17 דצמבר 2021

התערוכה המצולמת ביותר- יאיוי קוסמה

נקודה ועוד אחת ועוד אחת ועוד ... חווית האינסוף...

השבוע ביקרתי בתערוכה של יאיוי קוסמה במוזיאון תל אביב.

זו התערוכה ש"הולכים כדי לצלם..." ככה אמר לי בני בכורי.

והוא צודק! ממש אי אפשר להפסיק לצלם את היצירות המרהיבות של קוסמה.

למען האמת, עוד לא עיכלתי את כל מה שראיתי והרגשתי...

מאד מאד נהניתי. נקודה!

התהלכתי בין כל הנקודות בפליאה.

והמילה מטורף ופסיכי יצאו לי מהפה כל זמן.

הרגשתי כאילו אני מתהלכת בתוך הראש שלה.

פשוט תחושה מוזרה...

זה החדר שהרגשתי שאני הולכת בתוך הראש שלה...

לא רציתי ללכת אבל הסדרניות זרקו אותי משם.

יאיוי קוסמה תמיד היתה מוזרה ויחודית מאז ילדותה ביפן.

היא אישה אמנית פורצת דרך ומעוררת השראה.

וזו לא קלישאה...

גם היום, בגיל 92 היא מנהלת ביד רמה את כל העסק שנקרא "יאיוי קוסמה".

"אני נלחמת בכאב, בחרדה ובפחד כל יום,

והשיטה היחידה שמצאתי שמקלה על המחלה שלי היא להמשיך וליצור אמנות."

זהו דיוקן של אמה שקוסמה ציירה בגיל 10 והנקודות כבר מופיעות.

משמעות הנקודות עבור קוסמה:

"עם נקודה אחת בלבד, לא ניתן להשיג דבר."

"נקודות לא יכולות להישאר לבד."

"נקודות הן מדהימות."

"החיים שלי הם נקודה שאבדה בין אלפי נקודות אחרות."

ללכת לאיבוד בשדה דלועים, האינסוף... מרתק! נקודה.

גן נרקיס, 1966 הביאנלה בוונציה.

קוסמה מציגה מחוץ לביאנלה ומוכרת ב2 דולר כדור נרקיס, 

השראה מהדמות נרקיס מהמיתולוגיה היוונית.

וזו אני שמצלמת ושמשתקפת באינסוף פעמים בגן הנרקיס במוזיאון תל אביב, 2021.

זו קוסמה בשחור לבן... כמו דודלים שאני כל כך אוהבת...

קוסמה מציירת את עצמה  (בתמונה הגדולה, בצד שמאל עם שיער תכלת)

וזו דוגמה של הצבעוניות העזה שאני כל כך אוהבת...

לא פלא שאני לא יכולה להפסיק לכתוב על התערוכה...

כל פעם אני מגלה משהו חדש, כאילו שהנקודות לא יכולות להיות לבד...

ממליצה בחום לבקר בתערוכה עם סבלנות ועם נעליים נוחות.

אני בטוחה שתהנו. והכל בגלל נקודה!😀

ואני לתומי חשבתי, שיום הנקודה הבינלאומי,

 שחל ב15.9 הוא לכבוד יואיוי קוסמה...

בעצם זה לכבוד הספר "הנקודה", מאת פיטר ריינולדס.

"הנקודה" הוא סיפורה של מורה אכפתית, שמעודדת תלמידה, 

שמטילה ספק ביכולות שלה לצייר, כשהיא אומרת לה "רק תעשי סימן ותראי מה יקרה."

אני מזמינה אותך לעשות נקודה ולראות מה יקרה...

בואי לצייר נקודות ועיגולים ולהנות!


עכשיו תורך.

ביקרת בתערוכה של קוסמה? אשמח שתשתפי אותי בהתרשמות שלך.

ציירת עיגולים ונקודות לפי הסרטון שצירפתי? אשמח לשתף את היצירה שלך.

תודה שקראת והגבת.🙏

סוף שבוע נעים וחמים

מרסיה בריר💗
מנחה לשינוי חיובי ולצמיחה אישית עם כלים יצירתיים
https://wa.me/972505919599




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה