של כ-90 ס"מ), כאשר ידיכם מונחות על עצמות אגן הירכיים ואתם מביטים קדימה.
הפנו את ראשכם ואת כף רגליכם לימין בעוד כף רגל שמאל מצביעה ישר לפנים ופלג גופכם העליון מופנה קדימה; (ראו תמונה)
כופפו את ברך ימין ונשפו באיטיות ואפשרו לברך לבלוט עד לאמצע כף רגל ימין.
שאפו בעת שאתם מיישרים את הרגל, וחזרו לעמידה זקופה.
בצעו את התנועה הזו שלוש פעמים או יותר.
לאחר מכן, חזרו על הפעילות כאשר פניכם מופנים לכיוון שמאל.
בהצלחה!

הנה עוד שחרור ושמחה... אתמול הסתפרתי! נכון, זו לא חדשה מרעישה
אך זו דרך נוספת להתאמן בקבלת החלטה מהירה וישום מהיר...

אני מאחלת לך ולמשפחתך חג שבועות שמח!

אשמח אם נתראה במפגש אצלי ב28.5 לשחרור של עוד מתחים וחסמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה